Busselton, WA

Z

Zuidema1

Goedemiddag!

Wij hebben gisteren een persoonlijk gesprek gehad met TIG. We zijn erg enthousiast geworden en willen graag in contact komen met mensen die ons uit eigen ervaring kunnen vertellen  over het wonen/werken/leven in Busselton, enkele kilometers ten zuiden van Perth gelegen. Deze plaats in ons aangeraden o.a. i.v.m. onze drie kleine kinderen. Wij gaan wellicht werken aan een State/Territory Sponsored Business Owner Visa.

Als er iemand op het forum is die daar woont, zou me dat erg verbazen!!! :D
Sowieso niet veel uit WA hier.

Busselton is een klein stadje/groot dorp ongeveer 300 km ten zuiden van Perth. Daartussen ligt Bunbury, een iets grotere plaats.

Wat voor welk doen jullie? Daar hangt veel vanaf lijkt me!

Ik wil zelf ooit wel in of by Bunbury wonen. (vroeger heb ik in Bridgetown gewoond, ook het zuidwesten) Dat is een redelijke stad, en groeit nog flink, en op een redelijke afstand van Perth.
Ik vind Busselton zelf iets te afgelegen, en meer een leuke vakantie plaats(je hebt er ook heeeel veel caravan parks! :D
Maar als je werkt hebt wat overal kan, dan kun je het proberen. Werkgelegenheid zal wel vaker wat lager zijn, en vooral ook de keuzes(het is dus een vrij kleine stad vindt ik, met niks groots erom heen. Bunbury is bijna een uur rijden denk ik.

Als je in de tourism zit lijkt het me wel dat je daar goed zit!
Ik ben benieuwd!

groetjes

Simone

Is het zo erg???
Ik heb begrepen dat Busselton een van de snelst groeiende steden van Australië is en daarmee gepaard gaand,
ontstaat er meer werk en vraag naar werk. Wij hebben een transportbedrijf hier en willen dat wellicht ook in Western Australia opstarten, puur omdat we ervaring hebben van vervoeren. Maar we zijn ondernemers en hebben altijd onze ogen en oren open en zijn altijd op zoek naar nieuwe dingen.....Bovendien kent het gebied een bloeiende toeristische sector en is het een opkomende wijnstreek....ook niet onaangenaam voor mensen zoals wij.
We willen niet in de grote stad wonen (mag wel op afstand liggen) en willen ervaren hoe het is om te wonen met ruimte om ons heen en ruimte voor onze drie kleine kinderen. We zijn er overigens nog nooit geweest, maar staat op onze lijst om tijdens onze volgende reis te bezoeken. Busselton. De natuur schijnt erg mooi te zijn....we zullen het zien. Voorlopig doen we het met plaatjes van het internet. Bunburry is staat ook op onze lijst om te bezoeken en is wellicht ook een optie. We zullen zien of we er nog steeds zo enthousiast over zijn als we er zijn geweest.....

Groet,
Connie

Simone, ik bekijk je berichtje nog eens goed en realiseer me nu pas dat je in Perth woont!
Ik lees regelmatig op het forum en lees dat de meesten naar de oostkust emigreren.
Weet jij wat die drang naar het oosten ipv naar het westen veroorzaakt?
Wij hebben het idee dat we rond Perth op ons plek zijn, ondanks dat we er nog nooit zijn geweest. Is het er wat "rustiger" dan in het oosten? Is er meer werk in het oosten? Qua klimaat trekt het ons aan, qua natuur en juist het feit dat er niet veel grote steden zijn. Busselton is een plaats die ons werd aangeraden door iemand van de TIG, omdat hij het een ideale plek vind om kinderen veilig op te laten groeien. Schijnbaar hoeven de kids daar niet met schoolbussen naar school (tja als het zo klein is....dan snap ik het wel). Verder denkt hij dat er voor ons in WA genoeg mogelijkheden zijn om één of andere soort business op te zetten. Heb jij zelf inzicht in de ondernemersmarkt? Woon je overigens prettig in Perth? Heeft Perth bijv. ook voorsteden die niet zo druk zijn?
Eerlijk gezegd staan wij open voor veel dingen, ook evt. wonen in een grote stad. We wonen nu in Almere en zijn niet anders gewend dan drukte van mensen en verkeer om ons heen.

Groet,
Connie

Sander,

Dank voor de site. Heb even gekeken en heb hierdoor weer interessante links gevonden!

Groet,
Connie

[quote author=Zuidema link=topic=941.msg7201#msg7201 date=1105458214]
Simone, ik bekijk je berichtje nog eens goed en realiseer me nu pas dat je in Perth woont!
Ik lees regelmatig op het forum en lees dat de meesten naar de oostkust emigreren.
Weet jij wat die drang naar het oosten ipv naar het westen veroorzaakt?
Wij hebben het idee dat we rond Perth op ons plek zijn, ondanks dat we er nog nooit zijn geweest. Is het er wat "rustiger" dan in het oosten? Is er meer werk in het oosten? Qua klimaat trekt het ons aan, qua natuur en juist het feit dat er niet veel grote steden zijn. Busselton is een plaats die ons werd aangeraden door iemand van de TIG, omdat hij het een ideale plek vind om kinderen veilig op te laten groeien. Schijnbaar hoeven de kids daar niet met schoolbussen naar school (tja als het zo klein is....dan snap ik het wel). Verder denkt hij dat er voor ons in WA genoeg mogelijkheden zijn om één of andere soort business op te zetten. Heb jij zelf inzicht in de ondernemersmarkt? Woon je overigens prettig in Perth? Heeft Perth bijv. ook voorsteden die niet zo druk zijn?
Eerlijk gezegd staan wij open voor veel dingen, ook evt. wonen in een grote stad. We wonen nu in Almere en zijn niet anders gewend dan drukte van mensen en verkeer om ons heen.

Groet,
Connie
[/quote]
Ik weet niet waarom zoveel naar de oostkust trekken. Ik denk voornamelijk vanwege werkgelegenheid(als je bijvoorbeeld in de IT zit, is die niet de beste plek.... En misschien het klimaat, al vind ik Perth een van de beste klimaaten hebben. Sydney is ongeveer hetzelfde, Melbourne is kouder/natter en Brisbane is heter, en meer tropisch, dus vochtig en storms. Adelaide is ook een goed klimaat vind ik.
Sommigen vinden WA ook te afgelegen, de andere staten en steden zijn ver.

Mijn maakt dit allemaal niet uit, ik hou ook van de ruimte, en er is genoeg te doen vind ik(natuur), en Perth is voor mij een grote stad voor wat ik gewend ben! En ik ben hier opgegroeid, dus dat maakt het ook wat anders...

Kinderen veilig op laten groeien kan hier ook veel plekken, maar Busselton en Bunbury zijn ook goeie keuzes. Ten noorden van Perth zou ik niet gaan, het is heter, en meer afgelegen. Het zuidwesten heeft tenminste nog een paar kleine dorpjes, Margret River, Bridgetown, Manjimup, Donnybrook.

Ik heb geen idee van de ondernemersmarkt. Maar ik denk idd dat alles daar in de buurt wel nog een tijdje blijft groeien, als eerste Bunbury/Australind, en dan vast Busselton(en nu al dus). De kust zal eerst volgebouwd worden, net als bij Perth en Mandurah.

Wij wonen goed in Perth, is een keer wat anders, een grote stad. Maar we zijn nog jong(22/26).. Als we kinderen krijgen wil ik ook het liefst in de hills (Kalamunda, Roleystone etc) of in het zuidwesten. Niet omdat ik de stad echt onveilig vind, maar ik wil het liefst de ruimte om wat dieren te hebben. Enige probleem is dat Pascal(mijn man) Grafisch Ontwerper is. En alle reclame/design bureaus zitten toch echt midden in de stad(hij werkt nu in Subiaco). Maar dat zien we dan wel weer...
Kalamunda enzo is wel te doen, dat is misschien ongeveer 45 min met de auto.

Dat is misschien ook wel wat voor jullie om te kijken, Kalamunda, Gooseberry Hill... Dit zijn ook niet echt buitenwijken, meer dorpjes eigenlijk! En dus rustig. En wel een beetje in de buurt van grote industrie gebieden zoals Welshpool (hier in de buurt werk ik) en Midland. Hier zitten ook veel transport bedrijven.

Nou, ik hoop dat dit een beetje helpt! Als je meer vragen hebt, roep maar!! :)

Trouwens, de kust van Busselton is idd erg mooi. En in de buurt ligt Margaret River en Augusta en Yallingup, allemaal mooie kusten, surfstranden. Verder in het binnenland vindt ik het minder bijzonder, maar ik hou dan ook van heuvels, zoals bij Perth en Bridgetown, de Darling Ranges.

Ik twijfel trouwens of Busselton een goede plek is voor een transport bedrijf. Maar ik heb er niet veel verstand van, en het hangt ervanaf wat voor soort transport bedrijf... Maar Busselton ligt niet echt aan een doorgaande route/grote snelweg. Als men van Perth richting het zuiden gaat(dus richting Manjimup en dan Albany), dan kom je niet langs Busselton.
Maar tranport naar Margaret River en Augusta wel, maar dat zijn kleine dorpen. Er gaat natuurlijk wel ook weer veel wijn uit de streek richting Perth....
Pfff, ik weet het ook niet! :D Succes!

Ik zou niet erg graag in Perth willen wonen, omdat het zo ver weg is van alles. Adelaide ligt op 2700 km. Inwoners van Perth noemen hun stad vaak de Meest geisoleerde metropool van de wereld. Mark komt sowieso in het oosten beter aan het werk en ik denk dat ik er ook meer kansen heb. En... Mark komt nu ook al uit het oosten des lands, dus dat blijft toch trekken he  :wink: :lol: :roll:

Back