boeken

katjax

New Member
Hallo, ik ben katja,
Heeft er iemand voor mij titels van boeken, waarin ik heel veel kan vinden over Australien dan wel over een breed vlak.
Bij ons is het idee emigreren eigenlijk pas onstaan, maar zijn het er al jaren over een s dat we hier niet willen blijven, dus ga ik me eerst maar eens goed orienteren. Ik ben dus Katja ben getrouwd met danny en hebben 4 kinderen Twee jongens van 20 en 13 jaar en twee meisjes van 16 en 5 jaar. Een voordeel hebben we alle kinderen zijn enorm enthousiast, dat we nu eindelijk na jaren gepraat er toch iets aan gaan lijken te doen.
Groetjes en alvast bedankt Katja

Hoi Katja,

Er zijn een aantal reisboeken met info over Australie, zoals:
* Boemerangs en bromvliegen van Jan Ligthart
* Tegenvoeters van Bill Bryson
* De rode kangoeroe van Frank van Rijn

Dit boek geeft wat algemene informatie over de Australische cultuur:
* Cultuur Bewust! / Australie van B. Penney

Hoop dat het helpt.
Edwin

katja,

Misschien kan je naast een boek te lezen ook eens australie zelf bezoeken. Uit je vraag meen ik namelijk op te maken dat je er nog nooit bent geweest.

Als je er bent kan je zelf een beter oordeel vellen dan uit een boek waarin je andermans mening opgelegd krijgt.
Groetjes.

Tja stefmar, ksnap wel wat je bedoelt maar kan t er niet helemaal mee eens zijn... er zij maar errrrg weinig mensen die australie niet leuk vonden... Lijkt me dan ook wel moeilijk en prijzig om met zn zessen over te vliegen. Maar natuurlijk is het wel reeler om Oz echt gezien en ervaren te hebben! Heb zelf nog een interessant boek gelezen: Flying down under van Yolanda Edens. Makkelijk leesbaar waarin de schrijver haar reiservaringen en reportages beschrijft.
Klik ook eens op SEARCH onder t kopje boeken, en je vind een hele hoop meer ideeen!
Succes! Grts, marieke

>> Lijkt me dan ook wel moeilijk en prijzig om met zn zessen over te vliegen.

Het is natuurlijk nog een stuk prijziger om te emigreren naar Oz om er daar achter te komen dat 't niet voor jou is. Ook is het handig om wat van Oz gezien te hebben om te weten _waar_ je wilt gaan wonen.

[quote author=mariekske link=topic=6824.msg86939#msg86939 date=1176372308]
Lijkt me dan ook wel moeilijk en prijzig om met zn zessen over te vliegen.
[/quote]

Ik zeg ook niet dat ze allemaal moeten gaan vliegen. Alleen pap en mams zouden kunnen gaan. zoals suske zegt kan je dan een beetje een idee krijgen in welke regio je zou willen gaan wonen. Stel je voor dat je in Sydney het helemaal denkt te gaan maken, en door alle tegenslagen terug wilt naar huis. Misschien had je het in Melbourne (wat ik een heel andere stad vind dat Sydney) of Brisbane (een NOG andere stad) wel kunnen maken......

Eigenlijk vind ik zowiezo wel dat je eerst eens in een land geweest zou moeten zijn voordat je er heen wilt gaan emigreren. Het klinkt vaak allemaal wel heel mooi, maar geldt dat voor jou zelf ook???

De boeken hierboven aangegeven zijn reisboeken en vertekenen dus het beeld, hoewel Boemerangs en bromvliegen een vrij kritisch beeld geeft over Australie. Tevens geven deze boeken te veel de mening weer van de schrijver wat totaal anders zou kunnen zijn met jou mening/gevoelens/smaak.

Het beste is gewoon om Australie te bezoeken echter de eerste indrukken (mede door vakantiegevoel) bij een eerste bezoek zullen het beeld vaak wel wat mooier maken dan het is. Het allerbeste is dan ook of om voor een langere tijd Australie te bezoeken of om nog een 2e keer te gaan en dan wel buiten het seizoen. Als je gaat bezoek dan ook echte leefwijken waar je eventueel zou gaan wonen en maak bv gebruik van het openbare vervoer om een goede smaak te krijgen van het leven daar. Ik weet het kost wat... maar effentjes emigreren kan wel 10x zo duur zijn...

En wat betreft wat hierboven wordt aangegeven dat nog nooit iemand Australie niet leuk heeft gevonden... Een groot deel van de emigranten besluit toch vaak om terug te gaan en niet iedereen blijft dus (dit zijn de verhalen zijn die je niet zo vaak hoort of leest door oa gezichtsverlies). Dit hoeft niet te maken hebben met Australie niet leuk vinden maar kan ook te maken hebben met heimwee of niet kunnen aarden in Australie.

Back