Buysse of Move2Australia

Status
Not open for further replies.

TheoJoost

New Member
Beste mensen,

Ik schrijf deze topic om de andere gebruikers van deze site te voorzien van informatie waar ze wellicht hun voordeel mee kunnen doen.


Rond Januari/februari 2008 heb ik voor mij zelf de knoop door gehakt en besloten dat ik alles op alles wilde gaan zetten om te proberen een permanet visum voor Australie te verkrijgen.
Ik was dat jaar er voor in Australie geweest, voelde me er thuis en had met eigen ogen gezien dat er een grote vraag is naar mensen met mijn beroep. (electricien)
Zoals iedereen op deze site zwem je dan in het begin wat doelloos rond op het internet opzoek naar informatie. Ook zal voor iedereen de vraag opborrelen "Doe ik het zelf of zoek ik hulp van een buro?"
Deze vraag kan door iedereen anders worden beantwoord en elk antwoord is goed zolang jij je er zelf maar goed bij voelt.
Ik besloot echter om de hulp van een buro te vragen, voor mijn gevoel deed ik dan alles wat mogelijk was om mijn droom om te zetten tot werkelijkheid.

Zo kwam ik ook op de site van Buysse immigrations in Cullemborg terecht.
De site sprak me aan en na een telefonisch contact met een consulente besloot ik om daar maar eens mee te gaan praten.
Het ontvangst was aller vriendelijkst en al snel werd er uit de doeken gedaan wat mijn mogelijkheden en kansen waren.
Volgens de consulente was het voor 98% zeker dat ik binnen een jaar mijn visum zou hebben, "Eigenlijk 100% maar dat mag ik niet zeggen", waren letterlijk haar woorden.
Bovendien wees ze me er op dat ik, mocht het niet lukken, 75% van het betaalde geld weer terug zou krijgen.
Ik vond dit een goed aanbod en besloot dan ook in februari 2008 met Buysse in zee te gaan.
Op hun verzoek duikelde ik alle informatie en papieren op die ze nodig hadden voor de aanvraag en ik had er dan ook een goed vertrouwen in dat het allemaal inderdaad goed zou komen.
Een paar maanden later waren we dan ook zo ver dat de aanvraag voor de TRA de deur uit kon.
"Kat in 't bakkie, een formaliteit", volgens Buysse.
Hoe teleurstellend en pijnlijk was het antwoord dat ik een paar weken later mocht ontvangen...
De TRA was afgewezen omdat de aanvraag niet volledig was ingevuld.... "Onbegrijpelijk en dit hadden ze nog nooit meegemaakt" was de reactie van Buysse, met mijn goed vinden wilden ze daar toch zeker nog tegen in beroep gaan.
Natuurlijk wilde ik in beroep, ik wilde immers een visum!
Nu bleek dat ik moest aantonen dat ik mijn stage's tijdens mijn opleiding ook had gelopen en daar moest ik een bewijs van overhandigen.
Een nieuwe aanvraag werd ingediend en een paar weken later kwam het antwoord al weer.
Helaas, wederom afgewezen, en wel om de zelfde reden! De lange verhandeling die Buysse had opgeschreven werd niet als bewijs gezien.
Voor Buysse was het daarmee over en uit, "Pech gehad, ja er zijn er altijd een paar waar het niet lukt", "Maar wij hebben alles gedaan wat maar kon, aan ons ligt het niet".

En daar zit je dan......
Terug bij af en heel wat geld armer....

Toch wilde ik nog steed naar Australie en via via ik kwam in contact met de mensen van Move2Australia.
Een ander bureau dat gevestigd is in Adelaide.
Het zijn gewoon Nederlanders die in Australie een emigratie kantoor zijn begonnen.
Groot voordeel van het feit dat ze daar zitten is dat ze letterlijk heel dicht op het vuur zitten als het gaat om de Australische imigratie wetgeving.
Ze zijn ook aangesloten bij de MARA een overkoepelende organisatie die een waarborg is voor het goed funktioneren van dit soort bedrijven in Australie.

De mail met mijn dringende hulp vraag die ik naar Move2Australia stuurde werd binnen twee dagen keurig beantwoord. Een snel antwoord en dat terwijl het bedrijf gesloten was voor nieuwe kansbeoordelingsaanvragen en voor nieuwe klanten omdat zij bewust van tijd tot tijd kiezen voor kwaliteit boven kwantitieit.
In deze mail geen loze beloftes dat het bijna 100% zeker was dat ik een visum zou gaan krijgen maar een vriendelijk verzoek eerst een vragenlijst in te vullen aan de hand waarvan zij konden bepalen of ze me wel konden helpen.
Ik heb de vragen naar eer en geweten ingevuld en terug gemaild. Zoals afgesproken belde Rob Breumelhof mij vervolgens persoonlijk op, op een voor mij handig tijdstip, om samen uitgebreid en stap voor stap, telefonisch de lijst nog eens door te lopen. Wat ik als erg prettig heb ervaren is dat hij mij gewoon vanuit Australie opbelde. Het was op een vrijdag avond en dat terwijl het daar dan midden in de nacht is! Hij nam hier bovendien rustig alle tijd voor, geen gehaast omdat de telefoon rekening anders te duur wordt en geen gladde praatjes die je zijn kant op praten.
Hij kwam al snel tot de conclusie dat het wel heel raar was dat ik met mijn achtergrond niet door de TRA was gekomen want hij zag daar wel de mogelijkheden voor. En legde mij dat ook in klare taal uit.

Ik heb de kans gegerepen en ben met Move2Australia in zee gegaan.
Ze hebben hun eigen zeer gestructureerde manier van werken en daar moet je je gewoon aan houden, stap voor stap werken ze dan op een hele persoonlijke manier naar je visum toe.
Het duurde dan ook niet lang voor ze in staat waren om een aanvraag voor de TRA op de post te doen en een paar weken later kwam in mei 2009 het verlossende antwoord.

TRA Goedgekeurd!

Met dit papiertje ben ik natuurlijk terug gegaan naar Buysse, immers, dit was het bewijs dat de fout wel bij hun lag....
Na lang welles en nietes kwam men bij Buysse dan toch twijfelend over de brug uiteindelijk heb ik een deel van mijn geld terug gekregen maar niet alles zoals dat afgesproken was in het contract.

Inmiddels heeft Move2Australia mij al in juni een Sponsorship van de staat South Australia bezorgd en zijn ze in staat geweest mijn aanvraag versneld in augustus al, binnen 5 weken na indiening, bij de DIAC in behandeling te krijgen.
Dat ik nu op dit moment mijn visum nog niet heb ligt puur aan het feit dat de regels bij de DIAC toaal onverwacht zijn veranderd, maar het ligt ook aan de slechte start van mijn procedure bij Buysse. Door het slordige afhandelen van mijn TRA-aanvraag en de review ervan door Buysse is deze hierdoor tot 2 maal toe afgekeurd. Hierdoor loop ik nu 8 maanden achter met wat mogelijk zou zijn geweest. Door dat ik deze tijd heb verloren bij Buysse ben ik (op de grens van enkele dagen/weken) nog net de dupe geworden van het veranderen van de regels bij de DIAC, afgelopen 23 september.
Ik had van de DIAC al de vraag gekregen om te keuren etc. Ik was dus in augustus al gekeurd en mijn VOG was ook al persoonlijk ingediend door Move2Australia.
Door de opgelopen vertraging door het slechte werk van Buysse ben ik nu (1¾ jaar na het ondertekenen van mijn contract met Buysse!) door de DIAC in de rij gezet tot 2012/2013 en daar ben ik dus helemaal niet blij mee. Want ik zat dus door de accurate en gestructureerde hulp van Move2Australia nog maar enkele dagen/weken af van de toekenning van mijn visum!
Maar ik ben er van overtuigd dat de mensen van Move2Australia er boven op zitten en alles in het werk zullen stellen wat in hun vermogen ligt om voor al hun klanten die met dit probleem zitten zo snel mogelijk een oplossing te vinden.

Mijn advies voor als je een kantoor in de arm wilt nemen is dus, kijk wat verder dan de eerste de beste grote advertentie met dito bedrijf dat je op het internet tegen komt.
Neem ook eens contact op met Move2Australia ze zijn niet alleen beter maar ook nog eens een stuk goedkoper....
 
Ja zo zie je maar weer dat er wel degelijk verschil in zit met welke buro je in zee gaat.

Persoonlijk als ik al hoor 98% eigenlijk 100% kans van slagen gaan mij de haren al recht overeind staan, want je hebt je huiswerk al voor een deel zelf gedaan voor je met een buro in zee gaat denk ik en weet je dat het altijd een kans berekening is???

Wij zijn tijdens onze zoektoch naar informatie bij een info avond van Buysse geweest en hebben na afloop wat vragen gesteld, moet zeggen dat ze niet echt positief waren, dat terwijl mijn partner een beroep heeft wat nog steeds heel veel vraag naar is.

We hebben de aanvraag zelf maar gedaan en het heeft heel wat tijd gekost, van de start van de informatie tot aan vium granted heeft het zo'n anderhalf jaar geduurt maar we zijn er nu iets meer dan een jaar :up: zonder de toch hoge kosten van een buro.

Ik wens je veel geduld toe voor de komende tijd die zul je nodig hebben, en je zult weer je leven een beetje moeten oppikken in NL maar geef de moet niet op he want de regels kunnen zo maar weer veranderen want de economie zit al weer in de lift.

Bennie
 
Ik herken mezelf wel in dit verhaal.

Wij zijn begin van dit jaar met Buysse in zee gegeaan en houden er ook een zeer slecht gevoel en een hoop geld minder aan over...

Wij hebben de eerste aanbetaling gedaan met ook de belofte van 98% slaagkans en toen veranderde de wetgeving opeens...(daar kunnen zij natuurlijk niks aan doen)

Bij Buysse zeiden ze dat onze kansen nu verkeken waren en dat het contract werd stopgezet... grote ontgoocheling langs onze kant en bye bye centjes... er werd door hen helemaal niet meer naar een andere oplossing gezocht (dat is toch eigelijk hun werk?!).

Nu ben ik zelf terug beginnen zoeken en er zijn voor ons toch nog heel wat mogelijkheden... Ik vind het schandalig wat er gebeurt is, maar ja niks aan te doen zekers...

mss toch eens contact zoeken met move2australia, heb er op dit forum al wat goeie dingen over gelezen...
 
hoi ,hier een berichtje van guido, ik ben in 2008 ook met rob en marijke in zee gegaan nadat ik al in 2007 van hun een kansbeordeling had gekregen . mijn ervaring met hun is hetzelfde als die van jouw heel correct ,precies en ze weten waar ze mee bezig zijn, ik moest voor 1 july mijn dossier binnen hebben en ze hebben alles uit de kast gehaald voor dat voor mij te regelen . het gevolg is dat ik ook in augustus mijn vog binnen zond en op de valreep ik mijn visum binnen heb. om maar een lang verhaal kort te houden move to australia doen wat ze zeggen en houden hun woord, succes met je visum, mocht je in SA aan komen geef een seintje drinken we een erop, gr guido
 
Hoi,

Ik wil me graag aansluiten bij het bericht van Theojoost.
Onze ervaringen komen in grote lijnen overeen met de zijne.
Met als gevolg een lege portemonee en nog steeds geen visum! :huh:

Vandaag hebben we contact gehad met Move2Australia, gewoon voor informatie.
Ik had ze een mail gestuurd met een korte uitleg van onze story, en de spagaat waar we nu in zitten. Huis verkocht, al 2x verhuisd en geen uitzicht...
Rob beloofde op een afgesproken tijd te bellen, en dat heeft hij gedaan! Super. :up:
Naar zijn inzien hadden we er lang en breed kunnen zijn, en heeft Buysse flink wat steken laten vallen in ons nadeel.
Het is een erg pijnlijke ervaring als `jou` emigratie agent je joboffer om zeep helpt door ruzie te maken met degene waar jij voor moet gaan werken! :|
Ook zijn we verkeerd voorgelicht en hadden we vaak het idee dat wij Buysse aan het bijpraten waren, ipv andersom.
Ik ben er gewoon misselijk van, weet dat er meer mensen hier de dupe van zijn.
Ook wij waren ervan overtuigd een goede agent te hebben gevonden.
Familie van ons is ook via hen aan een visum gekomen. Maar toen werkte er nog andere mensen.

Gelukkig heb ik al onze papieren terug, na een niet zo fijn telefoontje van Buysse over het bericht van 23 sept. Hij zei de handddoek in de ring te willen gooien, dacht dat dit het einde was van zijn bedrijf en zei verder niks meer voor ons te kunnen doen. :x :? :| :huh:
Dan sta je met je rug tegen de muur. Ik snap dat zij er niks aan kunnen doen dat iemand anders nieuwe regels bedenkt. Maar zonder strijd ten onder gaan?! Geen optie!

Ik ga op zoek naar het contract(ergens in een doos) om uit te zoeken wat precies de regels zijn als ZIJ de handdoek in de ring gooien.
Misschien kunnen we met meedere gedupeerde iets doen. Samen sterk?

Marie
 
hoi marie,

wij zitten in hetzelfde schuitje en houden er ook zeer gemengde gevoelens aan over. :cry: :angry:

Ik heb het contract uitgepluisd en denk niet dat we er iets aan kunnen doen...

ik hoop dat jij iets vindt! je mag ons in ieder geval op de hoogte houden en mee betrekken, samen sterk!
 
Jeetjemina, niet te geloven. Ik wist dat er iets speelde bij Buysse maar ik wist niet wat het was/is. Wat een onprofessioneel gedoe! En dat terwijl ze toch al lang bestaan.
Volgens mij hebben ze gewoon geen zin meer, om moeite te doen. Ik dacht uit andere berichten dat Buysse zou stoppen als emigratieburo, maar dat is dus niet zo, ze ontdoen zich gewoon van moeilijke gevallen :redcard:
Wat ben ik blij dat we niet het " gratis " intake gesprek hebben gewonnen destijds, want dan waren wij met hun in zee gegaan
Ik hoop dat mensen die nu aan het orienteren zijn voor een visum, en het met een agent willen doen, nu dit bericht vinden op internet. Want ze ( Buysse ) mogen het wel eens voelen denk ik, dat ze meer moeite moeten doen. Voor hun is dit hele visum gebeuren misschien alleen inkomsten, maar voor hun klanten de belangrijkste beslissing van hun leven!
 
Wel als er inderdaad nog kansen is dat natuurlijk heel mooi kun je in iedere geval door, en zodra het visum er is gelijk bij Bysse op de stoep om je geld (deel) terug te eisen want dit hadden hun ook moeten weten. :cool:

Suk6 met jullie aanvraag verder en dat het allemaal maar goed komt ook al is het dan met een vertraging, met veel geduld kom je er vaak toich wel.

Bennie
Ik herken mezelf wel in dit verhaal.

Wij zijn begin van dit jaar met Buysse in zee gegeaan en houden er ook een zeer slecht gevoel en een hoop geld minder aan over...

Wij hebben de eerste aanbetaling gedaan met ook de belofte van 98% slaagkans en toen veranderde de wetgeving opeens...(daar kunnen zij natuurlijk niks aan doen)

Bij Buysse zeiden ze dat onze kansen nu verkeken waren en dat het contract werd stopgezet... grote ontgoocheling langs onze kant en bye bye centjes... er werd door hen helemaal niet meer naar een andere oplossing gezocht (dat is toch eigelijk hun werk?!).

Nu ben ik zelf terug beginnen zoeken en er zijn voor ons toch nog heel wat mogelijkheden... Ik vind het schandalig wat er gebeurt is, maar ja niks aan te doen zekers...

mss toch eens contact zoeken met move2australia, heb er op dit forum al wat goeie dingen over gelezen...
 
Is misschien wel een goed idee om met gelijkgestemde om de tafel te gaan zitten. Ik zou eens nagaan of er iemand is die jullie advies zou kunnen geven in de mogeljke te ondernemen stappen. (zoiets als bijv. een consumentenbond of Radar of...ik noem maar iets)

Als je kijkt naar de situatie van Marie en Dan, jullie lopen toch wel schade op met een huis wat al verkocht is en de bijbehorende verhuizingen... en vooral het feit dat jullie er waarschijnlijk al hadden kunnen zitten!

Zou het niet zomaar accepteren. :angry:

Just my 2 cents..
 
ik wil het ook niet zomaar accepteren en besef dat er heel wat mesnen zijn die al heel wat stappen verder waren dan wij en heel wat meer verleis hebben geleden... maar wat kunnen we doen...
het contract lijkt me waterdicht en berekend...........
 
Hoi allemaal,

Heel vervelend bericht, Wij hebben met Buysse heel goede ervaring gehad. Het is echter waar dat onze consulente Mw Yolanda van Oss niet meer
bij hen werkt.
Goed te horen dat er een ander buro is met positieve reacties. Indertijd hebben wij ook nog "hulp" gehad van Het Immigratieburo. Deze waren
helemaal waardeloos en absolute zakkenvullers, 1000,= euro aanbetaling kwijt en alleen maar dikke rekeningen voor dossier kosten.

Veel succes allemaal.

Jos+Liesbeth uit een zonnig Qld
 
Move2Australia is een familie bedrijfje en neemt maar een aantal klanten per keer aan. Daardoor blijven ze persoonlijk en reageren ze adequaat. Ze geven eerlijk en deskundig advies. We hebben ook tegenslag gehad aangezien het beroep van de lijst verdween, maar dat lag niet aan het bureau. Wij zullen hun ook echt aanbevelen. We gaan in Augustus emigreren en hebben er echt veel zin in.
Bjorn G en Maartje T
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top