Boeken, bureaus etc.

Catkin

XPdite Sponsor
Okee, ik heb net al even de zoekmachine gebruikt, maar kom daar niet heel ver mee (leuk als je op zoek bent naar boeken al alle geboekte of te boeken vluchten komen eerst langs  :cool:).
Ik heb even een aantal vraagjes om me verder te orienteren op een eventuele emigratie (over een jaar of 2).

Ik zag het boek: het roer helemaal om. Heeft iemand dit gelezen en is het een aanrader? Ik wil zo wie zo het boek Living& working australie van jane Eggington bestellen, maar dacht deze er misschien bij te nemen (mits interessant)...

Verder heb ik een snelle gratis test bij het Migration Bureau in Amsterdam, waar uit kwam dat ik zeer waarschijnlijk in aanmerking kom voor een succesvolle emigratie. Nu kan ik een gratis persoonlijk gesprek krijgen met een van de migratieconsulenten. Ik vroeg me af of iemand van jullie dit heeft gedaan? Is dit nuttig en zitten er nog dingen aan verbonden (of kan ik het eventueel bij dit ene gratis gesprek houden). Doordat ik nog in de orientatiefase zit, wil ik dit wel graag doen, maar wil niet veel kosten kwijt zijn, omdat het allemaal nog niet zeker is en ik in ieder geval nog moet gaan sparen... Het is nl allemaal erg duur en ik ben maar alleen, waardoor het niet zo nel gaat.
Bedankt allemaal.

[quote author=Catkin link=topic=4976.msg63288#msg63288 date=1150717207]
Verder heb ik een snelle gratis test bij het Migration Bureau in Amsterdam, waar uit kwam dat ik zeer waarschijnlijk in aanmerking kom voor een succesvolle emigratie. Nu kan ik een gratis persoonlijk gesprek krijgen met een van de migratieconsulenten. Ik vroeg me af of iemand van jullie dit heeft gedaan? Is dit nuttig en zitten er nog dingen aan verbonden (of kan ik het eventueel bij dit ene gratis gesprek houden). Doordat ik nog in de orientatiefase zit, wil ik dit wel graag doen, maar wil niet veel kosten kwijt zijn, omdat het allemaal nog niet zeker is en ik in ieder geval nog moet gaan sparen... Het is nl allemaal erg duur en ik ben maar alleen, waardoor het niet zo nel gaat.
Bedankt allemaal.

[/quote]

Ja, wij hebben dat gedaan. Leuk gesprek, waarin de hele procedure wordt uitgelegd. Er zijn geen verplichtingen aan verbonden. Ik vond dat een erg goed en verhelderend gesprek.
We zijn nadien wel met ze in zee gegaan en hebben nu onze visas.
Sara

Hoi Catkin,

Het boekje 'Het roer helemaal om' is leuk om te lezen wat de mensen in hun nieuwe thuisland gaan doen (op werkgebied). In practische zijn heb je er niet zoveel aan. Blijft wel leuk om te lezen.

Groet,

Frank

dank je wel. Dan denk ik dat ik ook maar eens een gesprek met ze aanga. Baad het niet dan schaadt het niet. Helpt me misschien bij het nemen van een beslissing.

Wij hebben ook een gratis gesprek gehad bij het Migration Bureau, zijn we toen niet zoveel wijzer van geworden. We hebben daarna een full-check laten doen (150,-) en dat is uitgelopen op een fiasco. Beloftes zijn er door hun gedaan, die niet waargemaakt kunnen worden. Een totaal verkeer beroep werd er genoemd waardoor er nogal wat hoop bij ons gekweekt werd. Wat ik wil zeggen is verwacht er niet teveel van. Lees de andere reacties maar eens over dit buro op dit forum.
De full check is trouwens behoorlijk prijzig, er zijn buro's die het (via internet) gratis doen of tegen een kleine vergoeding. Een buro wat een goede indruk gaf is Buysse uit Culemborg, maar die waren behoorlijk duur (225, ex btw).

Wat betreft een boek: heel luchtig is het boek Ik mis alleen de Hema. Leuk om ervaringsverhalen te lezen. Het boek gaat over emigratie naar diverse landen, dus niet alleen Australie.

Succes met je plannen.

Annette

Dank je wel... Ik zal nog eens nadenken over alles. Als iemand uberhaupt nog goede tips heeft voor iemand die eigenlijk net aan het orienteren is over emigratie naar australie hoor ik het graag. Australie zelf ken ik wel redelijk qua gebied omdat ik er 7,5 maand ben geweest.

Back