Brandende vraag

Bobbie12

New Member
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand hem hier kan beantwoorden want ik weet het effe niet meer...

Ik heb al twee keer een WHV gehad voor Australie en ik ben laatst met een touristenvisum daar geweest. Nu ben ik wegens omstandigheden Australie uitgezet, direct op het vliegtuig naar NL en ik mag 3 jaar niet meer in Australie komen.

Nu wil ik gaan trouwen met mijn vriend, hij heeft een australisch paspoort. Ik kan wel naar NZ, daar heb ik een WHV voor. Is het mogelijk dat als wij in NZ trouwen dat ik dan in aanmerking kom voor een Spouse Visa voor Australie?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, want we willen zsm trouwen zodat ik toch op de een of andere manier in australie kan zijn.

Alvast bedankt
 
Hoi Bobby,
als je 3 jaar de toegang bent geweigerd, geld dat voor alle visums neem ik aan. Dus ook als je getrouwd bent zal dat niks veranderen denk ik.
Wat je wel kunt doen, is de 3 jaar aanvechten. Als jij kunt aantonen dat er verzachtende omstandigheden zijn (je relatie dus), dan kan het wel eens zijn dat het wordt ingetrokken. Dan kun je trouwen en een spouse aanvragen, waarmee je het land in komt.
Succes
 
Wordt moeilijk, je moet immers bij een Spouse visa aangeven of je ooit geweigerd bent.....

Bobbie, je schrijft dat je met je vriend wilt trouwen. Als ik zo vrij mag zijn, ben je zelf een man of vrouw? Hoef je niet te antwoorden hoor! Maar mocht het om een same-sex relatie gaan dan wordt een huwelijk niet erkend, tenminste niet als huwelijk maar wel als bewijs dat je bij elkaar wilt zijn.

Succes,

Chantal
 
Je zou wel eerst kunnen proberen een visum voor NZ te krijgen (voor 3 jaar) en daar dan 3 jaar te gaan samen wonen met z'n tweetjes.. (mits je natuurlijk voldoet aan de NZ visum eisen.. je zou eerst je WHV eenjaar kunnen gebruiken, jaar samenwonen en dan een soort van spouse of zo aanvragen voor NZ). Als jij geweigerd bent dan denk ik niet dat je Australie weer inkomt als je een spouse visum hebt, tenzij wat Gwen ook zegt, je het aanvecht en wint. Waarom ben je australie uitgezet?? (ik gok op werken op een toeristen visum..)
 
Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet niet of het zin heeft om die drie jaar aan te vechten, zoals als alieNL als schreef, ze hebben me gepakt op t werken op een toeristenvisum... :oops: en ik heb nog niet zo lang een relatie, ongeveer 3 maanden. Ik ben overigens een vrouw!!!

Maar hoe staat dat dan geregistreerd dat ik 3 jaar aussie niet in mag? Staat dat gelinkt aan mijn paspoortnummer? Als ik nu een vlucht zou boeken naar Aussie, wordt ik dan bij de douane hier in nl al tegengehouden omdat ik Australie niet meer in mag?

En wat zijn de eisen voor NZ? Zijn daar nog speciale eisen voor dan? En mag ik wel NZ binnen als ik in Australie geweigerd ben? ik heb ook iets gehoord dat je dan ook NZ niet in mag, omdat die een beetje samenwerken. Als australier mag je zo naar NZ en andersom, daarom zei iemand dat je dan ook niet NZ inkomt als je niet meer welkom bent in Australie. Weet iemand hier iets over?

Groetjes
Bobbie12
 
Hoi Bobbie,

als eerste excuses dat ik dacht dat je een man was.

Daarnaast, vind ik dat het klinkt alsof je wil proberen toch (illegaal) australie in te komen.

Veel mensen hier op het forum zijn al jaren bezig om australie binnen te komen, op de legale manier. Ik vind het dan ook redelijk aanstootgevend dat je hier informatie probeerd te krijgen over hoe je de regels kunt omzeilen.
Werken op een toeristenvisum is gewoon hartstikke verboden, en iedereen weet dat.
Misschien denk ik dan heel zwart wit, maar in dit geval denk ik wel: eigen schuld.
Ik vind het heel vervelend voor jouw en je partner dat jullie nu niet bij elkaar kunnen zijn, maar dat had je kunnen verwachten.
 
Misschien moet je gewoon de australische en/ of Nieuw Zeelandse ambassade eens mailen hierover. Het lijkt me dat zij wel weten of je Nieuw Zeeland in mag of niet.

Ik ben het wel met Gwen eens dat het je eigen schuld is, aangezien je weet dat er consequenties aan verbonden zitten als je werkt op een touristenvisum. Als je graag Australie nog ooit inwilt, zou ik me (als ik jou was), nu maar aan de regels houden. Stel dat je nu een manier vindt om, niet helemaal legaal, Australie in te komen en ze komen er achter vrees ik dat de consequenties nog wel eens nadelig uit zouden kunnen pakken. Het is een heel vervelende situatie, maar een waar je je wel bij neer moet leggen. Ik durf ook niet te zeggen of dit nog nadelige gevolgen kan hebben voor een toekomstige visumaanvraag,
Succes ermee..
 
Het lijkt me sowieso erg onwaarschijnlijk dat je uberhaupt het vliegtuig in komt. Want zonder geldig visum laten ze je niet vertrekken. En dat visum kun je dus voorlopig wel vergeten. Zelfs al zou je een manier vinden om in Australie te komen, dan nog kom je daar niet door douane en wordt je op het eerstvolgende vliegtuig naar huis gezet.
En ja, je bent er zelf verantwoordelijk voor, dus je kunt niemand anders de schuld geven.
En op een WHV mag je niet trouwen en dat zal in Nieuw Zeeland niet anders zijn. En ook dan zul je waarschijnlijk nog steeds Australie niet in mogen.
De enige oplossing voor jullie is dat je vriend naar Nederland komt en dat jullie daar trouwen en dan gewoon wachten tot die drie jaar om zijn.

Groetjes,
Rixta
 
Nogmaals allemaal bedankt voor jullie antwoorden. En Gwen, ik probeer echt niet op een illegale manier australie in te komen, maar ik wil graag op een legale manier terug naar Australie. Ik voel me daar veel beter dan hier in NL en ik wil daar graag een toekomst opbouwen, en ben dus op zoek naar een manier dat dat nog zou kunnen. Ik begrijp ook dat het niet effe in een paar weekjes geregeld is, ik heb ook de andere forums gelezen dat het zo maanden kan duren voordat een visum is toegewezen.

Ik heb nu bij de ambasade in Berlijn een visum en vergunning aangevraagd om in Australie te trouwen. En ik weet dat ik een risico loop dat ik het niet krijg of dat ik weer terug gestuurd wordt. Maar ik wil zo graag naar australie dat ik er best veel voor over heb, dat wel ja.

En over het werken op het toeristenvisum werken, ok, het is fout, maar ik kreeg dat visum, en ik dacht laat ik het proberen. De kans dat je gepakt wordt is natuurlijk heel erg klein, maar goed, het is nou eenmaal gebeurd.
Het was trouwens een multiple-entry visum en voor zover ik wist kon ik daar 5 keer 3 maanden in australie blijven, als ik telkens na die 3 maanden maar even het land uit ging.
Maar toen ik terug kwam van indonesie werd ik aangehouden bij de douane...en toen werd ik gelijk op het vliegtuig terug gezet naar NL, na 7 uur ondervraagd te zijn geweest!!!

Waarom kan je niet trouwen in NZ op een WHV? Wat voor visum moet ik daar dan voor hebben?
Mijn vriend heeft overigens wel een australisch paspoort.

Sorry, maar ik wil echt niet illegaal naar Australie, echt niet. Ik heb jullie hulp ingeroepen omdat hier mensen komen die er gewoon een heleboel vanaf weten, en niet om een manier te vinden om illegaal naar australie te gaan.

Groetjes,
Bobbie12
 
Hoi Bobbie,

Ik zou je nog steeds aanraden om de zaak aan te vechten. Klinkt misschien allemaal heel zwaar, maar dat is volgens mij niet hoor. Je hebt iets fout gedaan, maar dat betekend niet dat ze zich altijd star aan de 3 jaar houden. Er zijn verzachtende omstandigheden. Wie weet valt een relatie daar ook wel onder.
Het valt altijd te proberen. Verder is er echt geen andere manier om legaal het land in te komen.

Ik zou zeggen, ben echt eerlijk bij alles wat je nu aanvraagt voor Australië, want als je nog een keer gepakt wordt met iets, dan heb je echt een groot probleem. Straks mag je Aus nooit meer in ofzo. Dat zou helemaal balen zijn voor jouw en je partner.

En over dat je graag een toekomst op wil bouwen in Australië snap ik helemaal! Iedereen op dit forum als het goed is :grin:

Good luck
 
Ik denk dat je Australie wel in komt maar op het eerst volgende vliegtuig weer terug wordt gezet.

Er is op zondagavond op Veronica altijd een programma, Border Security (Australië), daar kom je af en toe nog wel eens dingen te weten.
Zo ook dat je geval kunt aanvechten.
Maar ik ben bang dat je weinig kans maakt omdat je bewust de regels hebt overtreden.
 
Wat ik mij eigenlijk afvraag.. hoe zijn zij erachter gekomen dat jij illegaal hebt gewerkt??
 
hi Bobbie,

Ik sta echt verteld van je verhaal!!! Niet omdat ik het afkeur, maar omdat ik precies in dezelfde situatie zit!!!
Ook ik ben twee keer op een WHV in Australie geweest en daarna op een touristenvisum. En ja, ook ik ben 7 uur ondervraagd bij de douane toen ik terug kwam van Fiji. Ook ik heb daar mijn vriend moeten achterlaten, nadat we 3 maanden bij elkaar waren.
Maar ik ben al bezig met mijn aanvraag voor mijn visum. Ik heb goed nieuws voor je. Je kunt gewoon weer terug naar Australie. Mits dat je binnen 9 maanden nadat je Australie binnen bent gaat trouwen. Het is niet zo heel moeilijk om zo'n visum aan te vragen, maar ik was bang om iets verkeerd te doen, dus mijn vriend en ik doe t met behulp van een emigratiebureau.

Als je niet geloofd dat je gewoon terug kan, neem dan even contact op met de Australische ambasade in Berlijn. Ook zij zullen beamen dat de 3 year ban word wegewaived.

En trek je nix van aan dat t je eigen schuld is dat ze je op t vliegveld terug naar NL hebben gezet. Dat is ook zo, maar mensen weten vaak niet heel je verhaal dus mogen niet meteen hun mening klaar hebben vind ik.

Groetjes!!!

Happy Dayz
 
hi Bobbie

Sorry om dit te zeggen maar je hebt de regels gebroken door te werken op een toeristenvisum en mijn verloofde die ook in australie woont zegt dat ze daar heel erg streng in zijn.

Je paspoort staat nu geregistreerd bij immigratie en zodra je een visum of probeer binnen te komen zal je per direct terug gestuurd worden naar Nederland. Ik zou doen wat Gwen adviseert probeer het aan te vechten want als je nu weer de fout inga heb je gewoon kans dat je australie nooit meer in komt. Maar als ik lees dat je pas een relatie heb van 3 maanden hoop ik dat je geluk heb vooral omdat je nu geregistreed sta.

Voor zo ver ik begrijp is dat een toeristenvisum is dat je 3 maanden in australie kan blijven voor een tijdsduur van 1 jaar zo ik denk dat je aangehouden bent omdat je geen geldig visum meer had of dat je te vaak in en uit australie bent gereist. De Immigratiedienst in Australie is erg streng vooral omdat ze heel veel problemen hebben met Aziatische mensen die op deze manier een visum proberen te krijgen. Helaas is dat voor de mensen die het op een legale manier proberen te doen een nadeel.
Ook vind ik het raar dat je niet wist dat je niet mocht werken of dacht dat het niet kwaad kon. Bij mij visum aanvraag kreeg ik een stapel papieren met wat wel en niet mocht.

Ik zelf ben bezig met een Fiance visum

Best of Luck Bobbi Hoop dat je een oplossing weet te vinden.
 
Hallo,

Jaaaa, nou weet ik het helemaal niet meer!!!! Iedereen zegt dat ik niet meer Australie in kom en Happy Dayz zegt dat ik gewoon naar aussie kan...Wie heeft er nu gelijk????

Happy Dayz werkt met een emigratie bureau dus die zullen het toch ook wel weten, lijkt mij?

Maar van dat paspoort, dat vraag ik me dus af, doe dat zit? Zien ze dat ook als ik een visum aanvraag doe of alleen bij de douane?

En DianaJ, ik was maar 1 keer het land uitgeweest met mijn toeristenvisum, ik was 3 maanden in australie en toen ben ik een paar dagen naar Indonesie geweest, en toen ik terug kwam, mocht ik er niet meer in. Normaal kun je met dit visum 5 keer 3 maanden in australie blijven, dus ik snap daar ook niks van.
 
Bobbie,

Neem even contact op met de Australische abasade in Berlijn. Die kunnen je vraag beantwoorden.
veel succes!

Happy Dayz
 
Ik zou inderdaad, zoals ik al eerder heb aangegeven, even contact opnemen met de ambassade. Het lijkt me echter heel vreemd dat als je drie jaar een land niet inmag, je zonder slag of stoot er wel inkomt. En zelfs al houden ze je niet aan bij de grens, zou ik er rekening mee houden dat, mochten ze je uiteindelijk te pakken krijgen, de gevolgen wel ernstiger kunnen zijn. Als ik jou was zou ik dus maar even goed navraag doen, voordat je straks helemaal australie niet meer inkomt.
 
Als ik dit zo allemaal lees zou mijn advies ook zijn om de ambassade te bellen en echt alles wat er gebeurd is en welke visum je had etc. eerlijk op tafel leggen. Je weet dan direct waar je aan toe bent en wat je kansen zijn.


Want volgens mij is het ook niets om in die onzekerheid te zitten.

Succes!
 
Je kan wel de ambassade bellen maar die zijn er niet voor om Nederlanders te helpen die in Australie willen komen wonen. Zeker niet Nederlanders die de toegang tot Australie is geweigerd.

De duitse ambassade wel..
 


OFX
Back
Top