Bush Tucker

Joep

Active Member
Ik ben benieuwd welk 'bush tucker' jullie in de tuin hebben. Hier is mijn selectie. Yummy Yummy:

DSC_0274.JPG
 
DSC_3255.JPG


DSC_3256.JPG
 
DSC_2280.JPG


Macadamia+Nut.jpg
 
Mulberry.jpg


DSC_3242.JPG
 
DSC_3253.JPG


DSC_8649.JPG
 
Ja: die Joep is ons lekker de ogen aan het uitsteken.... Ach: ik ben met 15 minuten op m'n werk....



Hmmm: ben toch wel errug jaloers...
 
wat zijn die 6 bruine balletjes op je hand? En... wat is de rest? De druiven had ik zelf al bedacht, maar de rest?  :dunno:
 
Annemiek, dat zijn macadamianoten in hun 'shell'.

Joep, wij komen niet verder dan paprika, basilicum, mint, bieslook, peterselie en heul veul van die vruchten die de vleermuizen lekker vinden. Nix typically Australian dus. Gaaf dat jullie dat wel hebben, en lekker natuurlijk ook!
 
Macademianoten? wow :) Die zijn zoooo lekker, maar in de supermarkt zullen ze vast gebrand zijn ofzo. Ben benieuwd hoe ze smaken direct uit hun schilletje :)
 
Ik kraak zo tussendoor een nootje, en ze smaken hetzelfde als ongezouten macadamia's. Errug lekker dus!! :)
 
@ Yoog: Hahaha Ik heb geen landgoed, maar wel een goed stukje land :grin:

We hebben veel meer mango's dan vorig jaar. Ik denk dat dat komt doordat het dit jaar veel natter is. De mango's zijn nu nog lang niet rijp, maar met een paar weekjes... :)

@ Eerainuh: Ja die macadamianoten zijn gewoon hetzelfde als in de winkel, maar dan ongezoten natuurlijk. Onze bomen zitten stampvol, maar ook nog een paar weekjes wachten.

@Jan: kom je binnenkort plukken? :) Je mag je eigen vangst houden...of misschien iets voor een XPdite uitje  :lol:

Oja nog even de vruchten, van links naar rechts:

Persimmon (smaakt een beetje als een pruim)/ Mango
Wilde Perziken (kan je eten als je ze speciaal behandeld) / Loquat (scherpe smaak, dus mijn schoonmoeder heeft er jam van gemaakt)
Macadamia / Malberry (soort van bramen, de foto heb ik van het internet geplukt)
Druiven (hangen momenteel op drie meter hoogte, dus hoe ik die ga plukken???) / Guava
Paw Paw
 
Joep, wat een heerlijke fruitschaal hebben jullie daar!

Die druiven plukken gaat geen probleem zijn; (o.a.) bij Bunnings kan je dit ding kopen:

3352187.jpg


FISKARS TELESCOPIC PRUNING WAND
I/N 3352187
Adjustable cutting head
Pull handle
End knob
2300mm-4100mm

Allows large range of cutting angles
Creates excellent cutting power
Allows use of tool when used at maximum length
Exceptional reach



Daar kom je een heel eind mee. Wij (lees: "Steve") gebruiken zo'n ding om de dooie takken van sommige palmbomen te zagen. Er zijn er dus ook waar een zaag aan zit, maar voor een druif zou een 'schaar' meer dan voldoende moeten zijn. Ben trouwens benieuwd of de druiven niet door allerlei gevogelte opgesnoept gaat worden voor je er zelf van kan eten!

Ik denk dat ik maar 's een fruitig ontbijtje ga maken :)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7999.msg104185#msg104185 date=1196798901]

Die druiven plukken gaat geen probleem zijn; (o.a.) bij Bunnings kan je dit ding kopen:

[/quote]

Ja we hebben twee van die dingen en gebruiken ze voor de persimmons en mango's. Maar die druiven hangen nog veel hoger. Die van ons zijn heel oud en maar 2 meter ofzo. 4 meter is natuurlijk beter....ohh Sinterklaaaaas

Smakelijk ontbijten!
 
3 Meter hoogte, dat ding gaat toch tot 4100mm?

(Sorry, moet niet met m'n mond vol praten, effe doorspoelen :coffee:)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7999.msg104189#msg104189 date=1196800164]


3 Meter hoogte, dat ding gaat toch tot 4100mm?

(Sorry, moet niet met m'n mond vol praten, effe doorspoelen :coffee:)


[/quote]

Ja precies, maar zoals ik zei, die van ons zijn maar twee meter ofzo, dus ik moet Sinterklaas (of waarschijnlijk de Kerstman) eens even lief gaan aankijken.
 
Ohhh, sorry, helemaal overheen gelezen, van die 2 meter, duhh! Zal de abrikozen 's uit m'n ogen halen...
 
Ik wil niet vervelend wezen hoor, maar........
De druiven hangen op 3 meter,
Jullie eigen knipper is 2 meter,
Als jullie dan zelf ongeveer 50 cm groot zijn, kan je er inderdaad niet bij,
maar als je zo'n 150 cm groot bent, dan moet je het toch wel redden???? :grin: :grin:

Bart
 
Hahaha, ja de logica is ver te zoeken.  :grin:

De druiven moeten inderdaad hoger dan 3m hangen, want met die van mij kan ik er niet bij. Ik zal het van het weekend eens even haarfijn nameten, zodat ik onze wiskundigen tevreden kan stellen.  :roll:
 
hahaha ja inderdaad. Maar Kerry zei ook al: "dan pakken we (lees: Joep) er toch gewoon een ladder bij!"
 
Back
Top