Brisbane of Adelaide

Hillegien

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Na een aantal keren deze leuke en over het algemeen nuttige site bezocht te hebben nu toch maar eens mezelf aanmelden en voorstellen.
Ik ben Hillegien en samen met mijn man Geert wil ik graag naar Australie emigreren. Onze voorkeur gaat uit naar Brisbane, maar als we niet genoeg punten kunnen scoren willen we proberen om met een SIR-visum in Adelaide te komen (we gaan wel voor het mooie weer!).
Momenteel liggen onze spullen bij de ACS (Geert) en de AIWCW (Hillegien) om ge'assessed' te worden. Wij wachten in spanning af!

groetjes, Hillegien

Ik zou voor Brisbane gaan. Niet dat ik ooit in een van beide steden ben geweest, maar wij gaan naar Brisbane.  :wink:

Hoi, nou ik zou ook voor brisbane gaan. Maar Martijn hoort bij mij. En ik ga met hem mee naar Brisbane. Dus misschien speel ik vals... Het schijnt allebei erg leuk te zijn! Wij gaan al 6 maart met het vliegtuig... dus mocht je over een tijdje info willen. In maart vertel ik meer!

Tja, ik heb dan gelukkig wel beiden gezien.....maar om eerlijk te zijn vond ik Adelaide een veel mooiere stad dan Brisbane. Toch denken wij, net als Martijn en Rebekka, om ook naar Brisbane te gaan...Ik vind nl. QLD helemaal geweldig en ik wil dan ook zeker weer veel gaan duiken op het Great Barrier Reef...en dat is vanuit Brisbane toch heel wat dichter bij dan vanuit Adelaide.....alhoewel de omgeving van Adelaide ook schitterend is...

Hoi Hillegien

Welkom op het forum,Enne waar je ook naar toe gaat, een echt slechte keus kan het nooit zijn.  :beach:

Groetjes M5  :up:

Welkom! En ik sluit me helemaal aan bij M5. Ik ben zelf alleen maar in Brisbane geweest, vond dat een hele leuke stad! En het weer is daar ook prachtig. Welke keus je ook maakt... je kan er toch altijd op terug komen?

Groetjes Linda

Hoi Hoi,

Ik zou naar adelaide gaan, want wij gaan daar ook heen.

Groetjes,

Natasja.

Hello

Wij hebben gekozen voor Adelaide vanwege de Mediterraans klimaat. Als je meer wilt weten over adelaide dan kunnen je brochure aanvragen

http://www.southaustralia.biz/move/

BTW, Rob en Peter ook van het forum zijn pro adelaide dus kijk even onder het onderwerp South Australia

Ik persoonlijk liever adelaide dan Brisbane, ik ben in beide steden geweest.

Malukka

Zover is de Great barrier reef van Adelaide niet :plane:

gr

Citavm

Brisbane is prima om te wonen, en Adelaide ook. Een keuze tussen de twee is echt een persoonlijke aangelegenheid. Beide hebben hun plussen en minnen.

En daarom werd het Adelaide..... :-D

Peter!
http://www.adelaide.sa.gov.au/

Hoi Hillegien,

Welkom op het forum.
Ik zou voor Brisbane gaan (klimaat, omgeving, GBR etc. etc). Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit in Adelaide ben geweest. Gaat vast nog wel gebeuren wanneer we ons visum hebben en in Oz gaan wonen.
Voor de duidelijkheid wij gaan naar Melbourne (Vic). Na 2 jaar zullen wij waarschijnlijk ook naar Brisbane gaan.

Ach, wat maakt het ook uit, ik denk dat Australië overal prettig is om te wonen.

Groetjes,

Brit

Adelaide heeft ook echt een hoop te bieden en is niet zo'n suffe stad als een hoop mensen schijnen te denken! De omgeving is ook hier schitterend en het klimaat errug aangenaam! Maar da's niet zo moeilijk in vergelijking met Nederland. Niet dat ik trouwens enige keus had want mijn hubby woonde al in Adelaide.  :-D

Zelf ben ik in beiden steden geweest en eigenlijk sprak Adelaide me meer aan dan Brisbane. Als liefhebber van een goed glas wijn is de nabijheid van de Barossa Valley natuurlijk ook een pre... Toch is Brisbane eerste keus, omdat we denken dat we daar makkelijker werk kunnen vinden dan in Adelaide.

Zoals het er nu uitziet komen we precies op 120 punten en dan wordt het dus inderdaad Brisbane! :cool:

Back