Calve pindakaas ergens in Brisbane ( of omstreken ) te verkrijgen ?

Scamp

New Member
Klinkt vreemd maar Calve pindakaas staat bij ons in de boeken als de allerlekkerste. Is dat te verkrijgen in de winkels in Brisbane ?
 
aaah heerlijk hoor :) Daar gaan we dus meteen 10 potten van in slaan :)  ( ja we willen wel integreren hoor, maar Calve .. sja )
 
ff een tip want  calve pindakaas lang niet altijd te krijgen.....koop vooral de goedkoopste huismerk pindakaas (yellow label ofzoiets) die lijkt meer op calve dan de A-brand

of...koop pinda's, rooster zie in de oven, maal ze fijn met een klein beetje peanut oil erdoor en klaar is kees (voor het gemak vergeet ik ff de afwas van al die vettige spullen ;-)
 
Voor de liefhebbers: er is géén pindakaas is meer te koop bij 't Winkeltje. Helaas pind.... eh, niet dus...
 
Hoi

Ik begrijp dat je niet zit te wachten om mijn antwoord omdat je vraagt waar je Calve pindakaas kan kopen.

Maar.... Sanitarium pindakaas, vinden wij erg lekker, overal te koop.
Ik maak ook cashewpaste.  Rauwe cashews  (deze zijn niet geroost of wat dan ook, puur natuur), fijn malen, beetje zout, beetje olie ook overheerlijk.


Sidonia
 
awwww jammer hoor. Misschien moeten we inderdaad maar aan de lokale pindakaas wennen. Dan is Calve DES TE LEKKERDER als we eindelijk weer bezoek krijgen :)
 
Familie en vrienden voorzien ons nu al bijna een jaar van Calve pindakaas vanuit Nederland! De lieverds :up:. Gewoon in een doosje op laten sturen (2 potten) of degene die langskomen nemen ook mee, ging tot nu toe goed met de douane.

Groetjes Sigrid
 
Hebben jullie ook last van muizen?

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=10149.msg141241;boardseen
 
[quote author=Maluka link=topic=10075.msg141261#msg141261 date=1245827647]
Hebben jullie ook last van muizen?
[/quote]

Volgens mij zijn ze gewoon uit op de calve pindakaas  :grin: :lol:
 
Dan hadden ze bij ons al weg moeten zijn, want wij hebben gewoon de homebrand pindakaas van Woolies. Die smaakt trouwens ook goed hoor. Ik was in Nederland ook echt van de Calvé, maar ben inmiddels aardig gewend aan homebrand van Woolies. De homebrand van Coles is weer niet lekker... Vind ik persoonlijk :)
 
Een lokaal product da tik warm kan aanbevelen: Sanatorium NATURAL crunchy.
naturalcrunchyjar.jpg

Gewoon in de grote supermarkets maar soms in the healthfood sektie.

Het is echter ongezouten, dus voooraf even een afgestreken eetlepel zout erdoorheen draaien. Het is  100% pinda's, dus niet homogeen; dus je moet de pinda olie er toch nog door mengen, gaat derhalve in een moeite door.

Vroeger werd het van queensland pinda's gemaakt; tegenwoordig zit er ook chinese import bij; jammer, lang zo smakelijk niet. Maar desondanks toch een topper.
 
[quote author=De Geert link=topic=10075.msg142173#msg142173 date=1246600766]
Vroeger werd het van queensland pinda's gemaakt; tegenwoordig zit er ook chinese import bij; jammer, lang zo smakelijk niet. Maar desondanks toch een topper.
[/quote]

Dus een chinese pinda is minder lekker dan een pinda uit Queensland? Of is het meer iets van "Proudly Australian" en daarom beter?
 
Back
Top