campings tussen Darwin en Alice Springs

phille133

New Member
Hallo,
Wij zijn van plan om in een 3tal weken in midden september met een 4x4 camper vanuit Darwin naar Alice Springs te rijden.
Tijdens deze reis hadden wij gedacht om Kakadu NP, Litchfield NP, Katherine Gorge, West Macdonnell NP, Kings Canyon en Ayers Rock te verkennen.
Heeft er iemand ervaring met campings gelegen in deze NP’s of langs deze route?
En kan (of moet) men deze campings op voorhand boeken.
En hoe zit het met wildcamperen?
Verder zijn we nog aan’t twijfelen of we naar Gregory NP zouden gaan. Het lijkt ons een goed NP om een 4x4 route te rijden, of zijn we verkeerd? Of heeft er iemand een beter idee i.v.m. een 4x4 route?
Heeft er iemand nog weet van mooie of leuke plaatsen langs onze vooropgestelde route?
Wij wandelen graag in de ongerepte natuur.

Met dank op voorhand
Phille.
 
wildkamperen in Kakadu?? oei! Hou je maar gewoon aan de 2 grote. Erg prettig ook met de hitte daar.

er zijn heel veel bush kampeer plekken in de litchfield. Je hebt dan wel en ECHTE 4WD nodig (waarmee je van de weg afmag). Behalve bij de bully holes- een grote aanrader.

zuid noord gezien is er tussen alice springs en Mataranka (ook een aanrader- ga vooral beide nauurlijk bronnen bekijken) is er kampeer plek; Wycliff hills (zoiets) prima plek, eet er GEEN CHINEES!  hartstikke aardige mensen en een heel erg bijzondere plek; UFO capital van Australia.

Rndom Uluru etc is een besloten nationaal park, je mag alleen op de aangewezen plekken kamperen, er buiten kun je langs de weg op aangewezen plekken staan, mr dat is een eind rijden hoor...

Als je bij kings Canyon bant, is een leuke 4WD route; de boggy hole, maar je moet (echt!) met twee of meer autos gaan. Ontzettend leuke plekjes onderweg, een bij een grote swimming hole waar pelikanen zwemmen etc.

later meer, we gaan weg! *kijk even op mijn blog, wij hebben die reis gedaan in okt-nov 2007.
 
Hallo,

Met dank voor de snelle reaktie en de tips,

weet U juist nog of men best de campings op voorhand reserveerd?

Thanks.
 
De meeste mensen gaan op de bonnefooi, maar voor dat gebied weet ik het niet. Ik zou echter aanraden (mits er anders advies wordt gegeven) zo weinig mogelijk te reserveren omdat je dan de volledige vrijheid hebt. Bushcampings of campings in NP (die vaak geen water e.d. hebben) is meestal first come first served. Daar kun je ook niet reserveren.
Maar ik weet niet hoe het zit rond Uluru etc.
 
Hoi

Ik zou reserveren en als je weet dat je het niet haalt die dag of iets anders gaat doen even afbellen.  Vergeet niet dat op die manier er ook in de gaten gehouden kan worden waar je bent, mocht er onverwachts iets gebeuren.

Sidonia
 
Back
Top