In eerste instantie zouden we naar Sydney gaan, maar nu is de situatie zo dat we min of meer kunnen kiezen waar we ons willen gaan vestigen in Aussie voor Hans z´n werk. Onze voorkeur gaat uit naar Sydney en Brisbane.. maar eigenlijk -behalve google earth e.a. sites- weten we niet zo heel veel van de 4 grote cities. We houden erg van zon, zee, strand, dus wie kan ons vertellen wat voor ons de meest ´ideale´ plek zou zijn. We zijn heus niet naïef - klinkt nogal suf :blink: om alleen om die redenen naar Aussie te gaan, maar dat is natuurlijk niet het geval. Er moet ook gewerkt worden!! (Canberra ligt natuurlijk niet aan zee.. dus die zouden we, misschien onterecht, als eerste af willen laten vallen). Misschien een domme vraag - er is natuurlijk genoeg over te lezen- maar ik zou graag wat mening van jullie willen hebben.
Groetjes, Jane
Zon, zee en strand zijn hier bijna overal aanwezig.
Dus ik zou gaan waar je het beste aanbod kunt krijgen en vandaaruit verder kijken.
Als het je er uiteindelijk niet bevalt kun je altijd weer verder kijken.
Als je zee en strand wilt, moet je niet in Brisbane City zijn. Je kan natuurlijk op de kaart kijken en zien welke suburbs wél aan het water liggen en op www.realestate.com.au kijken wat er te koop/huur is. Helaas geldt overal 'hoe dichter bij het water, hoe duurder'. Veel van die suburbs zijn er overigens niet; Brisbane heeft nauwelijks zandstranden. Wynnum/Manly hebben een ietsiepietsie strand, verder boulevard. Redcliffe heeft strand (valt overigens niet onder Brisbane), Shorncliffe, of je gaat meer naar het zuiden, richting Gold Coast, maar dat is gigantisch touristisch, en wil je een flat dat over de zee uitkijkt, dan betaal je daarvoor 'through the nose'. Het ligt er ook aan hoe dicht je bij het water wil wonen.
Van Sydney-stranden weet ik te weinig - behalve dat in de baai van Bondi beach de riolering uitkomt...
Verder zijn er wat oudere draadjes waarin mensen de grootste steden met elkaar vergelijken, misschien kan je effe searchen.
De Sydney stranden zijn geweldig. Dat van het riool in Bondi klopt volgens mij niet helemaal. Het gaat hier naar mijn weten om de uitloop van de "storm water drains" dwz al het regenwater wat er op straat valt met daarin alle rommel komt in de zee uit, maar geloof me dat gebeurt overal ook in Nederland. Wel is het dan verstandig om de 1e 24 uur niet te gaan zwemmen.
Verder denk ik dat je ook nog verder moet kijken naar dingen als reistijden naar het werk van je man. Als hij in het CBD gaat werken en jullie gaan in Manly wonen dan kan hij lekker met de ferry.
Ook in Sydney geldt hoe dichter bij het strand hoe duurder. Oh ja en kijk ook even wat je budged is voor woonruimte. Want Sydney en Melbourne zijn de duurste steden. Ik weet niet hoe dat in de andere steden is.
je kan prijzen vergelijken, koop en huur, op de eerder genoemde site www.realestate.com.au of op www.domain.com.au Mijn advies is wel eerst goed op de kaart kijken hoe de suburb heet waar je wilt gaan wonen en dan die als locatie in tikken. Niet gewoon Brisbane of Sydney on tikken.
Verder kan ik me van Melbourne omgeving nog herinneren dat de zee daar erg koud is.
Eens met San_der. Kijk ook eens hier: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7101.0 en zo zijn er nog een aantal topics waar je info over wijken krijgt.
Persoonlijk ben ik niet zo weg van Brisbane en Melbourne, maar dat is mijn persoonlijke mening. Misschien is het goed om alle steden eens te bezoeken en er gewoon rond gaat lopen / rijden. Ga zeker eens in Manly (Sydney) kijken, ben ik helemaal weg van Wel duur om te wonen, maar leuk om heen te gaan.
hey Jane, dit is de aller moeiljkste vraag die je kunt stellen aan iemand hoor !!
Melbourne valt bij mij zo wie zo al af.
Sydney is erg duur en druk.
Canberra ligt net te ver van het strand af en het is er in de zomer bloedheet.
Tja blijft Brisbane over he
( maar ik hoop zelf nooit in een grote stad te gaan wonen, wel in de buurt van ... )
Ik mis wel Perth in je rijtje :grin: zon ,strand en zee. Ik denk dat het voor iedereen heel persoonlijk is en zoals Dijnnas al zei misschien kan je eerst overal gaan kijken .Als je niet die mogelijkheid hebt, ga je op je gevoel af en als het later tegen valt kan je altijd weer verkassen. zo zie je nog eens wat.
Ik bijvoorbeeld heb niks met Sydney maar daar zullen velen het niet mee eens zijn er wonen immers een paar miljoen mensen. Perth vinden wij te gek en wonen er met heel veel plezier maar als het klimaat in Melbourne hetzelfde was dan hier waren we in Melbourne gaan wonen. Brisbane stond ook op ons verlanglijstje maar dan er iets onder of boven, en iets is Australisch iets.
Succes met een keuze maken
Behoefte aan zon, zee, heel veel strand, golfsurfen, windsurfen, camperen, binnen no time in the bush, mountainbiken, mooie stad, geen hoge luchtvochtigheid, geen cyclonen, geen krokodillen, en gekke kwallen, prachtige natuur???????........Perth is the place to be!!!!!!
Super !! al die reacties. Jammer dat mijn man´s bedrijf geen vestiging in Perth heeft :grin: Klinkt heel goed!! We gaan sowieso in de suburbs wonen, en we weten dat daar een prijskaartje aan hangt. Grappig, jullie noemen alle plekken rondom Sydney en Brisbane die wij ook idd super vinden!! Al die huizen met uitzicht op zee :roll: :roll: helemaal gaaf!!! Ik hou jullie op de hoogte wat het wordt... thx jane
En omdat wij nu maar geen keuze konden maken zijn wij naar Tasmania gegaan om alles eens rustig van een afstandje te gaan bekijken.
Vinden we het hier leuk dan blijven we hier. Zo niet dan gaan we verder.
Maak gratis een account aan om het meeste uit je forumbezoek te halen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.