Caloundra

G

Gabriëlle

Hoi,

Ik ga met mijn gezin in september emigreren naar Australië.
Waarschijnlijk gaan we in Caloundra wonen.

Zijn er Nederlanders, eventueel met kleine kinderen die hier wonen?

Groetjes,
Gabriëlle

Hi,

Wij wonen aan de Sunshine coast niet ver van Caloundra (afstanden krijgen een andere dimensie Downunder).
Kijk ook eens op http://www.users.bigpond.net.au/mste8267/.
Succes met de emigratie.

Martin

steffens said:
Hi,

Wij wonen aan de Sunshine coast niet ver van Caloundra (afstanden krijgen een andere dimensie Downunder).
Kijk ook eens op http://www.users.bigpond.net.au/mste8267/.
Succes met de emigratie.

Martin

Hoi Martin,

Ik heb op jullie site gekeken en ik vind het leuk om te lezen, welke rit jullie gemaakt hebben. Ik kwam door een link van jullie site op een andere en kon ik ook zien, waar de sunshine coast ligt en hoe het eruit ziet. Een paradijs zeg, ontzettend mooi, maar hoe is het nu om daar te leven?

Groetjes

Hi Jacky,

Wij wonen nu zo'n 5 maanden in Brisbane (Morayfield) te kort om een goed beeld te geven. Daarvoor hebben we 1 1/2 jaar in Canberra gewoond.
Wat ons zeker opvalt dat de mensen in Brisbane meer laidback zijn...ze doen het allemaal erg rustig aan. Dat kan heel prettig zijn voor ons gejaagde Hollanders, maar het kan ook erg frusterend zijn.
Vloertje leggen in ons huis....pfff kan er een boek over schrijven. Baan zoeken..erger. Ik werk nu voor mijzelf als zelfstandig IT Consultant.
Afspraken maken en een zakelijk netwerk opbouwen gaat erg moeizaam.
Geduld, geduld...niet een van de beste eigenschappen voor Nederlanders. Maar dat heb je wel nodig.

De Sunshine Coast is een geweldige plek om te wonen, hoewel de kust plaatsen nu erg duur worden. Maar wat meer landinwaards zijn nog mooie plekjes te vinden.
Hoewel Canberra voor veel mensen niet een eerste keuze zal zijn om te wonen, vonden wij de mensen daar wel toegangkelijker. In Brisbane is het voor ons tot nu toe moeilijker om contacten op te bouwen.

Maar voor de lifestyle is QLD the place to be!!

Cheers,

Martin

Steffens said:
Hi Jacky,

Wij wonen nu zo'n 5 maanden in Brisbane (Morayfield) !!

He wat leuk zeg.. Ik ben pas nog in Morayfield geweest. Mijn woont in Caboolture..nog geen 5 minuutjes rijden.

Mijn man en ik wonen sinds een maand (sept. 2007) in Scarborough.

Scarborough is erg leuk wonen; in een half uur rijden ben je in het centrum van Brisbane en in 10 minuten lopen op het strand!  :grin:

Heb jaren geleden in Brisbane gewoond, en toen was Caloundra mijn favoriete beach-plaats. Heerlijk relaxed, beetje hippie-achtig, you could do a lot worse.

Hoop dat het nog steeds zo is.

Succes.

Groeten,
Francois.

Anne Marije, mag ik je vragen hoe het weer meestal bij jullie is? Heet dat niet de sunshine coast waar je woont?Doet het zijn naam eer aan? Eerst was ik me wat meer aan het orienteren rond Sydney maar ik zou het misschien toch wat hogerop zoeken, als dat meer kans op zonneschijn zou geven...

Weet iemand die in/rond Brisbane woont of er veel werk zal zijn voor tegelzetters? (mijn vriend)

Hoi 

Kan mij goed voor stellen dat je in Caloundra zou willen wonen.
Prachtig strand en een geweldige rockpool.

Weet niet of er werk is voor tegelzetters maar er wordt genoeg gebouwd dus zal vast wel.

Succes met je keuze maken, valt niet mee he er zijn zoveel mooie gebieden in Australie :up: Luxe probleem

[quote author=skippie link=topic=234.msg107372#msg107372 date=1199809720]
Anne Marije, mag ik je vragen hoe het weer meestal bij jullie is? Heet dat niet de sunshine coast waar je woont?Doet het zijn naam eer aan? Eerst was ik me wat meer aan het orienteren rond Sydney maar ik zou het misschien toch wat hogerop zoeken, als dat meer kans op zonneschijn zou geven...

Weet iemand die in/rond Brisbane woont of er veel werk zal zijn voor tegelzetters? (mijn vriend)
[/quote]

Hoi,
Wij wonen sinds september in Scarborough (Redcliffe City). Dit is nog (net) niet de Sunshine Coast, maar Moreton Bay (tussen Brisbane en the Sunshine Coast in).
Zijn naam doet het over het algemeen zeker eer aan; ahoewel het nu al 2 weken erg regenachtig is. Maar al regent het en waait het behoorlijk, het blijft een lekkere temperatuur en zeker iets meer landinwaarts. Koud heb ik het hier nog niet gehad :lol:
Ik loop sinds ik hier woon dan ook alleen maar op slippers en draag rokjes en topjes en heel soms 's avonds een vestje of truitje; heerlijk dus!

Dus als je op zoek gaat naar warmte en meer zon; dan zoek je denk ik richting de Sunshine Coast de goede kant op :up: (daarbij moet ik wel zeggen dat ik nog nooit in Sydney ben geweest).

Succes met de keuze!

[/quote]

Hoi,
Wij wonen sinds september in Scarborough (Redcliffe City). Dit is nog (net) niet de Sunshine Coast, maar Moreton Bay (tussen Brisbane en the Sunshine Coast in).

[/quote]

Hi  wij komen 18 febr. ook die kant op
Deception bay zullen we de eerste 4 weken vertoeven in vakantiewoning en dan op zoek
naar werk voordat we ons ergens anders ( liefst in de buurt van redcliffe , scarborough) zullen gaan vestigen
Hoop dat we snel werk vinden en dat we alles een beetje kunnen vinden vwb alle romslomp van papierwerk wat je moet regelen de eerste weken ( auto , school, gemeentehuis enz enz enz enz.
Leuk dat er iemand in de buurt woont , misschien zien we jullie nog wel  :up: :up: :up:

groetjes rob sylvia en the kids

Dat lijkt me dus helemaal geweldig , altijd in je slippers en rokje / korte broek te kunnen lopen! Nooit meer een dikke jas aan hoeven doen  :shock:
Is het in die regio vaak benauwd vochtig? Want dat heb ik begrepen van iemand die in Brisbane woont.

[quote author=sylvia en rob link=topic=234.msg107566#msg107566 date=1199953964]

[/quote]

Hoi,

[/quote]

Hi   wij komen 18 febr. ook die kant op
Deception bay zullen we de eerste 4 weken vertoeven in vakantiewoning en dan op zoek
naar werk voordat we ons ergens anders ( liefst in de buurt van redcliffe , scarborough) zullen gaan vestigen
Hoop dat we snel werk vinden en dat we alles een beetje kunnen vinden vwb alle romslomp van papierwerk wat je moet regelen de eerste weken ( auto , school, gemeentehuis enz enz enz enz.
Leuk dat er iemand in de buurt woont , misschien zien we jullie nog wel  :up: :up: :up:

[/quote]

Hoi,

Wij (Rick, Sigrid, Joep;6 jaar en Robbin; 4 jaar) hopen voor de zomer die kant op te gaan. Hebben familie wonen in Sandgate en Glass House Mountains, dus het word voor ons ook ergens in die regio.

Groetjes Siegrick

Wij gaan in maart naar Coolum beach. Volgens mij iets van 40 km ten noorden van Caloundra. Heerlijk dat klimaat.

@Anne Marije.

Klopt het dat david in Utrecht heeft gestudeerd samen met Noor (werkt nu in Amersfoort als HAIO?)

[quote author=bits link=topic=234.msg108208#msg108208 date=1200476992]
@Anne Marije.

Klopt het dat david in Utrecht heeft gestudeerd samen met Noor (werkt nu in Amersfoort als HAIO?)
[/quote]

Ja; dat klopt  :up: ! David heeft in Utrecht gestudeerd en kent een Noor. Is zij ook in Indonesie geweest? 

Gr. Anne Marije

[quote author=sylvia en rob link=topic=234.msg107566#msg107566 date=1199953964]

Hi   wij komen 18 febr. ook die kant op

[/quote]

Hi, Wat leuk  :smile: ! Jullie zijn zeer welkom! Ik stuur jullie wel even een pm'tje,
groetjes en tot over een paar weken?!
Anne Marije

Heej mijn mate Jeroen & vrouw Amber en hun kid Naylie ( jaha, naar zijn oma neeltje) wonen in sippy downs, als je bij de master bakery in Buddina (under the bird of paradise) langskomt "vroeg" dan tref jum nog wel.

Hi Gerbrand als er een Amsterdamse bakker een bakkerij gaat beginnen in Caloundra moeten we toch daar maar heen emigreren :up:
Caloundra is/was één van onze favoriete plaatsen in Australie en als dan daar ook nog een Nl bakker komt :p
Succes met alles en we komen tzt wel een broodje kopen, voorlopig blijven we in Perth , is dat geen optie voor jullie :smile:

Even een vraagje, wat me opvalt als ik op realestate.com.au kijk in de regio Caloundra,
dat huizen vaak beveiligd worden, of in een beveiligde wijk staan. Ook over stranden wordt gepatrouilleerd.....
Waarom is dat? Is dit normaal, want zo lijkt het alsof het gevaarlijk wonen is in de Sunshine Coast  :police:    :p

in nl word er ook op strand gepatrouilleerd das gewoon!

met beveiligde huizen,dat maakt het voor de verzekering van je huis goedkoper en je kan meer huur vragen.het is hier goed vertoeven

_aldus Jeroen die daar in de buurt woont!-

Back