campervan

freckles

New Member
Wij willen in oktober een campervan kopen die we na een reis van twee maanden bij vrienden mogen stallen. Weet iemand of je de rego van bv. Queensland of NT plates ook in een andere staat kunt regelen? Onze vrienden wonen in Vic en we kopen in Darwin een campervan. Of moeten we maar een campervan uitzoeken met WA plates om van alles af te zijn? Thanks!

freckles said:
Wij willen in oktober een campervan kopen die we na een reis van twee maanden bij vrienden mogen stallen. Weet iemand of je de rego van bv. Queensland of NT plates ook in een andere staat kunt regelen? Onze vrienden wonen in Vic en we kopen in Darwin een campervan. Of moeten we maar een campervan uitzoeken met WA plates om van alles af te zijn? Thanks!

waarom zou je dat willen doen?

freckles said:

Volgens mij wordt dit bepaald door de staat waar je woont die je opgeeft bij de registratie. Dus als je woont in Vic, dan is de rego ook voor Vic.

Dat is een beetje het probleem, we wonen er namelijk nog niet op het moment dat we de campervan gaan kopen. Ik denk dat we maar gewoon een camper met WA rego gaan zoeken, dat kunnen we eventueel zelfs uit Nederland regelen. Thanks!

"freckles said:
Dat is een beetje het probleem"]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet waarom een camper met WA rego handiger/makkelijker te regelen is dan eentje met rego van een andere staat?!

De rego van WA kun je telefonisch verlengen zonder keuring. In de andere staten moet een auto eerst worden gekeurd, en volgens mij in de staat waar hij ook afkomstig is. Als wij dus een camper kopen met NT plates en we stallen hem in Melbourne, dan moet iemand met de camper naar het NT om de rego te verlengen dmv een keuring. Niet handig!

"freckles said:
De rego van WA kun je telefonisch verlengen zonder keuring. In de andere staten moet een auto eerst worden gekeurd"]

Ahhh, nu is het me duidelijk!
Telefonisch verlengen zonder keuring... :shock:

Mijn vriendin en ik gaan in februari (in ieder geval) twee jaar naar Australië. Van die twee jaar willen we een jaar de tijd nemen om het land te verkennen - even een rondje rijden dus :). Nu zijn we op zoek naar een campertje. Heb online al gezocht naar advertenties en ben dus eigenlijk op zoek naar de Australische equivalent van www.autotrader.nl. Tot dusver heb ik wel wat sites gevonden, maar daar staan zeer weinig campers op. We beginnen in Adelaide en willen graag in die regio ook iets aanschaffen (toch wel het makkelijkst). Heeft iemand nog handige linkjes naar dit soort sites? Ik heb Gumtree ook wel gevonden en daar staan een hoop campervans op, maar met name in de regio Sydney.

many thanks!

Hoi Remie,

mijn advies: ga ter plekke op zoek. Vooral als je in een beetje toeristisch gebied zit, zijn er genoeg die te koop worden aangeboden. Van 'basic' tot wat luxer, al zal je voor de luxere wel bij een 'dealer' moeten zijn. En kijk goed rond voordat je koopt. Sommige backpackers met een auto moeten er vanaf (omdat ze op een bepaalde datum terugvliegen) en dat kan voor jou/ jullie voordelig uitpakken.

Wij hebben ook ter plekke een campervan gekocht en die was prima, kostte maar 2500 ausd. Heel Oz mee rond gereden, en toen we weg moesten op het laatste moment verkocht voor 1500 ausd, voor diegene een behoorlijk koopje  :-( haha, voor ons wat minder, maar ja, wij moesten ervanaf.

Succes!

Wendy

hey Wendy,

we zijn ook zeker niet van plan om een camper te kopen voordat we er aangekomen zijn hoor. Ik wil met name even kijken op advertentiesites om me te oriënteren. Mocht ik nu echt iets tegenkomen waarvan ik denk dat het een superkoop zou zijn (voordat we in Oz aan zijn gekomen), kan ik altijd mijn ouders nog op pad sturen om even polshoogte te nemen: die wonen toch in de buurt.

[quote author=remie link=topic=491.msg70907#msg70907 date=1158093730]
ben dus eigenlijk op zoek naar de Australische equivalent van www.autotrader.nl. Tot dusver heb ik wel wat sites gevonden, maar daar staan zeer weinig campers op.[/quote]
www.autotrader.com.au

:crazy:

Back