Boehoe......

K

Kirk

Mijn naam is Kirstie en ik ben 23 jaar oud. Ik mis Nederland totaal niet maar ga momenteel door een moielijke periode. Mijn vriend en ik hebben besloten om voorlopig onze eigen weg te gaan. Hij wilt reizen terwijl ik een opleiding ben begonnen die de overheid betaald heeft en het minste wat ik kan doen is het afmaken. Ik had totaal geen problemen om naar QLD te verhuizen aangezien ik daar familie heb. Had ook geen prob toen ik mijn vriend in Townsville leerde kennen en wij samen naar zijn geboortestad Mandurah in WA vertrokken. Maar nu ben ik vreselijk bang. kamer huren is geen probleem; ik krijg rent assistance van de Centrelink, maar ik heb hier niemand om mij te ondersteunen. Sure enough, ik heb vrienden maar dat is heel wat anders dan familie. Maar ja, wat je niet breekt maakt je sterker.

Zo ik ben even van mijn frustratie af. :twisted:

Is er iemand anders in een soort gelijke situatie (geweest) :?:
Ben benieuwd! Groeten van Kirstie
 
Hoi Kirstie,

Ten eerste van harte welkom op het forum. Dat je momenteel door een moeilijke periode gaat is, gezien de omstandigheden, logisch. Ik weet uit ervaring dat het verbreken van een relatie vervelend kan zijn, laat staan als je in het buitenland zit en ver van je familie bent. Vooral als de relatie nog niet zo lang geleden verbroken is, voelt het allemaal erg vervelend. Iedereen zegt altijd: "Het komt wel goed, maak je geen zorgen" maar daar heb je op dat moment helemaal niets aan.
 
Nou meis. Dat is even flink balen voor je. Nu even flink die tanden op elkaar zetten. Steun zo veel mogelijk op je vrienden, want nu heb jij ze hard nodig. Laat het gewoon even merken als je een flinke schouder nodig hebt. Straks kan jij weer die schouder voor hun zijn. Ik weet dat dit zeer moeilijk is, maar nu moet je toch doorgaan. Zie het ook van een positieve kant. Toen ik alleen kwam te staan (ik had toen geen contact met mijn familie), zat ik in het hele saaie Nederland. Daar zit ik trouwens nog. Jij zit toch maar mooi in Australie. Probeer daar zoveel als mogelijk is van te genieten. Ik wens je heel veel sterkte en als het even niet meer gaat, post je gewoon hier maar even wat.
 
Hi Kirstie,

Hoe lang ben je al in Australie? Ik hoop dat alles goed voor je gaat. Ik woon in Rockhampton QLD sinds October 2001. Waar ga je heen als je naar QLD komt? Misschien komen we elkaar nog eens tegen.

Sil
 
Bedankt voor jullie steun, gaat nu wel wat beter, heb een kamer met keukentje en douch + wc gevonden voor $60
Dus ik ga van het weekend kjken of het wat is. Maar ik heb wel mijn huilmomenten, maar weg tikken op de computer helpt, dus harstikke bedankt dat jullie terug tikken!
En ja Lost, je hebt gelijk, ik weet heus wel dat ik hier oevr heen kom, maar wil het inderdaad niet als advies aanhoren!

Sil, ik ga terug naar Thuringowa (Townsville), ben ook langs Rockhampton geweest; je hebt er een goed caravan park, zeg! En je weet maar nooit... misschien komen we elkaar wel tegen!

Allemaal de hartelijke groeten!

Kirstie
 
Kirk said:
Mijn naam is Kirstie en ik ben 23 jaar oud. Ik mis Nederland totaal niet maar ga momenteel door een moielijke periode. Mijn vriend en ik hebben besloten om voorlopig onze eigen weg te gaan. Hij wilt reizen terwijl ik een opleiding ben begonnen die de overheid betaald heeft en het minste wat ik kan doen is het afmaken. Ik had totaal geen problemen om naar QLD te verhuizen aangezien ik daar familie heb. Had ook geen prob toen ik mijn vriend in Townsville leerde kennen en wij samen naar zijn geboortestad Mandurah in WA vertrokken. Maar nu ben ik vreselijk bang. kamer huren is geen probleem; ik krijg rent assistance van de Centrelink, maar ik heb hier niemand om mij te ondersteunen. Sure enough, ik heb vrienden maar dat is heel wat anders dan familie. Maar ja, wat je niet breekt maakt je sterker.

Zo ik ben even van mijn frustratie af. :twisted:


Kun je aangeven hoe dat zit met je studie, welke overheid en welke studie?

Is er iemand anders in een soort gelijke situatie (geweest) :?:
Ben benieuwd! Groeten van Kirstie
 
Kun je aangeven hoe dat zit met je studie, welke overheid en welke studie?
 
Kirk said:
Bedankt voor jullie steun, gaat nu wel wat beter, heb een kamer met keukentje en douch + wc gevonden voor $60
Dus ik ga van het weekend kjken of het wat is. Maar ik heb wel mijn huilmomenten, maar weg tikken op de computer helpt, dus harstikke bedankt dat jullie terug tikken!
En ja Lost, je hebt gelijk, ik weet heus wel dat ik hier oevr heen kom, maar wil het inderdaad niet als advies aanhoren!

Sil, ik ga terug naar Thuringowa (Townsville), ben ook langs Rockhampton geweest; je hebt er een goed caravan park, zeg! En je weet maar nooit... misschien komen we elkaar wel tegen!

Allemaal de hartelijke groeten!

Kirstie

He Kristie!

Dat caravanpark ken ik waarschijnlijk ook! :D

Maar WA ken ik veel beter!
Ik kom in July terug naar Perth, misschien kunnen we dan ooit wat afspreken!
Waar ga je studeren? Aan een van de uni's neem ik aan? Dan zal je wel dichter bij de stad zitten nu...
Mandurah is een beetje ver weg (nou ja, ik overdrijf een beetje!!)
Mijn vriendin in Oz is ook nog bezig met studeren, ze woont in Leederville. Ik weet eigenlijk niet welke uni ze gaat, maar ik ga uit van de UWA.

Als mijn man in Oz meteen een goede baan krijgt, dan hoop ik ook nog te gaan doorstuderen....

Nou, heel veel sterkte!!!

groetjes

Simone
 


OFX
Back
Top