Canada of Australië?

Steven_Frances

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben afgelopen zomer voor een maand naar Canada gegaan en heb mijn hart daar helemaal verloren!
Maar Australië blijft ook in mijn hoofd rondspoken (altijd al gedaan) en daarnaar wilt mijn vriend ook omdat zijn hobby papegaaien kweken is en dit is (denk ik) meer mogelijk in Australië.
Nu is het toch wel een moeilijke keuze hé, emigreren staat zo goed als vast... Maar naar waar? naar Australië zijn we dus nog niet geweest hé! dit omdat we nog heel jong zijn en liever rond de kerstperiode zouden willen gaan maar dan houden de studies ons tegen... dus we hebben eigenlijk nog wel veel tijd...
iemand tips? iemand ook moeilijkheden gehad met deze keuze? Hoe hebben jullie dit dan opgelost?
Hartelijk dank!
Groetjes
 
Je moet doen wat jullie goed voelt.. ga idd eerst eens naar Australie en kijk of dat jullie net zo bevalt als Canada. Ik denk dat je pas dan een goede keuze kunt maken. Voor beide landen zul je heel lang bezig zijn om een visum te verkrijgen (las ergens dat Canada nog moeilijker is dan Australie).  Dus als je dan toch al dat geld en die tijd erin wil steken (en dus eigenlijk heel lang in onzekerheid moet leven  - want je leven staat in principe wel gedeeltelijk stil) dan denk ik dat ik wel heel zeker van mijn keuze zou willen zijn. Je moet er echt achterstaan anders zal het mislukken.
 
als je twijfeld moet je eerste stap zijn om ook is australie te bezoeken. en over beide landen info inwinnen mbt emigratie.

daarna kan je denk ik pas gaan afwegen.
 
Ja inderdaad, sowieso gaan we is naar australië, maar het is zoals je zegt, je leeft in onzekerheid etc... Wij zijn beiden nog student en dan is het ook niet zo makkelijk om is naar Australië te gaan... we zouden dan graag willen rondcruisen met zo'n jeep da je alles is kan gaan bezichtigen, maar kost allemaal geld hé! :p maar we hebben het ervoor over en we gaan er echt voor gaan!

(nog een klein vraagje, hoelang duurt dat zo gemiddeld voordat je je visum bekomt?)
 
Ligt aan het soort visum en kan erg verschillen. Een duidelijk antwoord op jullie specifieke situatie kan daarom ook niet gegeven worden. Momenteel ben je voor een skilleld independent met een beetje pech toch alweer zo'n 2 jaar kwijt (ligt ook aan je beroep).
 
Ik denk dat de snelsten wel zo een jaar bezig zijn, maar de meesten zijn zo'n 2 jaar bezig (als ik zo alles wat goed heb bijgehouden). Nu is alles net verandert en is het afwachten hoe lang iets nu echt duurt. Afhangend van op welke lijsten je beroep staat. Daarnaast kan alles volgend jaar en het jaar daarom weer veranderd zijn. So you never really know.
 
Amai, voor ik op dit forum kwam, wist ik nog niet eens dat dat zo in elkaar zat  :| Echt streng precies... En wat als je beroep niet op de lijst staat, pech zeker?
 
yup!
Daarom zei ik bij je voorstel rondje al dat je met ICT de meeste kans maakt. Kijk vooral eens op www.immi.gov.au en dan vooral naar permanent visas en welke beroepen op de lijst staan.
 
Humm maybe I'm wrong
Legal Practitioner – Barrister 2521-11 Y 60 SLAA Y
Legal Practitioner – Solicitor 2521-13 Y 60 SLAA Y

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

maar..
Legal Professionals (nec) 2521-79 N N/A VETASSESS Y
 
Ja had ik ook al gezien. Maar vraag me af wat het verschil is tussen de twee?
Sowieso gaan we eerst twee jaar werken, dan zou ik 26 ongeveer zijn en Steven 29... Dat zou blijkbaar ook belangrijk zijn heb ik gelezen, de leeftijd. Wat is dan het belangrijkste, werkervaring of leeftijd?
 
Voor een leeftijd tot 30 jaar krijg je meer punten. Vanaf 30 worden dat steeds minder punten voor je leeftijd. Voor 3 jaar werkervaring krijg je ook punten. Aan 2 jaar heb je dan niet zoveel, want dan krijg je geen punten ...
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9958.msg136973#msg136973 date=1239977156]
yup!
Daarom zei ik bij je voorstel rondje al dat je met ICT de meeste kans maakt. Kijk vooral eens op www.immi.gov.au en dan vooral naar permanent visas en welke beroepen op de lijst staan.
[/quote]

Wanneer je beroep niet op een lijst staat kun je toch altijd nog gaan voor een sponsored visa? Ik ben niet zo bekend met dit visa hoor, vroeg het me even af.
 
Is het niet zo dat met een sponsored visa je een sponsor moet vinden die je wil sponsoren en moet de sponsor dan vervolgens niet aantonen dat hij geen aussie personeelslid kan vinden en daarom in zee wil met jou??
 
Mijn antwoord zou zijn, maak eerst je studie af, krijg werkervaring en ga je dan pas zorgen maken over waar je heen wilt. In een paar jaar kan er een hoop veranderen, vooral op immigratiegebied. Maar ook op het gebied van werk, economische situatie van het moment etc. En zorg ondertussen dat jullie relatie voldoet om een van de twee mee te laten liften (dus samenwonen/trouwen).

Ikzelf heb de overweging gemaakt tussen Australie en Canada. Ik woonde in de VS samen met mijn verloofde van andere nationalitiet (niet NL, niet VS) en we wisten dat we niet in de VS konden blijven. Onze short-list was GB, Canada en Australie. Zowel Canada als Australie had ik nog nooit bezocht. GB viel af om klimatologische redenen, de keuze tussen Canada en Australie werd uiteindelijk gebaseerd op werkmogelijkheden en de snelheid van het visum-proces. De keuze was moeilijk, maar viel op Australie. We wonen er nu een half jaar en tot dusverre hebben we absoluut geen spijt van onze keuze. Maak dus voor jezelf een lijst van dingen die voor jullie belangrijk zijn (zoals papagaaien kweken) en bepaal welk land die wensen het beste kan vervullen. Ik geloof niet in vakantieliefde voor een land, want in een land wonen en werken is compleet anders dan wanneer je aan het backpacken bent.
 
zeker waar dat je moet afwegen etc
Maar vind toch ook dat je een soort liefde voor het land moet hebben, ik woon hier wel graag in België, goede werkgelegenheid, goede scholing etc... echt geen probleem dus ik zou hier dan best kunnen blijven als het toch niet om liefde voor het land zou gaan. Want België scoort best wel goed. Maar ja, voor mij is natuur heel belangrijk en nog andere zaken, zo ben ik bv lactose-intolerant en in Canada staan ze daarop echt wel tientalle stappen voor! En de mentaliteit van de mensen vind ik ook echt enorm belangrijk...

Maar eerst nog info verzamelen en is naar elk land (opnieuw) gaan!
 
Alhoewel die rechten-gerelateerde rollen op de lijst staan vraag ik me wel af of dat zin heeft als je een niet-Australische rechten opleiding hebt gedaan. Ik denk dat (zoalsje zelf ook al aangaf in je andere topic) dat er wel een groot verschil zit in beide. Dus ook bij mij de gedachte meer te focussen op je ICT opleiding. Wel goed om eens goed te onderzoeken wat nu precies de eisen van de rechten-functies zouden zijn natuurlijk.

Dan over Canada / Australie: Ik woon nu 3 jaar hier (in Perth, WA). Mijn vader woont (al bijna 30 jaar) in Canada (2 uurtjes van Toronto af zeg maar) dus ik ben daar ookmeerdere malen geweest. Zoals ik het ervaren heb zijn Canada en Australie heel erg vergelijkbaar op het gebied van hoe de mensen zijn, hoe de ruimte is, etc (laidback geldt voor beide ;-)). Het belangrijkste (wat mij betreft) verschil is het weer. En dan niet de zomer want ook die is in Canada best warm (niet noord Canada dan ;-)). Maar de winter is echt een pittige winter. 's Nachts een meter sneeuwval zodat je 's morgens eerst even flink moet sneeuruimen om bij je auto te komen etc. is heel normaal ...
 
Waarom gaan jullie na jullie studie niet een jaar rondreizen en werken in Oz?

Ben vorige zomer ook een maand in Canada geweest en heb er rondgetrokken. Ben er ook helemaal verliefd op en heb ook naar de mogelijkheden gekeken om er naar toe te verhuizen. Voor mij zou het een stuk minder moeilijk zijn geweest omdat ik er al een mogelijkheid had om er te werken op uitnodiging van een provincie. Alleen was er een stemmetje in mijn hoofd die mij vertelde dat Canada het niet was. Vreemd dat je dan niet eerst aan je geboorteland denkt.. Dûh!  :blink:
 
Back
Top