Cees

Cees

New Member
Goedemorgen (middag, avond). Ik ben Cees Dekker, huisarts op Urk, nu ruim 20 jaar en wij, mijn vrouw en ik, denken er weleens over, nog enkele jaren heel ergens anders te gaan werken, waarbij we dan denken aan Australie. Wij zijn 56 en 54 jaar, hebben twee kinderen, die beide zelfstandig zijn en gelukkig een leuke baan hebben. Een eerder gesprek met een collega die in Australie werkt, schrikte mij wel af: er schijnt een gigantische bureaucratie te zijn, vooral met registratie en werkvergunning. Terwijl, zo lees ik, er in Australie een fors tekort aan huisartsen schijnt te zijn. Ook lees ik op internet enerzijds gruwelverhalen over de kafkaiaanse bureaucratie, anderzijds over fijne werk-en leefervaringen. Via Google kwam ik deze site tegen en probeer, hier iets meer te weten te komen over hoe het is om als (Nederlandse) huisarts in Australie te werken en wat daarvoor moet gebeuren.
Wie kan mij hierover informeren? Dat zou op dit forum kunnen, maar ook naar mijn mailadres:
cjdekker@huisartsopurk.nl

Iets over mijn werk op ( het voormalige eiland) Urk is te zien op mijn website: www.cjdekker.praktijkinfo.nl

Hoi Cees, welkom op het forum! :up:

Ik kan bevestigen dat men bureaucratie hier tot kunst verheven heeft en ook dat er hier een tekort aan medisch personeel is. Ik ben er van overtuigd dat anderen hier op het forum je vast verder kunnen helpen met je specifieke (huis)arts vragen.

• Like
Reactions: M5
Welkom Cees, hopelijk zitten hier ook huisartsen op het forum.

Ik heb zelf n nederlandse huisarts hier, die hier al jaren woont en parttime in 'n grote praktijk werkt. Heb haar geen toestemming gevraagd, maar je zou via het praktijkadres kunnen emailen en vragen of zij je wat wil inlichten?

Medical centre Parmelia, WA. Ze heet dokter Klaasje Doornbosch.

Succes Simone

• Like
Reactions: M5