buienradar

Ingriddh

XPdite Sponsor
Ja, je komt uit Holland of je komt het niet :lol:, maar ik ben en blijf een echt hollander die toch graag wil
weten wanneer hij de hond kan uitlaten zonder drijfnat te worden. :|.
Och, zullen de ozzies wel denken waar maak je je druk om, gooi die hond in de tuin en laat hem daar plassen.
Maar nee, wij hebben onze bouvier meegenomen en die slaapt de hele dag door als je haar niet mee naar
buiten neemt.
Nu ben ik dus al aan het zoeken geweest voor een buienradar op internet maar kan nog geen goeie vinden
die de buien ook voor de komende uren aangeeft, i.p.v. de afgelopen uren. Wie heeft al een goede gevonden,
dan kan ik tenminste tussen de buien door (als die niet uren duren) onze hond even uitlaten :grin:.

Helaas, de BOM website blijft beperkt tot 'mogelijk een onweersbui of regen', hoe laat, of, en waar ongeveer, geeeeeen idee. Hoewel ik mij kan herinneren dat levend op een cattle station het weer wel degelijk goed in de gaten werd gehouden ivm veedrijven, gebruik van helicopters en vliegtuigen enzo. Dus het moet er zijn. Dat aan BOM vragen, via hun website?

Fae

http://www.bom.gov.au/weather/radar/ is niet altijd helemaal betrouwbaar, maar werkt toch heel aardig. Onze hond houdt ook niet van nattigheid, dus wij houden dat scherm ook nog wel eens in de gaten. :grin:

Groetjes,
Rixta

Onze honden gaan er altijd uit op bepaalde tijden, regen of niet :) Het is vaker niet want het regent hier bijna nooit  :x

Je kunt ook kijken op news.com.au dan bij weather en dan onder het plaatje van Australie radar intoetsen. Je kunt het een heel groot deel "verkleinen" naar je eigen omgeving.

En anders je zuidwester op  :grin:

vergeet ook niet dat het hier kan regenen, en 1 km verder niet... of zoals ons is gebeurd; aan de voorkant van het huis wel, aan de achterkant niet.

Veel succes met het vinden van je site, en hem dan in de gaten houden... :)

vergeet ook niet dat het hier kan regenen, en 1 km verder niet... of zoals ons is gebeurd; aan de voorkant van het huis wel, aan de achterkant niet.

Jeeetje wat hebben jullie een groot huis !!! :grin: :grin: :grin:

Gr,
Johan

Ik gebruik zelf de bom.gov altijd voordat ik het gras ga maaien: http://www.bom.gov.au/products/IDR664.loop.shtml#skip

ohhhh neeeee nu heb ik niet gekeken, gister geroepen dat het bijna nooit regent en nu komt het met bakken uit de lucht  :grin: :grin: en... ik moet er dus uit met de honden. Denk dt ik toch maar heel even wacht want dit is wel erg nat :oops:

Wij kijken op www.ninemsn.com.au. Bij het weer > weather maps > radar.
Ons zoontje wil graag weten of er storm op komst is sinds 16 novemer 2008, voordat hij gaat slapen.

Succes, Sigrid

Inge wel een beetje flauw van jouw;

[ftp=ftp://ohhhh neeeee nu heb ik niet gekeken, gister geroepen dat het bijna nooit regent en nu komt het met bakken uit de lucht  grin grin en... ik moet er dus uit met de honden. Denk dt ik toch maar heel even wacht want dit is wel erg nat embarassed]ohhhh neeeee nu heb ik niet gekeken, gister geroepen dat het bijna nooit regent en nu komt het met bakken uit de lucht  grin grin en... ik moet er dus uit met de honden. Denk dt ik toch maar heel even wacht want dit is wel erg nat embarassed[/ftp]

Ik dacht dat jij weer of geen weer altijd je honden op vaste tijden uit zou laten, anders zet je toch je zuidwester op :grin:.
Jouw honden zijn denk ik niet flexibel, als ze te laat uitgelaten worden, plassen ze zeker binnen, dan word  het toch tijd voor luiers voor je doggies, ik kom ze dan wel even brengen, zet dan alvast wel een bakkie nescafe klaar. :lol:.

hahaha grapjas, ik ben met paraplu gegaan maar na 5 minuten was het al weer droog. 1 hond wilde niet eens mee die houdt niet van regen  :grin:

en heeft die hond het opkunnen houden :grin:, hoop van wel voor jouw anders heb je zeker je vloer moeten dweilen :lol:.

[quote author=Inge link=topic=9843.msg134269#msg134269 date=1236825544]
hahaha grapjas, ik ben met paraplu gegaan maar na 5 minuten was het al weer droog. 1 hond wilde niet eens mee die houdt niet van regen 
[/quote]

Dus zelfs je hond is blij dat het in Australië woont?!  :up: Ik heb nog een jonge Border Collie pup... normaal zijn dat toch wel stoere buitenhonden. Maar wanneer het regent knijpt ze haar ogen half dicht, duikt in haar kraag.. doet snel haar behoefte op 2m2 en draait om alsof ze vraagt "we gaan toch gelijk weer naar huis hè?"  :grin:

Ohw Australië, we komen er aan hoor!!!!!  :lol:

En ik maar denken waar die uitdrukking: "Het is hondenweer" vandaan komt........
Zelfs de honden lusten er dus al geen brood van van dat regenachtige weer....

Austar of Fox even naar channel 603 druk even op de rode button van je remote control.....

Heel Australia, plaatselijk of internationaal.

Als je vraagt of ze betrouwbaar zijn,  Is er een betrouwbare bron?. :|

Have a good one,

Jack :evil:

Back