Blogje maken MacBook

jeroen240

Member
Het lijkt ons een leuk idee om weer een soort blogje te maken (ook gedaan tijdens onze reis down under) om iedereen up to date te houden en natuurlijk een mooi overzicht voor onszelf te maken.

Vorige keer hebben we dit met iWeb gedaan maar apple heeft dit er uit gegooid heb ik het idee.

Welke software gebruiken jullie (OsX)? Het moet wel lekker simpel werken, beetje digibeten zijn we wel :) Of misschien is het nog handiger om een blogje te maken met de iPad?


Sascha & Jeroen
 
Last edited:
Wordpress! Je kan er gratis een webadres en website maken en kies vervolgens een passend ontwerp. Kijk maar eens op onze website voor familie en vrienden over onze emigratie perikelen...
Als je eenmaal een website hebt, kan je eenvoudig via een internet browser eenvoudig blogjes toevoegen. Ze hebben ook een prima app voor de ipad waarmee je ook de blog kan onderhouden.
 
Wordpress! Je kan er gratis een webadres en website maken en kies vervolgens een passend ontwerp. Kijk maar eens op onze website voor familie en vrienden over onze emigratie perikelen...
Als je eenmaal een website hebt, kan je eenvoudig via een internet browser eenvoudig blogjes toevoegen. Ze hebben ook een prima app voor de ipad waarmee je ook de blog kan onderhouden.

Kijk dat ziet er gaaf uit, thanks! Ik heb de wordpress app al gedownload maar nog geen tijd gehad om er mee te stoeien.ik had iig nog niet door dat je een blogje zo kon "aankleden" iig.
 
Ik zoek toch nog even verder. Met de gratis versie kan je niet zoveel aanpassen en ik weet niet of ik een abbonement wil. Op zich geen probleem om wat voor een programma te betalen maar vind jaarlijkse bijdragen niet zo'n goed idee.
 
Jeroen ik zou je tijd waarin je op zoek wil naar "andere pakketten" staken en je verdiepen in wordpress.

Dat systeem is het meest gebruikte systeem ter wereld. Volgens deze bron zijn er 74 miljoen websites die erop draaien, waarvan de helft op de gratis wordpress.com hosting. Mijn tip:
Bestel hosting (bijvoorbeeld bij starthosting.nl/2uhosting.nl) en voor 3 tientjes per jaar draait je website. Waarom is het dat waard? De grootste reden: De site is in "jouw bezit". Als je gratis hosting ergens vandaag plukt, kunnen ze vaak any moment de stekker eruit trekken. Dan ben jij alles kwijt. Wil je iets aanpassen? Dan zijn de mogelijkheden beperkt.

Wil je het toch gratis doen?
Dan adviseer ik blogspot (van ome Google - dus die valt niet zomaar om) of de Nederlandse reissite http://waarbenjij.nu/ wordt ook veel gebruikt.
 
Hoi Fol,

Dank! Ik heb vanmorgen blogger (misschien bedoel je deze gezien dit ook van google is) gedownload en dit lijkt wel wat te worden. Ik wil het liefst geen abbo's afsluiten voor een blogje, moet wel leuk blijven.

Ik zal als hij in de lucht is hier vermelden, misschien ipv een lastavaza
 
Back
Top