Cash geld meenemen naar Australië

Siemen Fouriau

New Member
Hey allemaal!

Net nieuws gekregen dat mijn WHV is goedgekeurd!
Begin januari vertrek ik dus!
Nu wou ik vragen of het mogelijk is om meer dan 10000$ in cash mee te nemen?
Ik lees dat je dit dan gewoon moet aangeven aan de grens, maar verder zouden er geen problemen zijn dan?
Bedoeling is natuurlijk dat ik een bankrekening open ginder en het geld daar op stort! :)
Iemand ervaring hiermee?

Mvg

Waarom het risico nemen het ergens kwijt te raken terwijl er zoveel andere electronische manieren zijn?

ja, ik zou het risico ook niet nemen. Je kunt op verschillende manieren geld overmaken. Je kunt ook al vanuit NL een bankrekening daar openen en er geld op storten. zodra je aankomt, moet je alleen je account activeren en klaar ben je.

Heb het nog even nagekeken, maar dit kan bij de Commonwealth Bank. Kijk maar even op commbank.com.au, ze hebben een speciale pagina voor mensen die naar australie komen.

Ik -denk- dat je bij grotere bedragen goede uitleg moet hebben waar je je (zwarte) geld vandaan hebt en waarom cash meeneemt.

Je mag tot $10.000 meenemen zonder problemen en zonder het aan te hoeven geven.

Inderdaad alleen de vraag waarom je dat zou doen? Ik zou daar een bankrekening openen en het geld via sites zoals hifx.com of xe.com over te maken! Veel betere wisselkoers, minder kosten en risico!!

Geen probleem om meer cash mee te nemen. natuurlijk wel aangeven.
Als je bijvoorbeeld direct een auto wil kopen en nog geen bankrekening heb.
Het kan even duren voordat je jezelf kan legitimeren ( 100 punten systeem) om een bankrekening te openen, etc.
groeten Johan

Hey allemaal!

Net nieuws gekregen dat mijn WHV is goedgekeurd!
Begin januari vertrek ik dus!
Nu wou ik vragen of het mogelijk is om meer dan 10000$ in cash mee te nemen?
Ik lees dat je dit dan gewoon moet aangeven aan de grens, maar verder zouden er geen problemen zijn dan?
Bedoeling is natuurlijk dat ik een bankrekening open ginder en het geld daar op stort! :)
Iemand ervaring hiermee?

Mvg
$10.000 Geen probleem, wel in briefjes van $100.00
Gewoon doorlopen en vergeet je sunglasses niet.

See ya on tv borderline:up:

Cheers,

Jack

Geen probleem om meer cash mee te nemen. natuurlijk wel aangeven.
Als je bijvoorbeeld direct een auto wil kopen en nog geen bankrekening heb.
Het kan even duren voordat je jezelf kan legitimeren ( 100 punten systeem) om een bankrekening te openen, etc.
groeten Johan

Je kunt bij de Westpac al vantevoren een bankrekeing openen, zie: http://www.westpac.com.au/personal-banking/moving-to-australia/migrant-banking/

Ik heb ook vanuit Nederland al een rekening geopend bij CommonWealth Bank (ook op een WHV).. Je kunt dan ook al geld overmaken en het enige wat je dan hoeft te doen bij aankomst is met je paspoort naar het bankfiliaal gaan en je krijgt meteen je pas mee. Je kunt heel makkelijk naar de CommonWealth bellen (gebruik Albacom.com als je goedkoop wilt bellen met huistelefoon) voor meer uitleg. Altijd erg vriendelijke mensen aan de telefoon.

Back