centerlink en hoe lang dan nog??

robenirma

New Member
Mijn schoonzuster is assurer voor ons omdat wij onder skilled designated sponser visum(139) gaan vertrekken naar OZ.
Zij moet nu naar Centerlink in Monbulk(melbourn) om haar financiele plaatje te kunnen laten zien.Heeft iemand enig idee hoe lang het dan nog duurt voordat wij wat horen van de DIMIA????? Dan kunnen we eindelijk naar Berlijn toe om ons stickertje te halen!!!!!!

groetjes irma

Hoi Irma,

Wij gaan voor precies hetzelfde visum  :up: als jullie en mijn neef is op 9 september bij Centrelink geweest voor een interview. Wij hebben tot op vandaag nog steeds niets gehoord. Veel sterkte met de laatste weekjes.

Bedankt voor je berichtje(niet echt opbeurend), maar dan kan jij ook nix aan doen.
Wat is het wat he dat wachten!!!!Hoe ver zitten jullie erin, huis leeg tickets????
Wij zijn druk bezig met onderhandelen.w.b.t. verkoop van het huis.Als dat rond is kunnen we eigenlijk heel snel vertrekken, het leifst nog eind november.
PHHHH, jullie ook nog heel veel succes met wachten.Laat je het me ff weten wanneer je wat weet!!!!!

groetjes Irma

Wij gaan ook voor hetzelfde visum, maar zitten aan het begin van het traject... Ik weet het! Opschieten en voor 1 juli 2006 alles op de mat hebben liggen.
Wens jullie net zoveel succes als we onszelf wensen (en dat is een heleboel!!) Nog even geduld, jullie zijn er bijna.

Groet,
Kathleen

Hoi Robenirma,

Suc6 met het wachten op de uitslag, er moet ergens een draadje zijn waar andere mensen hebben aangegeven hoelang het duurde bij hen. Ik geloof dat het onder het kopje Spouse visa staat.

Trouwens wel grappig dat je schoonzus in de buurt van Monbulk woont, Mijn schoonmoeder heeft daar 20 jaar gewoond, die is net verhuisd naar Upwey.
Grappig dorpje hoor, heb er zelf ook gewerkt, bij de boer. Zitten daar heel veel nederlanders.... :up:

Groeten,
Koen

zoek anders even de berichten op van Perthpete. Zij hebben onlangs met Centre Link te maken gehad en is geloof ik redelijk snel gegaan. Ze hebben hun hele verslage ergens op dit forum staan. Via de search button kom je er wel.

Groet nogmaals,
Kathleen

@robenirma

Misschien hoef je niet meer te zoeken: In ons geval heeft Centrelink op 22 september aan onze neef (assurer) gemeld dat zijn assurance geaccepteerd was. 25 September heeft onze consultant een mail gekregen met de grant-letter....

Je ziet, het kan kennelijk ook heel snel gaan. Nu is het wel goed om te realiseren dat de uiteindelijke doorlooptijd bij Centrelink toch behoorlijk was (m.b.t. onze aanvraag dan). Het heeft even wat moeite en inspanning gekost om uiteindelijk de assurance of support geregeld te krijgen (zie Laatste stand van zaken van ons). Tot twee keer toe is er een afwijzing van Centrelink naar Dimia gegaan. Naar aanleiding daarvan heeft Buysse ook een keer een mail gestuurd naar de case officer om het verhaal uit te leggen. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat ons dossier al boven op zijn buro lag, en na onvangst van de bevestiging zomaar direct de grantletter gemaakt en verstuurd was.
NB: De grant letter is op een zondag verstuurd vanuit Australie.
Dan nog een kleinigheidje: Wij hadden te maken met Centrelink in Perth, die misschien ofwel toch heel snel zijn (NOT!) of het niet erg druk hebben. Ik heb begrepen dat in Victoria het soms wel 3 maanden kan duren voor je een afspraal met ze kunt maken. In Perth was dat een kwestie van 1 a 2 weken ......

M.vr.gr.

Perthpete.

Vandaag van mijn schoonzusje een berichtje ontvangen dat zij pas 22 november bij Centerlink een afspraak hebben.Wat toch een gewacht, we worden er soms zo gefrustreerd van.!!!!!!!!
En dan idd maar hopen dat alles goed gekeurd wordt!!!!???????
We hadden onze hoop op december(eind november gezet) maar dat kunnen we nu echt wel vergeten.Dat wordt niet eerder als januari.
Wat toch een gelul, ik kon wel janken dat ik het berichtje vanmorgen las.
Ik wil jullie wel heel erg bedanken voor jullie antwoorden.
We kregen ook van de week nog te horen dat het 6-8 weken kan duren voordat de dimia the grant letter uit geeft nadat zij de info hebben ontvangen van Centerlink.
En tot overmaat vandaag afbericht gehad van de kopers van ons huis.
Gaat lekker hoor???!!!!!!

Groetjes Irma

[size=14pt]@#%$##***&#$%@[/size]

Balen!!

:cry: :| :-( :-o :yellowcard: :redcard: :eek:ops!: :fight:

En nu??

Rene

wachten, wachten, wachten en heeeeeeel veeel geduld opbrengen.
Maar in mijn achterhoofd heb ik wel zo iets van als ons huis eerder verkocht wordt als dat we ons visum hebben gaan we alvast richting Oz met heel veel rompslomp erom heen misschien, maar we willen zoooooo graag en onze kinderen ook.
En ook omdat de school daar in Januari begint zal het wel erreg prettig zijn om alvast een beetje geaklamatiseerd te zijn

groetjes Irma

Irma,

Dat is wel effe balen zeg... Een klein sprankje hoop misschien over de tijd tussen Centrelink bericht naar Dimia en ontvangen Grant Letter: Bij ons was dat enkele dagen (woensdag bericht CL naar Dimia, zondag grantletter naar onze consultant)... Het kan dus sneller dan 6 - 8 weken. Natuurlijk, het ging in ons geval om Centrelink in Perth (kennelijk hebben die het een stuk minder druk) waardoor het maken van een afspraak slechts 1 a 2 weken duurde... Affijn, zie ook onze ´Laatste Stand van Zaken´ voor e.e.a.

De grootste domper is natuurlijk dat de verkoop van het huis effe niet doorgaat, dat zal nu ongetwijfeld wel de ´bottleneck´ worden. Wij zitten nu ook met de situatie dat we het visum hebben (al in het paspoort), en nu ons huis nog moeten zien te verkopen. Maar ja, zoals ze zeggen: ´Geduld is een schone zaak´, ´Eerlijk duurt het langst´, etc..

Overigens, al vertrekken voordat je je visum hebt heeft ook zo zijn nadelen. Je moet dan b.v. op het moment van ontvangen van het visum wel overseas zijn (kennelijk kan/mag dat een weekje NieuwZeeland zijn). En de vraag zou ook kunnen zijn of je je kinderen wel op school kan krijgen als jullie nog geen residents zijn? Effe goed uitzoeken zou ik zeggen...

M.vr.gr.

Perthpete

Ja dat weet ik wel zeker dat dat problemen gaat geven ook met uitschrijven bevolkingsregister en je tickets kopen enz.

Das w.s. ook de redene waarom andere mensen dit niet doen

groetjes Irma
p.s. ik heb het idd gelezen i.d. laatste stand van zaken

Ja, ALS je eerder zou gaan naar Australië kan je je kinderen wel op school doen, maar dan moet je even een Bridging Visum kopen en een hoop geld betalen per week (ik dacht een paar honderd dollar) dat je kind op school zit. Dit kan dan weer hooguit 3 maanden achter elkaar maar hopelijk duurt het nooit zo lang.  :?
Maar dan... komt het bericht dat je visum kan worden toegekend zodra je Australië uit bent, dus tickets kopen en naar Nieuw Zeeland en zorgen dat je daar minstens 3 werkdagen bent zodat ze de ambassade kunnen inlichten over jouw visum (dus hotelkosten!). Dus je kids zijn er dan ook weer een weekje tussen uit. Dan kan je net zo goed later beginnen op school zonder al die extra kosten lijkt mij, maar het is maar net wat je zelf wilt!!  :wink:

Inderdaad is het ook nog zo dat je retourtickets moet hebben en je mag niet werken zonder visum... en je bent niet verzekerd voor ziektekosten enz.enz.  :-(

Maar je bent dan wel hier!  :lol:

Succes met je beslissing....

Groetjes Antira

Jullie zijn er bijna.... stay positive!! Eventjes een tegenvallen, maar over een jaartje ziet het er heel anders uit en zeg je tegen elkaar  "weet je nog...". Niets overhaast doen en de aanhouder wint!

Good luck!
Kathleen

Beetje achteraf :) , maar je kinderen kunnen op een toeristenvisum naar school. Mits je ook aan kunt tonen met een permanent of temporary visa bezig te zijn. En wat je ziektekosten vergoeding betreft, dat kan nog gewoon via Nederland. De eventuele gemaakte kosten worden dan vergoed.

Groetjes Lin

Hmmm... volgens mij zijn die even van de radar verdwenen hoor - hun vertrek stond gepland op 11 januari, dit jaar geen nieuwe berichten meer binnengekregen. Die liggen nu lekker te bakken!!!

Back