Bob en Nance naar QLD

nance

New Member
Sinds een paar weken ben ik alles aan het verzamelen voor mijn spousevisum. Heb vandaag mijn medical gedaan in Breda. Gelukkig, geen rare afwijkingen :). Volgende week xray.
Vanochtend gebeld met de ambassade in Berlijn en afspraak gemaakt voor 15 december. Omdat Bob en ik al ruim 5 jaar samen wonen (en sinds 2 jaar getrouwd zijn), kom ik in aanmerking voor een permanent visum. Wow mijn dag is helemaal goed  :cheer:
Het enige wat ik nu nog moet doen is wachten op mijn VOG uit Australie. Hopelijk is die er voor 15 december, maar dat lijkt me wel (toch?).
1 februari gaan we een maandje naar OZ, op familiebezoek, maar ook vooral even goed orienteren: waar gaan we wonen, hoe is de banenmarkt etc etc.
Vervolgens hier huisje verkopen, tasje pakken en op naar Brisvegas!!

hee wat leuk om hier je verhaal te lezen.

Ik heb geen VOG uit Australie aan hoeven vragen dus geen idee hoe lang dat gaat duren. Willen jullie het huis pas te koop zetten als je weer terug bent in februari?

15 december is het zo... succes maar dat gaat vast goed komen.

we hebben VOG eind okt aangevraagd. Schijnt 4 weken te duren, en dan moeten ze het nog naar mij terug sturen. Best een krappe planning dus. Maar de case officer was erg vriendelijk en zei dat ik de afspraak altijd nog kan verzetten naar januari. Ze zei zelfs dat het niet nodig is dat Bob mee komt naar Berlijn! We gaan echter wel samen, wel zo gezellig en geloofwaardig.
Ja we gaan ons huis pas in de loop van volgend jaar te koop zetten. Begin 2008 zouden we willen vertrekken. Ik moet me nog een beetje ´losweken´van mijn leventje hier hahaha.

Back