Camper huren

jufrebekka

XPdite Hero
Martijn en ik zitten met een vraagje. In december komen mijn ouders en in maart komen de ouders van Martijn over. Met mijn ouders gaan we niet te ver buiten Brisbane. Maar de ouders van Tijn willen wel wat verder reizen (hebben ook meer tijd). We hebben nog geen auto, maar zijn wel van plan er een aan te schaffen. De ouders van Tidjin willen rondreizen (met ons erbij) mbv een camper. Maar volgens mij (/mijn zoektocht) is het nogal duur. Toch houden ze voet bij stuk dat ze zo'n luxe ding willen huren voor twee weken... Hier komen de vragen:

* Moeten we een auto kopen waar we ook mee op stap kunnen? Of een busjes achtige auto? (als een vw kombi ofzo)
* Heeft iemand een camper over  :roll:  :-D?
* Wie weet er een goedkoop camper verhuurbedrijf? ->regio Brisbane
* Andere tips omtrent dit onderwerp zijn ook welkom  :up:.

We weten het even niet. We hebben ook bedacht dat als het huren van een camper, 2000 dollar is voor twee weken (op die prijs komen we een beetje uit), ook kunnen uitgeven aan een betere auto en dan daarmee kunnen rondtrekken. En de ouders van Tinus maar gewoon in een tent leren slapen  :up: HA! Ik heb gesproken.

Wat denken de ervaren Australie reizigers ervan. Oh ja even een korte omschrijving van de ouders van Wambert (die kenden jullie nog niet he  :evil:): ze zijn in de 50, hebben zelf een caravan en houden wel van reizen....

Hoi Rebekka.

Zou gewoon een auto kopen , die heb je toch nodig.
Dat een gewone caravan huren, dan heb je niet steeds je huis op je rug, :tent:
en kan hem laten staan als je een dag tochtje wil maken.
Er zijn genoeg caravan dealers op de net die verkopen en huren.  :sunny:

Good luck  :up:

Gr Ineke

Hallo Rebekka,

Als zijn ouders nog moeten boeken, zou je hier ook even kunnen kijken
http://www.australianholidays.nl/ah/index/home.html
Ze hebben daar combi reizen ticket + camper.

Suc6 met de bezoekjes  :up:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=2092.msg20640#msg20640 date=1121334708]
http://www.australianholidays.nl/ah/index/home.html
[/quote]

Damn, dat is een leuke link. Die was ik nog niet tegen gekomen.
Wij zijn bezig met het plannen van onze vakantie in Feb 2006 en hebben het hele i'net al afgespeurd naar een handige manier. Camper huren was er daar 1 van.
Ga me hier eens in verdiepen.

Is inderdaad een erg leuke link. Ik zou inderdaad zelf gewoon een auto kopen en geen complete bus o.i.d. en lekker in een cabin verblijven. Deze zitten er volop aan de east coast en je zit ook niet de hele tijd bij je (schoon)familie op de lip   :evil:
Waarschijnlijk ken je de parken wel waar ze cabins verhuren maar hierbij de site van een van de grote ketens
http://www.big4.com.au/

HOi Rebekka,

Op de site van www.australie.nl heb ik al verschillende keren scherp geprijsde aanbiedeningen gezien voor campertjes: misschien een idee? O.a. van dutchdownunder en een organisatie die werkt met wat oudere modellen campers ( niet goed genoeg meer voor bv. Britz), ben de naam vergeten maar die kun je daar wel ergens vinden denk ik.
Wij hebben in 2001/2002 9 maanden rondgereisd met een (knalblauwe) Nissan campervan ( met zo'n poptop, weetjewel): supergoed gegaan ( nou weet Dirk wel het eea van auto's, dat scheelt) en wij vonden het heerlijk rondreizen. We hebben hem in Sydney ook weer kunnen verkopen zonder verlies, haha!

Succes!

Groetjes, Aukje.

Kijk ook eens hier:

http://www.apollocamper.com/hotdeals/index.html

en hier,

http://www.campahomes.com.au/index.html

de goedkoopste die ik kon vinden, alleen geen one way rental daarom uiteindelijk bij apollo uitgekomen, maar dan het model cheapa campa, simpel maar al het noodzakelijke aanwezig en betaalbaar.

suc6

Als ouders of schoonouders betalen, moet je niet te veel op geld besparen.  :roll:
:thinking: Het is uiteindelijk je eigen geld.  :lol1:

besparen op geld kan dat ook al....ehm  je bedoelt met zo min mogelijk munten zoveel mogelijk betalen???

of dus juist wel besparen hou je 'straks' over  :evil:

gr martijn

Ik ben 57 en maak mijn "erfenis" samen met Ineke op :-D
Ik bedoel....... ALS er een erfenis is moet je hem wel bewaken  :roll: ,
maar als ze zelf geld willen uitgeven, moet je ze niet tegen houden.  :-D

Ton bedoelt we gaan op een SKI holliday.
In OZ taal detekent dat     SPENT the KIDS  INHERITANCE.   :cheer:

SPENT the KIDS  INHERITANCE.

You've fed them, raised them end educated them....so............you've done a good job!!

Dus lekker uitgeven die hap, is er iets over, dan is er iets over en anders niet.

:up:

Groetjes Miranda

ALLEMAAL? :sword: hoe denken de Kids erover :evil:

Groetjes
Syl (die het er ook helemaal mee eens is hoor :))

[quote author=jufrebekka link=topic=2092.msg20636#msg20636 date=1121334018]
Martijn en ik zitten met een vraagje. In december komen mijn ouders en in maart komen de ouders van Martijn over. Met mijn ouders gaan we niet te ver buiten Brisbane. Maar de ouders van Tijn willen wel wat verder reizen (hebben ook meer tijd). We hebben nog geen auto, maar zijn wel van plan er een aan te schaffen. De ouders van Tidjin willen rondreizen (met ons erbij) mbv een camper. Maar volgens mij (/mijn zoektocht) is het nogal duur. Toch houden ze voet bij stuk dat ze zo'n luxe ding willen huren voor twee weken... Hier komen de vragen:

* Moeten we een auto kopen waar we ook mee op stap kunnen? Of een busjes achtige auto? (als een vw kombi ofzo)
* Heeft iemand een camper over  :roll:  :-D?
* Wie weet er een goedkoop camper verhuurbedrijf? ->regio Brisbane
* Andere tips omtrent dit onderwerp zijn ook welkom  :up:.

We weten het even niet. We hebben ook bedacht dat als het huren van een camper, 2000 dollar is voor twee weken (op die prijs komen we een beetje uit), ook kunnen uitgeven aan een betere auto en dan daarmee kunnen rondtrekken. En de ouders van Tinus maar gewoon in een tent leren slapen  :up: HA! Ik heb gesproken.

Wat denken de ervaren Australie reizigers ervan. Oh ja even een korte omschrijving van de ouders van Wambert (die kenden jullie nog niet he  :evil:): ze zijn in de 50, hebben zelf een caravan en houden wel van reizen....
[/quote]

Hoi Rebekka,

Wij hebben toen bij een plaatselijk bedrijf (familiebedrijfje) een camper tegen een heel redelijke prijs kunnen huren.
De eigenaar maakt de campers ook zelf, zodat je een erg praktische indeling hebt. Alles was aanwezig, zelfs stoeltjes, extra dekens etc.
Kijk eens bij hun op de internetsite www.aacampervanhire.com.au
Overigens erg vriendelijke mensen.

Ze zijn gevestigd aan de Gold Coast in West Burleigh.

Misschien heb je er wat aan.

Succes.

Groetjes,
Brit.

Back