Carlingford / Dundas?

Sarelle

New Member
Weer een topic over waar nou wel of juist niet te wonen in Sydney.., sorry. Heeft iemand ervaring met Carlingford of Dundas? We wonen op het moment in Forestville, maar de prijzen hier zijn (zeker met een 457 visa!) niet te overzien..Tenminste, helaas voor ons niet! Verhuizen dus, maar waar heen? Zijn bovengenoemde wijken een beetje geschikt voor kinderen. We hebben al wat rondgereden en hadden geen slecht gevoel. Maar toch even een lijntje om te zien of er iemand is die ons meer inside info kan geven. (Tuurlijk zegt de makelaar dat het prima wonen is...)
Groetjes allemaal.
 
Wat bedoel je met de opmerking "zeker met een 457 visa"?
Wat voor nadeel heeft dat visa met betrekking op jullie verhaal?
Ik ga waarschijnlijk ook voor een 457 visa, dus ik ben wel benieuwd!

Bert
 
Hoi Bert,
Nadeel van een 457 is dat het geen vast visum is en je dus ook geen recht hebt op bv kinderbijslag, huursubsidie, volledige Medicare enzo. Ook is het zo dat je de scholing voor je kinderen zelf moet betalen (in NSW is dit 4600 dollar per jaar per kind voor public school). Wij zijn helaas niet direct via het bedrijf waar mijn man werkt, maar via een sponsorbedrijf Australie binnen gekomen. Dit betekent dat 6% van zijn inkomen wordt ingehouden, en ook wilden ze 8000 dollar inhouden voor tickets terug naar Europa voor het geval dat dit nodig zou zijn. Gelukkig hebben we dit kunnen regelen via de werkgever. (Koop dus meteen een retour is ons advies. Veel duurder is het niet en het voorkomt situaties als deze.)
Hopelijk kan het bedrijf waar Colm voor werkt ons vanaf januari direct gaan sponsoren en kunnen we dus de 'middleman' (in ons geval Ayers) eruit gooien. Dit betekent helaas wel dat we opnieuw een 457 aanvraag moeten indienen bij DIMIA....
Kortom, zeker als je kinderen hebt komen er heel wat kosten op je af...
Maar wij zijn hartstikke blij dat we de stap hebben gemaakt hoor!
 
[quote author=Sarelle link=topic=2937.msg35117#msg35117 date=1131351119]
Hoi Bert,
Nadeel van een 457 is dat het geen vast visum is en je dus ook geen recht hebt op bv kinderbijslag, huursubsidie, volledige Medicare enzo. Ook is het zo dat je de scholing voor je kinderen zelf moet betalen (in NSW is dit 4600 dollar per jaar per kind voor public school). Wij zijn helaas niet direct via het bedrijf waar mijn man werkt, maar via een sponsorbedrijf Australie binnen gekomen. Dit betekent dat 6% van zijn inkomen wordt ingehouden, en ook wilden ze 8000 dollar inhouden voor tickets terug naar Europa voor het geval dat dit nodig zou zijn. Gelukkig hebben we dit kunnen regelen via de werkgever. (Koop dus meteen een retour is ons advies. Veel duurder is het niet en het voorkomt situaties als deze.)
Hopelijk kan het bedrijf waar Colm voor werkt ons vanaf januari direct gaan sponsoren en kunnen we dus de 'middleman' (in ons geval Ayers) eruit gooien. Dit betekent helaas wel dat we opnieuw een 457 aanvraag moeten indienen bij DIMIA....
Kortom, zeker als je kinderen hebt komen er heel wat kosten op je af...
Maar wij zijn hartstikke blij dat we de stap hebben gemaakt hoor!

[/quote]

Oké.....jullie verhaal is duidelijk.
Eigenlijk is voor mij alleen het Medicare verhaal van belang.
Maar is het niet zo omdat Nederland en Australië een overeenkomst hebben op dat gebied, dat je toch wel voor de belangrijkste dingen bent verzekerd, behalve dan voor Tandarts, Ziekenvervoeren nog wat dingetjes.
Ik heb in andere topics gelezen dan je je daar voor kunt bijverzekeren bij een partikuliere verzekering voor niet een al te groot bedrag par maand.

Bert


P.S.

Gelijk ff het antwoord voor Jean76
Wat het 457 visum waar ik voor wil gaan precies inhoud kun je vinden op de site van DIMIA.
Temporary Business (long stay) visa (subclass 457) heet het officieel.
 
Carlingford is best een goeie buurt. Beetje druk daar op de North Shore. Ik heb over de jaren meer in in het westen gewoont. is een stuk goedkoper. Het hangt er natuurlijk een beetje van af waar je werkt. Met de M2 en nu de M7 is alles op de North Shore vrij goed te berijden. Baulkham Hill, en Castle Hill is goed voor kinders. Ik heb zelf in Seven Hills, Quakers Hill, Parramatta en Rockdale gewoont. 'k woon nu in Camden. Uit die suburbs waren Quakers Hill en Camden de beste plekken voor de kinders.
 
Back
Top