Boeren en aanhoudende droogte?

Manja

Member
IK las verleden week (weet weer eens niet waar) dat Australische boeren zelfmoord plegen i.v.m. de aanhoudende droogte .

Wie weet hier meer van, ik schrok er wel van hoor.

groetjes Manja :)

tinusv: titelfix

Dat las ik ook ja. Ik geloof dat er best veel boeren waren die dat deden. Een aantal waar ik behoorlijk van schrik (eens per 4 dagen?).

jeetje zeg, daar schrik ik ook wel van. Nu is het zo dat de australische mensen hier veel lenen voor dingen en dat ze daardoor flink wat schulden hebben. Als er dan nog zo'n droogte periode overheen komt missen ze hun inkomsten, waardoor ze nog verder in de sh*t raken. Ze zien dan blijkbaar geen uitweg meer. Leuk is anders

Lees meer in dit artikel
http://www.smh.com.au/news/scorchedearth/drought-brings-even-the-hardest-men-to-tears/2006/10/18/1160850998272.html

Er is nu al 5 jaar een droogte. Voorbeeldje uit het artikel:
Over 120 years of records, the average annual Lachlan flow has been 750 gigalitres. Over the past five years it has been 198.

Met zo'n extreme droogte is het moeilijk je farm winstgevend te houden.

Niet best en erg verdrietig. Maar in NL is het niet veel beter

van Wikipeda :

Zelfmoord is een niet te verwaarlozen doodsoorzaak in de overlijdensstatistiek. In Nederland plegen gemiddeld 1500 mensen per jaar zelfmoord, dat zijn er meer dan er slachtoffers vallen in het verkeer

Back