Bloody hot...

23.53: 33 graden... pfffff
Is 33C niet koel te noemen?! ;) Geen idee hoe dat in NSW aanvoelt, maar in Whyalla bereikte het kwik afgelopen vrijdag de 47C.... :eek: Ik was toevallig nog in Adelaide (net terug van Tassie) en daar was het iets 'aangenamer' met 44C....

Maar petje af voor de brandweer en andere hulpverleners bij al die bosbranden. Het is niet niks waar ze voor staan.
 
"...
The extreme heat in central Australia saw the weather bureau add new colours to its forecast maps yesterday:
  • deep purple for 50 degrees Celsius to 52 degrees Celsius; and
  • magenta for 52 degrees Celsius to 54 degrees Celsius.
  • ..."
 
"...
The extreme heat in central Australia saw the weather bureau add new colours to its forecast maps yesterday:
  • deep purple for 50 degrees Celsius to 52 degrees Celsius; and
  • magenta for 52 degrees Celsius to 54 degrees Celsius.
  • ..."
Ja, we zagen dat op het nieuws gister, ze hebben dus officieel extra temperatuurzones gemaakt boven de 50 graden Celsius omdat je voor grote delen niet het verschil kon zien tussen 50 en 55. Ik bedoel....
Hier was het overigens 25 vandaag. Heb m'n vest aangetrokken, ik vond het echt fris :confused:
 
Is 33C niet koel te noemen?! ;) Geen idee hoe dat in NSW aanvoelt, maar in Whyalla bereikte het kwik afgelopen vrijdag de 47C.... :eek: Ik was toevallig nog in Adelaide (net terug van Tassie) en daar was het iets 'aangenamer' met 44C....

Hahaha, altijd baas boven baas!
 
Hier in Bunbury ook lekker koel de laatste dagen met 25-28 graden. Blij dat ik niet meer in Kalgoorlie woon waar ze net 3 dagen van 44-46 graden gehad hebben.....
 
Vind Perth een leuke stad maar wel een beetje (te) warm. Maar als het zo doorgaat is Perth in een keer een lekker koel en verfrissend stadje aan het worden vergeleken met Sydney, Canberra en Melbourne :confused:
 
Volgens mij is Adelaide op het moment nog de beste plek :p. Af en toe boven de veertig, en daarna een koel 25, oplopend in een weekje naar de volgende 40, en dat in herhaling.
 
Nee hoor, Mackay is de beste plek. 33 graden overdag en 's avonds 25.
Luchtvochtigheid is waarschijnlijk iets hoger, maar goed uit te houden.
groetjes Johan
 
Now it's bloody wet... QLD en NSW hebben het zwaar te verduren gehad in de afgelopen dagen met grote hoeveelheden regen en vooral in QLD destructieve wind. Aan de Gold Coast was er een plaatsje dat binnen 24 uur 500mm te verwerken kreeg. Bij mij thuis aan de Central Coast hebben we in een paar dagen tijd bijna 300mm ontvangen (197mm in 24 uur). Kunnen we niets eens een normale, doodsaaie zomer hebben hier?
 
De beelden zijn hier continue op TV. Echt ongelooflijk: het ene moment zit je naar enorme bosbranden te kijken en het volgende naar woeste golven en hoor je dat Brisbane tot rampgebied is verklaard en dan hebben we het niet over de kleinere plaatsen waar mensen van daken gered moeten worden. Er wordt aangegeven, dat het erger is dan de overstromingen van een paar jaar geleden.
Opnieuw veel bewondering voor de reddingswerkers en sterkte voor de mensen die dit jaar (opnieuw) met het Aussie natuurgeweld te maken hebben.
 
Back
Top