Camper verhuizen

loecky

XPdite Sponsor
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het verhuizen van zijn/haar camper vanuit Nederland naar Australie/Sydney?
Met name bijkomende kosten en verhuis kosten e.d.

Thanks,
Loek

Zou het dat uberhaupt wel waard zijn? Alleen als het een old-timer is zou ik zeggen.

De kosten lijken me het niet/nooit waard. Heb eens gekeken naar mijn motor overhalen, maar dat is gewoon niet interessant uiteindelijk (met alle import ellende) Daarnaast zit bij een motor het stuur wel aan de goede kant ;)

En dat stuur aan de verkeerde kant... dat is wetstechnisch ook niet altijd handig/legaal:

http://www.shipoverseas.com/blog/3-australian-states-take-on-left-hand-drive-vehicles/
(zit een lelijke blunder in de tekst, men stelt dat men in de UK rechts rijdt...)

Heb nog wat meer research gedaan.

Alleen bij olddtimers (>30 jaar) hoef je het stuur niet om te bouwen.
Daarnaast als je n camper/auto wilt importeren moet je het binnen 6 maanden doen nadat je gearriveerd bent. Tevens moet je het te importeren voertuig minimal 12 maanden in bezit en gebruikt heben in het land van herkomst (Nederland in de meeste gevallen).

Efin het lijkt erop dat het dus niet zal lukken. Toch bedankt voor jullie antwoorden.

2 tweede hands campers in Au zijn vele malen duurder dan in Nederland.

Beter dat je er nu achter komt dan tegen de tijd dat tie in Botany Bay aanmeert ;)

En wat betreft 'vele malen duurder'...
Veel zaken zijn vele malen duurder in Australië :(

Soms is het goedkoper. Maar vaker niet dan wel ;)

Back