Boek Australië en emigratie

Singa

New Member
Ik ben opzoek naar een goed boek (in NL of EN) over Australië, vanuit het perspectief van de emigrant. Of in een boek over Australië dat hier het dichts bij in de buurt komt. Iemand tips?

"working and living in Australia" misschien. Ergens is hier al het e.e.a. over geschreven. Groetjes

Volgende boeken:

About the Dutch door Bert van Bedaf (aardig maar niet zo aantrekkelijk)

Dutch Australians taking stock door Benoit Gruter en Jan Stracke, uitgegeven door DACA , vrij goed geschreven

The Undutchables door Colin White en Laurie Boucke
Vooral deze laatste zeer goed geschreven en eigenlijk een MUST voor de emigrant, alles over de verschillen tussen Nederlanders en Australiers, uitdrukkingen, gewoontes en het klopt ook precies trouwens, pocket size.

Deze zijn te koop in Australie. Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.
Jan

Dank jullie!

Ik wil het iemand, die met het idee speelt om naar Aussie te gaan, als verjaardagscadeau geven.  :cool: Misschien zijn die boeken al iets te specifiek, iemand misschien tips over meer algemene boeken over Australië?

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=67.0

Hi Singa,

hier is al eerder een draadje over geweest, je vindt er een erg aardige lijst met meer algemene boeken / romans over het Australie van nu en toen. Ik heb zelf net 'The Potato Factory' van Bryce Courtenay gelezen, dat speelt in de tijd dat Tasmanie nog een strafcolonie was.  Misschine wat te lang geleden voor wat jij in gedachten hebt...

groetjes,
Trude

[quote author=Singa link=topic=2106.msg20937#msg20937 date=1121683447]
Ik ben opzoek naar een goed boek (in NL of EN) over Australië, vanuit het perspectief van de emigrant. Of in een boek over Australië dat hier het dichts bij in de buurt komt. Iemand tips?
[/quote]

en dan is er de klassieker: down under van Bill bryson.

rob

Living and Working in Australia - all you need to know for starting a new life 'down under'
geschreven door Laura Veltman.

Leuk kado, hebben we zelf ook kado gedaan aan een goede vriend met emigratieplannen - was er errug blij mee!

Via bol.com besteld voor ong. 24 Euro.

Hgr, Jeanine

Ook leuk om het de andere kant op te lezen!

Sean Condon: Een tik van de molen. Drie jaar overleven in Nederland

Belevenissen van een aussie uit Melbourne die een paar jaar in Amsterdam gaat wonen  :up:

Weet niet hoe de schrijver heet, maar die man heeft een aantal boeken geschreven vol met reisverhalen. Australie in je rugzak heet het geloof ik. Misschien niet perfect voor de emigrant, maar best leuk om te lezen. Bij Oil&Vinegar verkopen ze trouwens ook 2 Australische kookboeken. De ene met echt alleen recepten, de andere met recepten en verhalen. Boek is door 2 Aussies geschreven dacht ik.

The Undutchables is in Nederland ook te koop, maar weet niet of het dan een andere versie is ofzo.

Heeeeeeel klein beetje off topic, maarruh, kennen jullie het boek van Murray Bail - Eucalyptus?

Dit is een aussie literatuur klassieker. Prachtig sprookjesachtig verhaal over een man die met zijn - tot wonderschone vrouw - opgroeiende dochter in een kleine gemeenschap in de 'scorching' outback van NSW gaat wonen en daar een gigantische Eucaluptus plantage onderhoudt. Alleen de man die iedere Eucalyptusboom uit zijn plantage correct weet te benoemen - een proces dat enkele dagen in beslag neemt - zal de vader toestaan met zijn dochter te trouwen. En de huwelijkskandidaten staan in de rij!

[quote author=Annemiek link=topic=2106.msg24278#msg24278 date=1124355705]
The Undutchables is in Nederland ook te koop, maar weet niet of het dan een andere versie is ofzo.
[/quote]

Dit vond ik ook een zeer leuk boek om te lezen. (Ook van de andere kant gezien!!)

Rene

Back