Bozzies

Bozzies

Member
Aanvullend op ons voorsteldraadje hierbij een eerste bericht in ons lastavanza-draadje.

Eén en andere is al toegelicht in ons voorstelbericht. Laatste update daar was dat Pietsje haar IELTS resultaten op academisch niveau binnen had, deze waren nodig voor skills assessment Social Worker. Toetsing vond plaatst via AASW. Daarnaast had ik (Steven) ook IELTS binnen.

Inmiddels hebben we eind oktober goedkeuring gekregen op het skills assessment. Kort daarop hebben we EOI ingediend voor 189, 190 (VIC) en 491 (WA). De invite voor 190 was snel binnen, de 491 kwam begin december en met de 189 ronde van afgelopen week (8 dec) hebben we ook die invite binnen. Een mooi resultaat! Na zekerstellen van 190 voor VIC gingen de 60 dagen wachttijd in (binnen 60 moet je ook daadwerkelijk de uiteindelijke visumaanvraag doen). Gelukkig kwam de 189 binnen die tijd en zullen we uiteraard daarop ingaan.

De laatste zaken voor aanvraag regelen we nu. Waaronder aanvragen paspoort voor ons kleinste. Door het lange voortraject hadden we die even over het hoofd gezien. Dat doen we nu met spoed zodat de visumaanvraag komende week daadwerkelijk de deur uit kan en we vervolgens de medicals kunnen inplannen. We hopen dat dit nog voor de kerst lukt.

De huidige processing times voor het 189 visum zien er goed uit. Daarbij komt dat Social Work binnen Ministerial Direction No. 100 (samen met andere healthcare en teaching occupations) de hoogste prioriteit krijgt. We hopen dan ook voor maart 2023 de grand te hebben.

Allereest dus de medicals met drie kids, dat wordt een leuk uitje :)
 
Een financieel vraagje. Ik ben benieuwd hoe iedereen zijn (spaar)geld overzet naar AU bankaccount. Je hebt uiteraard te maken met een wisselkoers + fee voor transfer. Dit wil je zo gunstig mogelijk, helemaal als het om een groter bedrag gaat. Via bank is duurder en heb daarom contact gehad met Halo Financial. Zij gebruiken een middenkoers wat gunstiger uitkomt.

Hoe hebben anderen dit gedaan? Tips?
 
Een financieel vraagje. Ik ben benieuwd hoe iedereen zijn (spaar)geld overzet naar AU bankaccount. Je hebt uiteraard te maken met een wisselkoers + fee voor transfer. Dit wil je zo gunstig mogelijk, helemaal als het om een groter bedrag gaat. Via bank is duurder en heb daarom contact gehad met Halo Financial. Zij gebruiken een middenkoers wat gunstiger uitkomt.

Hoe hebben anderen dit gedaan? Tips?

Lees dit topic even door:

 
Aanvullend op ons voorsteldraadje hierbij een eerste bericht in ons lastavanza-draadje.

Eén en andere is al toegelicht in ons voorstelbericht. Laatste update daar was dat Pietsje haar IELTS resultaten op academisch niveau binnen had, deze waren nodig voor skills assessment Social Worker. Toetsing vond plaatst via AASW. Daarnaast had ik (Steven) ook IELTS binnen.

Inmiddels hebben we eind oktober goedkeuring gekregen op het skills assessment. Kort daarop hebben we EOI ingediend voor 189, 190 (VIC) en 491 (WA). De invite voor 190 was snel binnen, de 491 kwam begin december en met de 189 ronde van afgelopen week (8 dec) hebben we ook die invite binnen. Een mooi resultaat! Na zekerstellen van 190 voor VIC gingen de 60 dagen wachttijd in (binnen 60 moet je ook daadwerkelijk de uiteindelijke visumaanvraag doen). Gelukkig kwam de 189 binnen die tijd en zullen we uiteraard daarop ingaan.

De laatste zaken voor aanvraag regelen we nu. Waaronder aanvragen paspoort voor ons kleinste. Door het lange voortraject hadden we die even over het hoofd gezien. Dat doen we nu met spoed zodat de visumaanvraag komende week daadwerkelijk de deur uit kan en we vervolgens de medicals kunnen inplannen. We hopen dat dit nog voor de kerst lukt.

De huidige processing times voor het 189 visum zien er goed uit. Daarbij komt dat Social Work binnen Ministerial Direction No. 100 (samen met andere healthcare en teaching occupations) de hoogste prioriteit krijgt. We hopen dan ook voor maart 2023 de grand te hebben.

Allereest dus de medicals met drie kids, dat wordt een leuk uitje :)
Hoi leuk om te lezen dat het bij jullie gaat opschieten.
ter info. wij hadden onze aanvraag 10-11 ingediend en dachten er ook zeker 2-3 maanden over te doen voordat we akkoord zouden krijgen, maar hadden op 17-11 al akkoord.
Dus houd er rekening mee dat het misschien toch ineens snel kan gaan.

veel succes en plezier.
waar gaan jullie naartoe?
 
Dat het nu snel gaat is ook onze verwachting. Helemaal omdat Social Worker op de priority lijst staat. Home affairs deelde laatst dat deze aanvragen binnen 3 dagen zijn afgehandeld. Maar of het nu 1 of wat meer weken duurt maakt ons niet. We vertrekken pas aug/sept naar Perth. De kinderen maken eerst hun schooljaar af hier.
 
Dat het nu snel gaat is ook onze verwachting. Helemaal omdat Social Worker op de priority lijst staat. Home affairs deelde laatst dat deze aanvragen binnen 3 dagen zijn afgehandeld. Maar of het nu 1 of wat meer weken duurt maakt ons niet. We vertrekken pas aug/sept naar Perth. De kinderen maken eerst hun schooljaar af hier.
Ok dat is wel lekker, kun je op het gemak alles regelen.
succes in ieder geval!!
 
Yes, vandaag ons visum mogen ontvangen! Al met al is het erg snel gegaan vanaf het moment na EOI. Nu kunnen we eindelijk verder, de planning blijft dat we eind augustus willen vertrekken. We hebben vanuit NL al een huisje kunnen regelen, in de 8 hectare achtertuin van vrienden van een kennis van ons. Huisje is 100 jaar oud, dus enigszins primitief maar prima om te starten en fijn idee dat je gelijk ergens terecht kunt. Eerstvolgende stap nu is het huis in de verkoop, we waren al een tijdje bezig met voorbereiden dus alles bijna zover om online te zetten. Echt heel relaxt om nu concreet te gaan plannen en uit te voeren.
 
Hieronder een overzichtje van onze tijdlijn.

Jan-2020 adviesgesprek Visa4You
Jun-2022 skills assessment ingediend
Oct-2022 skills assessment goedgekeurd
Oct-2022 EOI ingediend
Oct-2022 uitnodiging Victoria voor subclass 190
Nov-2022 uitnodiging West-Australië subclass 491
Dec-2022 uitnodiging subclass 189
Dec-2022 medische keuring Amsterdam
Mar-2023 visa granted
Aug-2023 vertrek naar Perth
 
Gefeliciteerd! 189 in de pocket! Geniet even van de 'overwinning'.

Een huisje van 100 jaar oud is wel bijzonder aangezien Perth nog geen 200 jaar geleden gesticht is (Swan River Colony heette het eerst)
Keep us posted inzake de voortgang in NL en bij aankomst hier, leuk om na de covid periode weer beweging te zien komen in visa's.
 
Gefeliciteerd! 189 in de pocket! Geniet even van de 'overwinning'.

Een huisje van 100 jaar oud is wel bijzonder aangezien Perth nog geen 200 jaar geleden gesticht is (Swan River Colony heette het eerst)
Keep us posted inzake de voortgang in NL en bij aankomst hier, leuk om na de covid periode weer beweging te zien komen in visa's.
Dank! Die 100 jaar kan ook minder zijn, de nadruk ligt in elk geval op oud ;)
 
Het huisje blijkt 130 jaar oud te zijn! Het huisje staat bij vrienden van een kennis van Steven zn ouders op het erf (volgen jullie het nog? 😄) In november komt baby 4 en als we voor die tijd nog een andere woning vinden, is het fijn. En anders redden we ons er eerst wel. Het is ruim genoeg gelukkig. En het is fijn om bij vrienden van kennissen op het erf te wonen. Ze kunnen ons wat wegwijs maken de eerste weken.

Inmiddels is ons huis goed verkocht. En ook omze mooie VW camperbus die we enorm gaan missen. Op de koningsmarkt hebben we ontzettend veel speelgoed en andere spullen kunnen verkopen😀 Het mentale proces begint ook meer op te spelen merk ik, Paige (ja ik wijzig mijn naam omdat Pietsje te ingewikkeld is in English😏). Maar ja, hormonen dragen daar vast ook aan bij..

De keuze is gemaakt om geen meubels te verschepen en de afspraak met Hazeleger is gepland voor de 5 à 6 kub dat we meenemen aan spullen. En tot slot is het afscheidsfeest gepland, halverwege juli. Binnenkort zullen we de vliegtickets boeken voor eind augustus.. 😀
 
130 is behoorlijk bejaard hier ;) Leuk!

Succes met de laatste loodjes. Al die dingen (spullen verkopen, verhuis afspraak enz. zijn allemaal onderdeel van het proces en afscheid nemen. Als je aan migreren denkt lijkt de berg onbeklimbaar steil en hoog. Maar stapje voor stapje valt het allemaal 'wel mee' ;)

Aan naamswijzigingen zijn ze veel meer gewend hier trouwens. Vaak hebben documenten en formulieren ruimte voor je officiele naam, en je gewenste aanspreek naam. Hartstikke handig!
 
130 is behoorlijk bejaard hier ;) Leuk!

Succes met de laatste loodjes. Al die dingen (spullen verkopen, verhuis afspraak enz. zijn allemaal onderdeel van het proces en afscheid nemen. Als je aan migreren denkt lijkt de berg onbeklimbaar steil en hoog. Maar stapje voor stapje valt het allemaal 'wel mee' ;)

Aan naamswijzigingen zijn ze veel meer gewend hier trouwens. Vaak hebben documenten en formulieren ruimte voor je officiele naam, en je gewenste aanspreek naam. Hartstikke handig!
Ha. Ik gebruik hier meestal mijn doopnaam omdat die in Oz bekender en beter uit te spreken is dan mijn officiele roepnaam :). Heeft me wel een paar jaar gekost voor ik erop reageerde als ik aangesproken werd :rolleyes:.
 
Ha. Ik gebruik hier meestal mijn doopnaam omdat die in Oz bekender en beter uit te spreken is dan mijn officiele roepnaam :). Heeft me wel een paar jaar gekost voor ik erop reageerde als ik aangesproken werd :rolleyes:.
Nooit gedacht dat Ozzies het lastig vonden om Emulate uit te spreken 😜
 


OFX
Back
Top