Cees

Cees

New Member
Goedemorgen (middag, avond). Ik ben Cees Dekker, huisarts op Urk, nu ruim 20 jaar en wij, mijn vrouw en ik, denken er weleens over, nog enkele jaren heel ergens anders te gaan werken, waarbij we dan denken aan Australie. Wij zijn 56 en 54 jaar, hebben twee kinderen, die beide zelfstandig zijn en gelukkig een leuke baan hebben. Een eerder gesprek met een collega die in Australie werkt, schrikte mij wel af: er schijnt een gigantische bureaucratie te zijn, vooral met registratie en werkvergunning. Terwijl, zo lees ik, er in Australie een fors tekort aan huisartsen schijnt te zijn. Ook lees ik op internet enerzijds gruwelverhalen over de kafkaiaanse bureaucratie, anderzijds over fijne werk-en leefervaringen. Via Google kwam ik deze site tegen en probeer, hier iets meer te weten te komen over hoe het is om als (Nederlandse) huisarts in Australie te werken en wat daarvoor moet gebeuren.
Wie kan mij hierover informeren? Dat zou op dit forum kunnen, maar ook naar mijn mailadres:
cjdekker@huisartsopurk.nl

Iets over mijn werk op ( het voormalige eiland) Urk is te zien op mijn website: www.cjdekker.praktijkinfo.nl

Hoi Cees, welkom op het forum! :up:

Ik kan bevestigen dat men bureaucratie hier tot kunst verheven heeft en ook dat er hier een tekort aan medisch personeel is. Ik ben er van overtuigd dat anderen hier op het forum je vast verder kunnen helpen met je specifieke (huis)arts vragen.

• Like
Reactions: M5
Welkom Cees, hopelijk zitten hier ook huisartsen op het forum.

Ik heb zelf n nederlandse huisarts hier, die hier al jaren woont en parttime in 'n grote praktijk werkt. Heb haar geen toestemming gevraagd, maar je zou via het praktijkadres kunnen emailen en vragen of zij je wat wil inlichten?

Medical centre Parmelia, WA. Ze heet dokter Klaasje Doornbosch.

Succes Simone

• Like
Reactions: M5
Leuk, een huisarts! Mijn vader is huisarts, maar dan in Nederland. Nou ja, was, hij is met pensioen. Ik heb ooit een huisarts ontmoet die in Esperance werkt en heeft het daar geweldig naar zijn zin. Hij kwam eerst een jaartje op een soort uitwisseling geloof ik, ik heb hem maar heel even gesproken, en toen hij weer in Nederland was, wilde hij heel graag terug en heeft dat dus gedaan. De zus van een vriendin van me werkt als huisarts in Mackay en heeft het zover ik weet ook erg naar haar zin. Er is inderdaad een tekort aan huisartsen, nu weet ik niet hoe zeer deze tekortkomingen zijn in grote steden als Perth, Sydney, melbourne, etc, maar zeker in de outback of zelfs de wat grotere stadjes.

Ik weet dat er veel papierwerk en bureaucratie in de gezondheidszorg (werk zelf als verloskundige), dus misschien dat er inderdaad een mogelijkheid is tot iets van een jaartje een praktijk overnemen. Er is zelfs een tv programma over dokters uit de UK die hier een paar maandjes werken om wat in te vallen en dan weer naar de UK gaan, maar dat gezegd hebbende, deze waren in de outback. Nu weet ik ook niet hoe het zal zitten met jullie leeftijden, maar als het tijdelijk zou zijn, dan is er vast wel wat mogelijk (en daarna kan er altijd nog over gedacht worden om langer te blijven).

Ach, uiteindelijk is het er maar wat je er zelf van maakt qua bureaucratie, je krijgt er veel voor terug.
Jo

Hoi Cees
Welkom hier op het forum.

Aller eerst "laat je nooit afschrikken over alle verhalen die je hoort of te horen gaat krijgen":confused:
Wen er aan en wees gewoon voorbereid, dan valt het nooit tegen.
Bureacratie is hier denk ik uitgevonden en daar wen je nooit echt aan eerlijk gezegd, maar je leert er wel mee leven;) De visum aanvraag brengt een hoop stress met zich mee. Tijdens je hele visum aanvraag krijg je te maken met een giga papier winkel,bureaucratie,de nodige stress en wachten,wachten,wachten,wachten en nog eens wachten:rolleyes: Zit je eenmaal in Australie dan ben je dankbaar dat het je is gelukt en je in Australie zit. Het is echt absoluut de moeite waard.

Nederlandse huisartsen ken ik niet en volgens mijn zijn ze ook niet op het forum aanwezig (hoop dat ik het mis heb). Heb je meer vragen stel ze hier gerust en er zijn genoeg mensen die je proberen te helpen met een antwoord. Hier nog 2 links waar je meer info zal kunnen vinden.
IMR International medical recruitment: http://www.imrmedical.com/
Immigov: http://www.immi.gov.au/skilled/medical-practitioners/doctors.htm

Cheers Sander:up:

• Like
Reactions: Lin
Medical centre Parmelia, WA. Ze heet dokter Klaasje Doornbosch.

Succes Simone
Ha Simone, is dat de praktijk op Sutherland ave? Ga daar altijd naartoe maar wist niet dat er ook een NL arts is, bevalt ze? Ben nog steeds wat aan het 'shoppen', vandaar...;-)

Mijn ervaring; Op papier schrikt de Australische bureaucratie je misschien af, maar in werkelijkheid zijn ze hier behoorlijk gemoedelijk, en dan kom ik uit Eindhoven ;-)!

Als je de droom hebt, moet je het gewoon doen. Het leven is hier zoveel anders je moet dat gewoon ervaren, want met woorden zal je nooit een realistisch beeld krijgen. Maar het leven is zeker relaxt, simpel en goedkoper als NL.

Back