Brisbane for dummies?

GeertLaanstra

New Member
Ik wil graag een goede indruk krijgen van Brisbane... Ga in oktober reizen van Sydney naar Brisbane met als doel om te kijken of we begin volgend jaar naar Brisbane willen verhuizen... We hebben ons Skilled Independent Visa dus Australia it will be. But Brisbane?

Please vertel het me! (a compleet nono on Brisbane)

Liefs Geert.
 
Ugh...

Moeilijk.........is nogal een grote stad (1.3 mln inwoners?). Klimaat paradijselijk, mensen erg vriendelijk, stemming lekker laid back, Brisbane River erg mooi, en de Sunshine Coast (waar wij wonen!) maar een uur en 10 minuten weg (ongeveer...).

Kun je misschien iets specifieker zijn over wat je wilt weten?

Kijk anders eens op http://www.ourbrisbane.com/.

Doei,
Marc
 
Geert,

Gefeliciteerd met je visum en wat een goede keuze om naar Brisbane te komen.
Wij (mijn man, zoontje van 9, dochtertje van 6 en ik) wonen aan de Sunshine Coast in Pelican Waters.
Wij vinden Brisbane een hele gezellige stad om een dagje in door te brengen. Maar we wonen zelf liever aan de kust in Pelican Waters. Lekker rustig en iets koeler.
Brisbane is best een grote stad maar het voelt veel relaxter aan dan de grote steden in Nederland.
Op internet kun je inderdaad heel veel lezen over Brisbane.
Mocht je specifieke vragen hebben, laat ze maar horen.

Groetjes,
Gabriëlle
 
Misschien een paar dingen die je kunt doen om Brisbane te "beleven"?

-  Eten bij the Vietnamese (Wickham Street) en daarna stappen/gezellig drankje doen op Brunswick Street (beide Fortitude Valley)
- Rondje langs de rivier lopen: met pontje naar Kangaroo Point (of via de Story Bridge), langs de Cliffs, Southbank, brug over, Botanical Gardens, walkway langs Eagle Street Pier etc. (of met de fiets, en dan helemaal tot aan the Regatta)
- Eten/uitgaan (of ontbijten) in West End
- idem in Little Paris of eigenlijk nog veel leuker: Paddington of Rosalie
- Roma Street Parklands
- naar Southbank op een warme zaterdag of zondagmiddag om je tussen de krijsende kinderen te begeven in het "zwembad" en op de oevers.
- Manly (gigantische jachthaven) en misschien met pont naar North Stradbroke Island (of Moreton Island) of een zeiltocht door de Bay
- tochtje naar Brisbane Forest Park en terug via the Gap and Brookfield area (en Mt Cootha) om "wonen in the hills" te inspecteren.

En nu ben ik vast nog heel veel vergeten!
Misschien hebben de Brisbanites nog hun favoriete plekjes voor the ultimate Brisbane experience?

Henriette
 
Frisbee-en en picknicken in New Farm Park en dan bij zonsondergang een wijntje drinken op het terras van het Powerhouse.  :)
 
Back
Top