Burkini succes op Australische stranden

Status
Not open for further replies.

tinusv

XPdite Hero
Moslimvrouwen die geen bloot willen tonen maar toch op het strand en in de zee willen vertoeven, schaffen in Australië steeds vaker een zogenoemde burkini aan. Deze samentrekking van de woorden bikini en burka, lijkt nog het meest op een duikerspak met capuchon. De stof is waterafstotend dus er kan ook mee worden gezwommen

Om de vrouwelijke vormen te verhullen bevat de burkini rond de borsten en billen bovendien een wijdvallende extra laag stof. Modegevoelige moslima's kunnen kiezen uit verschillende soorten en kleuren.

Sinds de introductie zijn in Australië ruim 9.000 burkini's over de toonbank gegaan. ''Ik woon hier al mijn hele leven en als echte Australische ga ik vaak naar het strand. Met deze burkini kan ik eindelijk zwemmen en me tegelijk aan mijn geloofsvoorschriften houden,'' aldus een enthousiast Australische moslima.

Volgens ontwerpster Aheda Zanetti is de burkini niet alleen bedoeld voor moslimvrouwen, maar voor een ieder ''die zich goed tegen zand, het zoute zeewater en de in Australië zo gevreesde zonnestralen wil beschermen.''

070116_272_burkinis.jpg

Bron: fok.nl

.... en de stof plakt ook niet aan je lijf wanneer je uit het water komt...  :wink:

Tja, ik zal maar denken; fijn voor degene die 'm koopt :)

:grin: Idd Eerainuh! En ze zullen ze wel niet in het wit verkopen... :roll: Persoonlijk moet ik er niet aan denken om zoiets te dragen; krijg het al benauwd al ik bij 26 graden me in mijn duikpak moet hijsen maar misschien voor de moderne moslima toch een aanwinst.. vind deze pakken wel mooier als de burka's waar ze anders in zouden moeten baden.

[quote author=Bear link=topic=6359.msg79299#msg79299 date=1169209374]
:-x
[/quote]

AAAHHHHH die Bear toch, ik snap het helemaal  :grin: :cool: je voelt
je gediscrimineerd omdat er geen
mannenburkini's zijn.  :up:

op het eerste gezicht moest ik aan Hema kinderpyama's denken....

ach, ik zie liever de gemiddelde vrouw in een mooie jurk dan in bikini.

alle heren hier gaan zeker naar het Playboy strand in scheveningen? met allemaal langbenige modellen in bikini?

hier in Oz is het vrij gewoon dat je speciale ademende tshirts draagt tegen de zon.

Status
Not open for further replies.
Back