bureau gebruiken of juist niet wie kan mij helpen?

shazza2581

New Member
Hallo, na veel zoeken en veel aanbieders te hebben gezien op het internet ben ik een beetje op een dwaalspoor.
ik zie datje veel geld kunt besparen om geen bureau in te schakelen maar wil alleen emigreren dus zit een beetje te tobben of ik hier wel aleen uit zou kunnen komen?
heb via het net start2migrate benaderd heeft iemand ervaring met dit bureau?
het is moeilijk want iedereen wil zijn centen verdienen maar ik heb geen zin in mijn geld weg te gooien, ieder bureau heeft ook uiteenlopende prijzen. Welk bureau komt het beste uit de verf voor zijn offertes??????
dank
sharon

start2emigrate? Nog nooit van gehoord. Boven aan de site heb je een blauwe balk met daarin de knoppen "portal" "home" "help" enz. Daar zit ook de search knop. Als daar zoekt op emigratiebureau kom je denk ik al een heel eind.

Ikzelf heb er geen ervaring mee, want mijn vriend en ik hebben het zelf gedaan. Het is behoorlijk wat uitzoekwerk en je moet veel dingen van de immi.gov.au site doorlezen om erachter te komen wat je allemaal moet doen. Je zou booklet 6 eens kunnen downloaden en kijken wat je voor jouw visum allemaal zou moeten regelen. Als je denkt dat je dat zelf wel kunt, moet je dat zeker doen! Je hebt hier ook heel veel hulp en iedereen is bereidt te helpen.
Als je het niet zelf aandurft of kunt kun je een bureau in de arm nemen. Er is hier ook iemand op het forum actief die een eigen emigratiebureau heeft. Rob Breumelhof (move2australia) is dat. Ik dacht dat hij een wachtlijst heeft, maar een goed bureau is het zeker!

Je zou hier eerst eens een beetje rond kunnen neuzen en kijken wat je allemaal kunt vinden wat voor jou van belang zou kunnen zijn.

Succes! :up:

start2migrate heb ik goede verhalen over gehoord, dat zit in Adelaide. Buysse is ook prima vind ik.

Overwegingen...hoe ben je zelf met papierwerk? Is je 'pathway' helemaal duidelijk? Heb je tijd en zin om de procedure helemaal zelf te doen.

Er zijn meer starters die deze vragen hadden...zoekt en gij zult vinden op dit forum!

Jeetje zit nog geen 30 minuten op dit forum en nu al zoveel hulp!!! mijn oprechte dank hiervoor.
ja ik heb in ieder geval een beoordeling laten doen door een bureau gewoon om te zien of het wat zou worden. Dit was succesvol!!!
natuurlijk kan ik altijd nog besluiten of ik er gebruik van ga maken, booklet 6 heb ik al vele malen doorgenomen en het zet natuurlijk veel zoden aan de dijk om het zelf te doen. je bespaart kosten en je leert er ook meer van. Maar vind het een heel gedoe met testen etc en dan in welke volgorde de dingen te doen die gedaan moeten worden. Ik wil emigreren op skilled independed, Maar het lijkt vaker veel moeilijker dan het is soms zie je door het bomen het bos niet meer.
in ieder geval heel erg bedankt voor de tips en ik neem het nogmaals in overweging!!!!

De documenten die je aan moet leveren moet je vaak zelf verzorgen. Ook als je een bureau in de arm neemt zul je bijvoorbeeld zelf op je werkgever af moeten stappen voor een referentie (voor de skills assessment). Volgens mij gaat daar het meeste werk en de meeste tijd in zitten. Het is natuurlijk wel heel lekker dat er iemand is die tegen je zegt "Nu moet je dit en dit voor me regelen en het opsturen als je het hebt".

Misschien weet ik niet zo goed waar te beginnen, ik zou gewoon een stappenplan moeten maken. mijn beslissing is in principe al een grote stap en onderneem dit alleen heb eigenlijk nooit mijn wens met iemand kunnen delen, en ben erg blij dat ik op dit forum terrecht ben gekomen. ik ben me er van bewust dat ik het alleen kan maar wil dat alles op rolletjes loopt!
Ik heb heel veel aan de informatie die ik krijg op dit forum. Heb al zoveel uitgezocht en weet wat mijn doel is alleen die papierenzooi he!!!

Hi

Wij hebben alles zelf gedaan, vond het eingelijk best meevallen en heel goed te doen.
Maar in sommige gevallen is het misschien handiger om een bureau in handen te nemen.

Succes met het alles in ieder geval met of zonder bureau :up:

Hoi Sharon,

Kan me voorstellen dat je in je uppie het lastig vindt alles alleen uit te moeten zoeken. Hier op het forum zijn er genoeg mensen die je willen helpen, dus op zich zal het wel te doen zijn.
Wij hebben zelf wel gekozen voor een bureau, namelijk move2australia en ik kan niet anders zeggen dat onze ervaring meer dan prettig is. Hun begeleiding is erg persoonlijk en ze doen veel meer dan 'dat beetje extra'. Wij hebben er tot dusver zeker geen spijt van dat wij hen in de arm hebben genomen!
Ik vind het voordeel van zo'n bureau down under dat ze weten waar ze het over hebben, bekend zijn met en bij de verschillende instanties (volgens mij kennen ze Rob Breumelhof al in heel Australie), als eerste op de hoogte zijn wanneer er veranderingen/wijzigingen komen in het traject en daar meteen op in kunnen springen.
Waar je ook voor kiest, ik wens je er heel veel succes bij en geniet van alles wat komen gaat!

Groetjes, Florence

Tja, ik heb het allemaal zelf gedaan. Had ook een bureau benaderd en zelf wat vooronderzoek gedaan. Uiteindelijk bleek dat het bureau wel wat contacten had (die ik niet nodig dacht te hebben) en dat je de tijdrovende klussen toch zelf moet klaren (vertalingen, naar bevolkingsregister etc). Ik vond het dus de moeite en vooral het geld niet waard. En het is allemaal heel goed uitgepakt; ik heb het visum zonder verdere vragen gekregen. Whatever you decide, good luck with it.

Fae

Hey Sharon,

move2australia :up:

ff de voordelen op een rijtje:
1. Rob reikt je het stappenplan aan Rob verteld je wanneer je wat moet aanleveren.
2. Daardoor meer tijd over voor andere zaken.
3. De kosten van de aanvraag en van move2australia zijn gespreid dus je hoeft niet in een keer een bom duiten neer te tellen.
4. Het zijn je 1e contacten voor je Australie netwerk.

Het visum krijgen is mijn inziens toch een proces wat niet in 1 maand geregeld is (uitzonderingen daargelaten), als je dan al toch zo'n tijd bezig bent kan je aandacht weleens verslappen en mijn ervaring met Move2Australia is dat ze je ook scherp houden op die momenten!
En er waren ook momenten dat we het niet meer zagen zitten, zo van... dat visum krijgen we toch nooit, maar Rob en Marijke niet, ze waren altijd positief over het visum en ze hadden gelijk  :smile:
Conclusie, het is duurder maar het is het geld dubbel en dwars waard, je geeft dat geld tenslotte toch wel uit.

Uiteindelijk moet je dit zelf beslissen aan de hand van je eigen situatie, dit kwam voor ons zo het beste uit met een positieve uitslag => visum granted  :lol:

Groetjes,
Barbara

MOVE2AUSTRALIE..... :thinking:  als je maar niet voor het migrationbureau gaat :x :x :cry:

Wisten wij maar wat jullie hier aangerijkt word hadden wij METEEN voor move 2australie gekozen.....Maar goed, wij zitten hier nu tog en eind goed al goed maar wel voor een paar duizend meer :bangingdoor:

Wij maken ook gebruik van Move2australia en zijn (net als velen) heel tevreden hierover.
Rob en Marijke bieden zeker dat beetje meer.
Wij moesten een RPL schrijven voor de beroepserkenning (niet een makkelijke klus) en ook hierbij is Rob van grote waarde geweest.

Wij hebben zeker geen spijt van deze investering!

Groet,
Nicole

Hi Sharon  :up:,

Start2migrate kan ik je echt aanraden. Wij zijn zelf heel erg lang bezig geweest met alles uit te zoeken zonder een bureau in te schakelen maar er zitten zoveel haken en ogen aan. Via vrienden in Adelaide zijn we bij Start2migrate gekomen en wij zijn zeer tevreden over de samenwerking. Er wordt van te voren duidelijk aangegeven in welke stappen het visum wordt aanvraagt en misschien nog veel belangrijker er wordt naar alle mogelijkheden gekeken. Het zijn Nederlandse mensen die in Adelaide wonen en het contact is zeer goed tussen klant en bureau. Wij hebben het gevoel dat er alles aan gedaan wordt en dat geeft ons veel kracht dat het gaat lukken om een visum te verkrijgen voor Australie. De kosten die je hiervoor betaald zijn ook zeker aantrekkelijker dan andere migratiebureaus die wij zijn tegengekomen op internet. Heb je nog meer vragen laat het dan weten.

Groetjes Wendy

wij hebben alles zelf gedaan
als je een beetje engels kan en wat hulp op het forum vraagt en de tijd heb dan kan je het zelf
succes

En wij hebben het ook zelf gedaan....

Ik wil de emigratiebureaus het werk niet ontnemen hoor, maar als je, zoals Sylvia en Rob al aangeven, een beetje engels kunt (je moet het straks ook kunnen als je daar eenmaal woont, dus kunt het ook al als oefening zien) en met hulp van het forum is het goed te doen.

Anders wordt het in bepaalde situaties die gewoon moeilijker zijn. Onze aanvraag was op zich pretty straightforward. Andere aanvragen weer niet.....die zullen zeker baat hebben bij een emigratiebureau.

Ook ik hbe het zelf gedaan (al heb ik mijn visum nog niet binnen). In mijn geval betrof het ook een aanvraag voor 1 persoon, geen partner die je kan steunen maar wel geweldige mensen van dit forum die je altijd willen adviseren (een pm-tje doet soms wonderen).

Moet zeggen dat ik wel eerst een kansberekening bij move2australia heb laten maken. Misschien zijn er mensen die het zonde geld vinden zo'n kansberekening maar voor mij was het net dat zetje en de bevestiging dat ik alles op een rijtje had.

Veel succes met je aanvraag hoe je deze ook gaat doen.

Groetjes Chantal

Ook wij hebben het zelf gedaan (VE176). Alles goed lezen (kost inderdaad veel tijd) en secuur zijn. Je vindt overal check listen etc. en mbv booklet 6 moet het denk ik wel gaan lukken. Als je vragen hebt krijg je hier (bijna) altijd snel een antwoord of een reaktie van iemand die met je meedenkt! Succes. :up:

Back