Brisbane

R+J

New Member
Hallo allemaal,

Beetje rare vraag misschien, maar ik wil graag vragen wat er leuk is aan Brisbane en wat er minder leuk aan is. :roll:

Wij waren namelijk van plan naar Perth te gaan, maar nu lijkt het erop dat we met het bedrijf van mijn man naar Brisbane zullen gaan. Wij hebben er zelf geen invloed op, behalve wanneer we het joboffer niet accepteren. :?

Wie kan mij vertellen hoe het klimaat daar is? Is het droog warm of vochtig warm in de zomer? Hoe is de omgeving en zijn de mensen daar net zo relaxed als in Western Australia? Zijn er veel enge beesten? Hebben ze wel eens te maken met aardbevingen of ander natuurlijk geweld? En alles wat je verder nog aan me kwijt wilt. :?:

Wij moeten nu een keuze maken tussen Perth waar we helemaal weg van zijn, of Brisbane waar we nog nooit zijn geweest. Moeilijk, dus alle hulp en informatie is welkom. :idea:

Bedankt alvast.

Julia
 
Je kunt op internet behoorlijk wat vinden. Kijk bijvoorbeeld eens op www.ourbrisbane.nl daar staat echt vanalles en nog wat! Wij zijn er ook nog nooit geweest. Maar aangezien de universiteit daar staat zal het zeker Brisbane worden. Op wat voor een termijn gaan jullie? Want met een beetje mazzel wonen wij er over een maandje of twee / drie. Succes met nadenken.
 
Hi Julia

Wij wonen ruime 8 jaar in Brisbane en zijn hier helemaal happy.

Enge beesten, tsja...de usual....kakkerlakken, spinnen in alle vormen en maten, en de occasional snake! Maar goed die vind je in heel Australië en in de praktijk valt het allemaal ontzettend mee. De slangen die we ooit gezien hebben zijn (tot nu toe :) ) op een hand te tellen.

Klimaat - sub tropisch. Ontzettend veel zon uren, heerlijk in de winter (droog en zonnig). 's avonds kan het soms goed af koelen. Zomers heb je (normaal gesproken) regelmatig kans op een flinke regenui en het kan behoorlijk humid oftewel vochtig/klam zijn, da's wel even wennen. Lang leve de Airconditioning.
Aardbevingen en aanverwante zaken hebben wij gelukkig nog nooit last van gehad (helaas wel last van bushfires in de drogere maanden, maar ook dat is Australia wide ben ik bang). Hetl kan soms behoorlijk spoken qua weer. Enorme onweersbuien en hagelstenen "the size of golf balls" . Maar over het algemeen kan je maanden van te voren een BBQ oftewl Barbie organiseren omdat het weer hier vrij steady is.

Ben zelf maar 1 keer in Perth geweest voor een dag of 10 en vond het destijds een super leuke stad, vooral Fremantle vond ik heel gezellig. Brisbane is wat dat betreft wel een wat drukkere stad. Het ligt er gewoon heel erg aan waar je gaat wonen (in welke suburb, of in de stad??). Er is ontzettend veel te doen. De oostkust heeft veel te bieden. Wat dat betreft is Brisbane een goed uitgangs punt.

Succes in ieder geval met jullie (moelijke) beslissingen! Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.

Groetjes
Syl
 
Hoi,

Ik kan weinig anders doen dan me aansluiten bij Syl. Ikzelf heb 3jr in B'ne gewoont en heb het er erg goed naar mijn zin gehad. een relaxte stad en niet te groot. Spinnen etc zal je cker tegenkomen, maar die heb je in Perth ook hoor! :eek:

Ik ben voor mijn werk in die tijd nog 2 weken in Perth geweest en ik moet zeggen dat ik dat een nog relaxtere stad vond dan Brizzie, het deed ook wat meer Europees aan. gewoon een mooie stad ook.

Ik vond het echter toch wel lekker om terug te gaan naar Brizzie. Je zit relatief overal in de buurt terwijl Perth zo afgelegen is.

QLD Rocks!

suc6 met je keuze maar ik denk niet dat je spijt van Brisbane zult krijgen
 
Nu ga ik een stapje verder... Welke suburb van Brisbane vinden jullie het meest aangename? Ik ben stedebouwkundig tekenaar en zou dus willen werken bij een stedebouwkundig bureau of de overheid (urban planning) Ik denk dat dat soort bedrijven/instellingen alleen maar in het centrum zitten, dus daar moet ik dan wel makkelijk kunnen komen.

Overigens is het helemaal nog niet zeker dat we naar Brisbane willen, maar info is altijd handig  :wink:
 
Hoi Annemiek

Misschien is dit wel een leuke site om effe te kijken! www.ourbrisbane.com/living/suburbs/

Groetjes M5  :cool:
 
Back
Top