Bloedtest hond

suus73

New Member
Even het volgende...

Wij hebben onze hond (Golden Retriever ) laten enten
Daarna is begin januari bloed afgenomen door onze eigen dierenarts voor de RNATT
Dit is naar Institute Pasteur gestuurd in Brussel
Vorige week test result ontvangen.. alles in orde
Afgelopen vrijdag naar RVV in Zwijndrecht geweest en RNATT Decleration laten invullen en tekenen door Dhr. Garcia.

Ik had het stappen plan meegenomen waarin de overige bloedtesten staan. Te weten... BRUCELLOSIS, EHRLICHIOSIS, LEPTOSPIROSIS
Dit kwam hem echter onbekend voor. Hij zei dat het niet nodig was en het stond ook niet op de informatie die hij had om een dier mee te nemen naar Oz.

Goed, ik heb begrepen het stappenplan aan te houden. Daarin staat duidelijk dat je door een approved gvmnt vet bij je dier bloed moet laten afnemen voor die overige testen.

Wie is er al verder mee en kan mij weer een beetje verder op weg helpen?????
Misschien kan iemand mij opsommen wat hij of zij na het verkrijgen van het permit nog heeft gedaan en vooral waar.

Alle info welkom...

Bedankt alvast

Suus

Hee Suus, het bloed onderzoek waar jij het over hebt moet binnen 30 dagen voor vertrek gebeuren. 1 van deze onderzoeken wordt gedaan in Engeland, die andere 2 in nederland. Je moet ze wel zeker doen!!!! Heel verstandig om het Aqis stappenplan te volgen want dat is de manier zoals het moet.

Maar heb jij je permit al aangevraagd? Let op dat deze maar een maand of 7 geldig is he.

Als je je permit krijgt krijg je ook een cert. A en B meegestuurd. A moet je eigen DA invullen en die moet dan weer ondertekend worden door het VWA /RVV B wordt ingevuld op Schiphol (bij ons door DTC)

Succes en loop niet vooruit op je stappen plan.

Onze dieren vertrekken as maandag

[quote author=Tijlcarm link=topic=6408.msg79568#msg79568 date=1169471733]
hahaha, ik dacht al; daar komt Inge aan!
[/quote]

hahahaha ja maar wij zitten er midden in nu dus het zit vers in mijn geheugen :smile: En zelf zat ik ook met deze vragen dus handig toch als je dan iemand kunt helpen?

Hartstikke aardig van je, je hebt mij ook al zoveel antwoorden gegeven. Jullie dieren gaan bijna!
succes Carmen.

Hallo,

onze honden zijn al in Australie sinds november 2006. Ook zij hebben alle bloedtesten gedaan. Alle uitslagen zijn ui lelystad gekomen. Niets is daarvoor naar het buitenland gestuurd. Als je wil kan ik wel opzoeken waar het is in Lelystad.
Houdt inderdaad stappenplan aan. Dierenarts moet wel elke pagina van certificaat A paraferen.
Succes met alles.

pascale

en de pagina's in je entingsboekje stempelen/tekenen. dit kan je eigen dierenarts doen. mijn dierenarts had dit niet gedaan en bij DTC zeiden ze dat dat problemen kan geven. Gelukkig geen problemen gehad, maat laat het toch maar doen.

groet mary

[quote author=heemskerk link=topic=6408.msg81575#msg81575 date=1171781591]
Hallo,

onze honden zijn al in Australie sinds november 2006. Ook zij hebben alle bloedtesten gedaan. Alle uitslagen zijn ui lelystad gekomen. Niets is daarvoor naar het buitenland gestuurd.

pascale
[/quote]

wat ik heb begrepen is dat daar 1 bloedtest vaak niet goed ging dus wordt er nu 1 opgestuurd naar Engeland. Bij ons is ook alles in Lelystad gedaan door het CIDC maar 1 test hebben zij dus weer doorgestuurd.

wat dat betreft kun je het beste veel dieren meenemen dan wordt er 1 dier goed nagekeken en de rest geloven ze wel. :grin:Zo ging dat tenminsten toen ik naar Amsterdam ging om alles te legaliseren bij het RVV. Zorgen dat je alles goed voor elkaar hebt en zo kunt pakken dan komt het wel goed.

Back