[quote author=Zuidema link=topic=941.msg7201#msg7201 date=1105458214]
Simone, ik bekijk je berichtje nog eens goed en realiseer me nu pas dat je in Perth woont!
Ik lees regelmatig op het forum en lees dat de meesten naar de oostkust emigreren.
Weet jij wat die drang naar het oosten ipv naar het westen veroorzaakt?
Wij hebben het idee dat we rond Perth op ons plek zijn, ondanks dat we er nog nooit zijn geweest. Is het er wat "rustiger" dan in het oosten? Is er meer werk in het oosten? Qua klimaat trekt het ons aan, qua natuur en juist het feit dat er niet veel grote steden zijn. Busselton is een plaats die ons werd aangeraden door iemand van de TIG, omdat hij het een ideale plek vind om kinderen veilig op te laten groeien. Schijnbaar hoeven de kids daar niet met schoolbussen naar school (tja als het zo klein is....dan snap ik het wel). Verder denkt hij dat er voor ons in WA genoeg mogelijkheden zijn om één of andere soort business op te zetten. Heb jij zelf inzicht in de ondernemersmarkt? Woon je overigens prettig in Perth? Heeft Perth bijv. ook voorsteden die niet zo druk zijn?
Eerlijk gezegd staan wij open voor veel dingen, ook evt. wonen in een grote stad. We wonen nu in Almere en zijn niet anders gewend dan drukte van mensen en verkeer om ons heen.
Groet,
Connie
[/quote]
Ik weet niet waarom zoveel naar de oostkust trekken. Ik denk voornamelijk vanwege werkgelegenheid(als je bijvoorbeeld in de IT zit, is die niet de beste plek.... En misschien het klimaat, al vind ik Perth een van de beste klimaaten hebben. Sydney is ongeveer hetzelfde, Melbourne is kouder/natter en Brisbane is heter, en meer tropisch, dus vochtig en storms. Adelaide is ook een goed klimaat vind ik.
Sommigen vinden WA ook te afgelegen, de andere staten en steden zijn ver.
Mijn maakt dit allemaal niet uit, ik hou ook van de ruimte, en er is genoeg te doen vind ik(natuur), en Perth is voor mij een grote stad voor wat ik gewend ben! En ik ben hier opgegroeid, dus dat maakt het ook wat anders...
Kinderen veilig op laten groeien kan hier ook veel plekken, maar Busselton en Bunbury zijn ook goeie keuzes. Ten noorden van Perth zou ik niet gaan, het is heter, en meer afgelegen. Het zuidwesten heeft tenminste nog een paar kleine dorpjes, Margret River, Bridgetown, Manjimup, Donnybrook.
Ik heb geen idee van de ondernemersmarkt. Maar ik denk idd dat alles daar in de buurt wel nog een tijdje blijft groeien, als eerste Bunbury/Australind, en dan vast Busselton(en nu al dus). De kust zal eerst volgebouwd worden, net als bij Perth en Mandurah.
Wij wonen goed in Perth, is een keer wat anders, een grote stad. Maar we zijn nog jong(22/26).. Als we kinderen krijgen wil ik ook het liefst in de hills (Kalamunda, Roleystone etc) of in het zuidwesten. Niet omdat ik de stad echt onveilig vind, maar ik wil het liefst de ruimte om wat dieren te hebben. Enige probleem is dat Pascal(mijn man) Grafisch Ontwerper is. En alle reclame/design bureaus zitten toch echt midden in de stad(hij werkt nu in Subiaco). Maar dat zien we dan wel weer...
Kalamunda enzo is wel te doen, dat is misschien ongeveer 45 min met de auto.
Dat is misschien ook wel wat voor jullie om te kijken, Kalamunda, Gooseberry Hill... Dit zijn ook niet echt buitenwijken, meer dorpjes eigenlijk! En dus rustig. En wel een beetje in de buurt van grote industrie gebieden zoals Welshpool (hier in de buurt werk ik) en Midland. Hier zitten ook veel transport bedrijven.
Nou, ik hoop dat dit een beetje helpt! Als je meer vragen hebt, roep maar!!
Trouwens, de kust van Busselton is idd erg mooi. En in de buurt ligt Margaret River en Augusta en Yallingup, allemaal mooie kusten, surfstranden. Verder in het binnenland vindt ik het minder bijzonder, maar ik hou dan ook van heuvels, zoals bij Perth en Bridgetown, de Darling Ranges.
Ik twijfel trouwens of Busselton een goede plek is voor een transport bedrijf. Maar ik heb er niet veel verstand van, en het hangt ervanaf wat voor soort transport bedrijf... Maar Busselton ligt niet echt aan een doorgaande route/grote snelweg. Als men van Perth richting het zuiden gaat(dus richting Manjimup en dan Albany), dan kom je niet langs Busselton.
Maar tranport naar Margaret River en Augusta wel, maar dat zijn kleine dorpen. Er gaat natuurlijk wel ook weer veel wijn uit de streek richting Perth....
Pfff, ik weet het ook niet!
Succes!