Brisbane, Perth of Adelaide?

maryhinge

New Member
Wij zijn Henk en Michelle en willen binnenkort :|naar Australië emigreren.
Ik ben lasser en we zoeken naar de geschikte locatie. Melbourne en Sydney te groot? Perth te droog te heet en te duur? Brisbane te druk? (was onze favoriet voor lange tijd!) Adelaide te kalm of lijkt op het Milten Keynes, uk?
Alle hulp is welkom. Trouwens we starten het emigratieproces volgende week!
Groeten Henk en Michelle!

Welkom op het forum en succes met jullie aanvraag!
Zijn jullie al wel eens in Australie geweest of gaan jullie ongezien de procedure starten??

Groeten, Chantal

Welkom op het forum. Ik vind het altijd lastig advies te geven over waar te gaan wonen, want dat is erg persoonlijk. Kijk waar zelf je voorkeur naar uit gaat  :up: Succes

Welkom hier.
Ik vindt het ook lastig om advies uit te brengen over waar te gaan wonen.
Dat is toch voor iedereen anders. T is maar net waar je gevoel en voorkeur naar uit gaat.
Succes met jullie aanvraag.

Jidske  :cool:

:hi:
Carmen

Tja het is moeilijk om een keuze te maken waar je wil gaan wonen, wij dachten dat we het wisten.een dorp aan de westkust..maar of daar werkt te vinden is....we willen geen naaste buren...rust/ruimte/natuur...dat de honden/poezen vrij kunnen lopen/ravotten....en we zo het strand op kunnen hupsen...(aahhhhhh te hoog gegrepen misschien voor een start..),maar of we dat straks vinden...

ooooh-jaa!
wat een reactie!
Ik had gehoopt enkel een paar tips op te pikken, maar ja het is inderdaad nogal persoonlijk. We zijn er nog nooit geweest en zijn al bijna een jaar informatie aan het winnen. Het enige wat zo moeilijk is, is de juiste locatie te vinden. Verder weten we wat te doen ( als dat maar waar is ) en zijn klaar voor de start.

Als je er nog nooit geweest bent is het denk ik zo wie zo een moeilijke beslissing. Je moet dan puur op feitelijke informatie afgaan, terwijl als je er eens bent geweest, je ook op gevoel af kunt gaan.
Succes met je keuze... Misschien handig eens op te schrijven wat je belangrijk vindt aan de woonplaats (naast betaalbaar en werk) en dan informatie te verzamelen over de steden.

Ik denk dat het niet mogelijk is en vooral geen goede keuze is om gevoelens en gedachten van andere te volgen.
Wij gaan naar Cairns en laten we eerlijk wezen dat zijn er op dit forum niet veel.
Wij zijn wel van gedachten, eenmaal hier weg dan zullen we wel zien of we op een plek blijven.
Dus mijn advies ga naar een plek waar werk is te vinden en wat je aanspreekt kijk daarna verder.

Toch veel succes

Groetjes Kees

Ja, maar ik heb al op meerdere plaatsen gewoond zoals in Engeland, in een plaats dat ik al eerder had gezien, doch het huis had ik nog niet gezien. Hiervoor had ik 100% vertrouwen in mijn toenmalige vriendin, nu mijn vrouw. Ik moet zeggen dat ik volgens beschrijving zeer gelukkig was met de leefomgeving van het huis. Ik had het huis nog niet gezien dat Michelle gehuurd had evenals de buurt was nieuw voor mij. Het was mijn beste leefomgeving in jaren en heb er al verschillende gehad. Dus ik sta wel open voor een nieuwe leefomgeving, maar natuurlijk wil ik er zoveel mogelijk over weten. Dit zou mijn laatste den definitieve verhuis worden. groeten Henk.

Back