Brabanders

Waar kom je vandaag

• Zuiden (Br/Li/Ze)

Votes: 0 0.0%
  • Noorden (Gr/Dr/Fr)

• Oosten (Ge/Ov)

• Westen (Zh/Nh/Ut/Fl)

• Total voters
    0

Jeroen_1

Member
Mijn zus heeft jaren in het buitenland gewoond en daarbij viel het haar op dat veel Nederlanders die naar het buitenland gaan uit Brabant of Limburg komen.

Interessant genoeg voor een Poll dacht ik toen. Maar, helaas, een poll kan niet alle provincies aan vandaar dat het ik heb verdeeld in regio's.

Dus brabo's en limbo's laat van je horen (en de rest natuurlijk ook, anders kunnen we het niet vergelijken).

Ik kan er niets aan doen, ik houd nou eenmaal niet zoveel van Nederland...
Maar ik voel me wel een echte Brabantse... :roll:

ja, ja, de zuiderlingen staan op een gedeelde eerste plaats - tot nu toe....

ben zelf ook geboren en getogen limburger - mijn ouders (die ook trouwens) zijn zelf in 82 naar australie geemigreerd, zijn helaas een paar jaar later weer terug gekomen :cry: , heb een oom in canada wonen en heb eens even geteld - volgens mij is er in mijn vriendenkring niemand die niet een oom, tante, broer of zus in het buitenland heeft wonen....misschien klopt je stelling (of die van je zus) toch wel....

Uhm...

Ik heb twee vragen/dilemma's :
1) geld deze poll ook voor Nederlanders die al (net) zijn geemigreerd naar Australie ?
2) welke categorie val ik dan onder, want ik ben geboren in ZH en getogen in Brabant ?!!

:roll:

Ingrid.

Aussielover said:
Uhm...

Ik heb twee vragen/dilemma's :
1) geld deze poll ook voor Nederlanders die al (net) zijn geemigreerd naar Australie ?
2) welke categorie val ik dan onder, want ik ben geboren in ZH en getogen in Brabant ?!!

:roll:

Ingrid.

1) Ja

2) Toch Brabant denk ik dan (moet ook wel anders klopt hebben we te weinig Brabanders :D )

Hoi, ik ben een Drentse die verhuisd is naar Brabant. Maar in beide provincies kan ik toch ook echt de rust niet meer vinden. De treinen blijven vol, de wegen veel te druk, zelfs op zaterdag boodschappen doen is overal een echte uitdaging. Ik hou ook niet van Nederland, ook nooit echt gedaan moet ik zeggen. Geef mij maar ruimte, blauwe lucht en zuurstof.. Anyway, ik kan niet wachten! Iedereen heel veel succes!

Uit het oosten des lands (Overijssel). Nu zit ik mij ff af te vragen, waar kwamen de wijzen ook al weer vandaan ?

Geboren in Wierden (Twente) en ik woon in Rijssen (ook Twente).

Aangezien mijn ouders uit Noord en Zuid Holland komen is het gelukkig niet te horen aan mijn accent dat ik uit Twente kom :p .

Uit het platte, winderig en niet echt gezellige Flevoland, Almere wel te verstaan. En net zoals menig ander is er niet echt veel dat mij trekt in ons kikkerlandje. Zelfs de treinreis van 20 min. naar Amsterdam voor mijn werk word met de dag een grotere opgave.
Geef mij maar blauwe lucht, ruimte en een betere mentaliteit.

Kom op Groningers, Friezen en Drenten,

Voor de Friezen: Dit komt net sa krekt. Jiskefet. Iezeren lookbullig. Donderdeldoekje.

Voor de Groningers:
woar blief ie dan, ja, stoa ik hier allenig vur, ja. Ie hoef allenig moar op 'n knoppie te drukn, ja, wel de goeje, ja.

Voor de Drenten:
woar blief ie dan, mien jong, stoa ik hier allenig vur, mien jong. Ie hoef allenig moar op 'n knoppie te drukn, mien jong, wel de goeje, mien jong.

Ik heb gekozen voor het zuiden (Brabant). Ik kom oorspronkelijk uit het westen maar ben bijna drie jaar geleden in het prachtige Brabant komen wonen :D.

René komt eigenlijk uit Friesland, heeft 3 jaar in brabant gewoont. Ik ben een geboren en getogen brabantse.
Maar sinds 16 augustus wonen we in Pakenham, Australie. Dit ligt circa 53 km van Melbourne af.

Wij komen uit Terheijden, net boven Breda. Maar wij zijn import brabo's want wij zijn 12 jaar geleden uit Nijmegen die kant op gegaan. Hopelijk over niet al te lange tijd aan de andere kant van de wereld.

Rotterdam - tot verleden jaar.....

Ik had daar 16 jaar gewoond - mijn man is daar geboren.... ik niet....ik kom oorspronkelijk uit Engeland ....hoop dat mijn stem nog geldig is :lol:

Hallo, leuk om te zien dat veel mensen van deze site uit Brabant komen! Wij komen uit 's-Hertogenbosch. Een leuke en gezellige stad! Waarom zouden de Brabanders in de meerderheid zijn? Brabant doet toch niet zo overbevolkt, druk en gestessed aan? Mensen uit het westen verwacht ik eerder als hoogste in de score. Daar is het drukker, duurder etc.
Maargoed wij willen dus ook graag emigreren naar Australie, Perth.
Seraphine

het is een kwestie van geduld tot heel Australie Limburgs lult..

Ja,ja nog een limbo erbij voor de Poll.

Haye Wah en de groeten Rob

Ik ben bang dat ik de enige intellectuele drent op dit forum ben :lol:

Ik schrijf (tik) het op deze manier om ander noordelingen te stimuleren; de noordelingen staan er zeer slecht voor.

Ik denk dat de conclusie van het onderzoek duidelijk is. Hoe zuidelijker je komt hoe meer de mensen geneigd zijn om te emigreren. Bedankt voor jullie reacties. Ik zal mijn zus vertellen dat haar idee op dit forum is bevestigd.

Back