camping permit?

brumby

Active Member
Heb je om te mogen kamperen in Australie een camping permit nodig? Ik las dat je deze moet hebben en nog per nacht stageld moet betalen. Waar haal je dan zo'n permit en is deze in heel Australië geldig? Wij zoeken onze kampeerplaatsen (tent) via Camps Australia wide.

Wat je waarschijnlijk bedoelt zijn de National Park passes.
Die passen, zijn eigenlijk stickers voor je voorruit, geeft je "gratis" toegang tot de national parks.
Normaal betaal je $10 per vehicle a day, maar met zo'n pass mag je door rijden.
Zo'n pas kost je ongerveer $70 voor 1 jaar.
daar boven op komt inderdaad de overnachtingen, meestal rond de $8 per adult a day.
Let er op, geen douches, alleen een drop toilet.

Wij doen de route Melbourne - Cairns. Hebben camps australia wide en zijn via dit boek aan het plannen. Het zou inderdaad kunnen dat het op de site van een camping in een national park was, dat ik het gelezen heb. De prijzen zitten rond een 20 à 25 aus.dollar per gezin per dag. Is zo'n pas dan in heel Australië geldig? Heb ergens opgevangen dat je deze per staat zou moeten kopen :wink:

Wij doen de route Melbourne - Cairns. Hebben camps australia wide en zijn via dit boek aan het plannen. Het zou inderdaad kunnen dat het op de site van een camping in een national park was, dat ik het gelezen heb. De prijzen zitten rond een 20 à 25 aus.dollar per gezin per dag. Is zo'n pas dan in heel Australië geldig? Heb ergens opgevangen dat je deze per staat zou moeten kopen :wink:

Wat ik me kan herinneren is het inderdaad staat en soms parkspecifiek.

er zijn ook heel veel plekjes waar( je gewoon ter plekke kan betalen en sommige zijn zelfs helemaal gratis.

Wij zijn vorige zomer ook geweest en hebben heel veel gratis plekjes gevonden(meestal met toilet en soms zelf douche), echt super!

In de australia wide gids staat alles erg goed aangegeven!

Deze park passes zijn per staat en je hebt zelfs tijdelijk passen of voor 1 bepaalde park.
Je hebt geen pas nodig om het park binnen te komen, dan moet je je registreren bij binnenkomst en betaal je $8.
Als je dus 11 keer een park binnen gaat betaal je dus al snel $80.
Met een national WA pas van $80 (prijs stijging sinds de laatste keer dat ik er een gekocht heb) heb je de pas er uit.
http://www.dec.wa.gov.au/component/page,shop.browse/category_id,13/option,com_virtuemart/Itemid,1561/
Deze site is voor WA, maar ik neem aan dat de andere staten/teeritories het zelfde hebben.

Link naar info over de Tassie Park Pass:
http://www.parks.tas.gov.au/index.aspx?base=914

Back