Brief Zorginstituut Nederland

Sprong

New Member
Momenteel zit ik ruim 3 maanden in Melbourne op een WHV en ik vanaf januari een New Zeeland partner visum aanvragen.

Maar nu heb ik op mijn adres in Nederland een brief ontvangen van Zorginstituut Nederland waarin aangegeven wordt dat ik geen Nederlandse Zorgverzekering heb. En als ik binnen 3 maanden geen NL verzekering heb ontvang ik een boete. Momenteel heb ik een Oom tijdelijk in het buitenland verzekering.

Iemand tips, ervaringen en ideen wat ik hiermee moet doen?

Zorgverzekering opgezegd zonder je uit te schrijven? Zorgverzekering nemen of je uitschrijven.

Toen wij ons wilden uitschrijven bij de verzekering moesten we juist een bewijs van uitschrijving uit Nederland laten zien anders konden we ons niet eens uitschrijven bij twee verschillende zorgverzekeraars! Als je van plan bent om in Oz te blijven, kun je je toch gewoon uitschrijven? Maar als je nog in Nederland staat ingeschreven ben je volgens mij verplicht om verzekerd te zijn. Dus kiezen of delen..

Thanks goed om te weten. Ik dacht alleen dat je minimaal 8 maanden in het buitenland kon blijven zonder uit te schrijven. Maar dit staat wss los van je zorgverzekering

Hoe zit het met mijn bankrekening, kan ik wel mijn NL bankrekening laten doorlopen ook al laat ik me uitgeschreven? Heb namelijk nog een aantal dingen lopen

Bankrekening is geen probleem. Wij hebben voor vertrek een adreswijziging doorgegeven en verder gezorgd dat alles digitaal gaat. Ook TANcodes aangevraagd bij de ING omdat je anders nederlands telefoonnummer moet hebben voor je SMS codes. Verder niets gesmoesd over definitief vertrek naar Oz om te voorkomen dat ze lastig doen. Onze creditcard doet het ook gewoon nog.

Smoezen hoeft niet bij de ING of de Rabobank. Je mag je rekening gewoon houden, bij de Rabo waren ze wel lastig, maar het kan uiteindelijk wel. En bij de ING zeiden ze geen probleem, neem tancodes mee inderdaad en zorg dat we tzt een adres hebben om nieuwe passen naar toe te sturen. Dat was simpel. Uitschrijven wil niet zeggen dat je niks meer mag hebben in NL. Maar bij vertrek moet je wel je zorgverzekering opzeggen uiteraard.

Back