(Britse) tv programma's over emigreren naar Australië

Mayke&Rikki

XPdite Sponsor
Hi allemaal,

Omdat Rikki Schots is kijken wij graag naar de BBC en het valt ons op dat er op de Britse tv meer programma's zijn over het emigreren naar Australië dan wij in Nederland hebben.

Daarom dit draadje. Hier kunnen we interessante programma's noemen die de mensen op dit forum wellicht helpen bij de afweging, de voorbereidingen en de eerste tijd downunder.

Wanted Down Under
Ons favoriete programma is Wanted Down Under waarbij families/koppels een weekje mogen proefdraaien in Australië of Nieuw Zeeland.

Ze proberen een realistisch beeld te schetsen en het geeft ons een mooi inzicht in huisprijzen, werkmogelijkheden en ook prijzen van het leven daar.

Op youtube zijn de afleveringen te vinden :) (ook de revisited afleveringen zijn erg interessant).

http://www.bbc.co.uk/programmes/b006s5v8

Relocation Phil Down Under
We hebben nu een nieuw programma ontdekt dat op Channel 4 wordt uitgezonden (dat hebben we niet maar leve youtube): Relocation Phil down under.

Hierbij gaat makelaar Phil Spencer op zoek naar huizen voor mensen die net naar Australië zijn geëmigreerd. Hij bezoekt ook mensen die er al een tijdje zitten, laat hotspots zien en ontdekt welke beroepen op de SOL lijst staan.

Op youtube heb ik twee playlists gevonden waar de uitzendingen te zien zijn (sommige wel in een paar delen maar dat heb ik er wel voor over)

Series 1: http://m.youtube.com/playlist?list=PL85CEE78F98876672
Series 2: http://m.youtube.com/playlist?list=PL98F24656D2FCA059

Phil: Secret Agent Down Under

Dit programma heb ik nog niet gezien, maar Rikki zag het toevallig op tv toen hij in Kent was voor zijn VETASSESS technical interview.

http://www.channel4.com/programmes/phil-secret-agent-down-under/episode-guide

Het klink interessant dus mijn zoektocht op het internet gaat nu beginnen :)
 
Ik moet bekennen dat ik die Wanted Down Under (en zeker de revisited's) wel heel langerekt vindt altijd. 5 minuten echt inhoudelijk en 25 minuten herkauwen. Lijkt wel een US programma ;)

Phil is een heeeeel stuk prettiger om te kijken, die laatste kende ik nog niet. Laat even weten als je hem gevonden heb, kom hem zo snel ook nog niet tegen.
 
Oh, en logisch dat er in de UK meer op TV is over emigratie naar OZ. Kijk maar rond in OZ waar de meeste immigranten vandaan komen. Zelfs Tony 'jarhead' Abbott komt uit de UK. (niet echt reclame voor de UK... >:D )
 
We hebben een houtje touwtje manier gevonden om Phil te kijken (nou ja we, alle credits voor Rikki).

  • Google Expat Shield en installeer dit programma (hiermee kan je een UK ip adres aanmaken dat nodig is om programma's op BBCiplayer en 4 on Demand te kijken)
  • Registreer je bij Channel 4 (hier heb je een uk adres voor nodig dus zoek even een postcode en huisnummer op als je geen adres daar hebt of vrienden met een adres daar)
  • En dan kan je Expat Shield aanzetten als je het programma wilt kijken
 
Works, thanks voor de tip. Zo even kijken! :)

In plaats van Expat Shield heb ik een andere Proxy ingesteld. Zoek op free UK IP Proxy en stel dit adres in, in je browser proxy instellingen. Werkt hetzelfde als Expat shield.
Voordeel: Werkt ook op een Apple.
Nadeel, je moet even weten wat je moet doen ;)
 
Er is ook een 'Escape to the Country' achtig programma hier op uhm, 7Mate of 7 Two.
In de Britse variant willen mensen vanuit de stad naar het platteland en zoekt het programma 3 mogelijke woningen. In de Aussie variant willen Britten naar Australie emigreren en worden hun ook iets als 3 woningen getoond. Ik dacht dat de titel hetzelfde was, maar dan wellicht met Australia of Down Under bij de titel aangeplakt.
Sorry, dat ik wat vaag ben :) Heb het maar een paar keer gezien, maar wel interessant, omdat die mensen tegen hetzelfde aanlopen als wijzelf. Je hebt als Brit, Belg of Nederlander een bepaalde verwachting van een woning. Ik noem even goede isolatie, degelijke bouw, ed :D En dan komen ze hier en zien ze dat de woningen toch wel even heel anders zijn en niet standaard met een zwembad komen...
 
We hebben een houtje touwtje manier gevonden om Phil te kijken (nou ja we, alle credits voor Rikki).

  • Google Expat Shield en installeer dit programma (hiermee kan je een UK ip adres aanmaken dat nodig is om programma's op BBCiplayer en 4 on Demand te kijken)
  • Registreer je bij Channel 4 (hier heb je een uk adres voor nodig dus zoek even een postcode en huisnummer op als je geen adres daar hebt of vrienden met een adres daar)
  • En dan kan je Expat Shield aanzetten als je het programma wilt kijken

Je kan natuurlijk ook FilmOn kijken. Via de website (www.filmon.com) of via de app voor de iPad/iPhone. BBC 1 t/m 5 en ook ITV 1 t/m 4. Plus nog veel meer kanalen zoals Dave, PickTV, Really en ook ABC Australia.
Geen proxyserver nodig.
 
Back
Top