Brumbies

sarabaes

XPdite Sponsor
Het is misschien een rare vraag en kweet niet of iemand me kan helpen, ma je weet nooit. Ik vroeg me af of iemand wist waar je moet zijn als je in OZ, een aantal wilde paarden, brumbies , wilt kopen. Ik had gehoord dat om ze te beschermen, er elk jaar een aantal bijeen gedreven worden en nadien verkocht op een auction, vaak aan slagers en zo. Ik zou, eenmaal in ALice, graag een aantal brumbies kopen , maar ik weet niet goed waar ik informatie rond die veilingen kan vinden. Er zijn wel websites van mensen die zelf brumbies hebben of laten adopteren, maar niks over die veilingen zelf....iemand een idee?  :|

Sara
 
Om eerlijk te zeggen had ik er nog nooit van gehoord! Ga voor de gein eens rondneuzen op internet.

Wat ik niet snap... Om ze te beschermen worden er elke jaar een aantal bijeen gedreven en verkocht... Vaak aan slagers. Die slachten ze neem ik aan... Hoe bescherm je ze dan?

Edit: Heb nu snel even 3 sites gevonden, maar ik denk dat je die zelf ook al gezien hebt en dat je er, met jouw vraag, weinig aan hebt. 3 hits op de eerste pagina van google
 
Ze worden verkocht omdat als er teveel brumbies zijn in de kudde, ze allemaal te weinig eten en vooral water hebben.....het is dus ter preservatie van de hele kudde, dat er een deel verkocht wordt....
 
Hahaha en ik dacht dat het om de bakkerij ging ;).  Had laatst wat gehoord over Brumbies, ik dacht op Fraser Island? 
 
Tja, ze zitten een beetje overal, vooral in Centraal Australië maar ook op andere plaatsen.......ze hebben het deze zomer érg zwaar gehad omdat het zo droog was en paarden er eigenlijk niet op voorzien zijn, die droogte, terwijl de wilde kamelen daar wél om mee kunnen.....

S
 
Had je hier al gekeken?
http://www.brumbywatchaustralia.com/old_index.htm

edit: hier een topic met een beetje de zelde vraag

http://www.lighthorse.org.au/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1096
 
Thanks Bear, ma die had ik inderdaad al gevonden.....daar kan je ook brumbies adopteren, maar ik zou liever naar de veiling zelf gaan en er dan een paar samen kopen, das goedkoper en dan kan ik zelf kiezen....tzou wel de bedoeling zijn om ze te temmen, dus als ik dan een groepje moet kopen met enkele 'goeie' tussen, dan wil ik gerust er een paar bijhebben om gewoon op de wei te zetten en van de slacht te redden....

S
 
Er was een documentaire op NG of Discovery over een farm in Oz die Brumby's idd konden temmen, nadat ze (als veulen) werden gevangen. Alleen ik weet niet wanneer dat was (wel een tijdje geleden). De mogelijkheid moet er dus wel (ergens) zijn.
Ik kan me wel herinneren dat het een hele goede docu was, ook over behoud van een sterk ras.

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=3859.msg46914#msg46914 date=1139351756]
Er was een documentaire op NG of Discovery over een farm in Oz die Brumby's idd konden temmen, nadat ze (als veulen) werden gevangen. Alleen ik weet niet wanneer dat was (wel een tijdje geleden). De mogelijkheid moet er dus wel (ergens) zijn.
Ik kan me wel herinneren dat het een hele goede docu was, ook over behoud van een sterk ras.

Rene
[/quote]

sterk ras is het zeker 9 van de 10 x worden brumbies gebruikt om tefokken....
tenminste dat las ik ergens op het inet
 
Ik zou er dus graag een paar kopen en die dan temmen, een paar om op te rijden en een paar gewoon redden van de slacht en een tweede leven geven......zodat de NT brumbies een beetje ondersteund worden!

S
 
Back
Top