Central Market: wat haal jij er?

Wat een heerlijke markt is dat, zijn er tijdens onze orientatiereis in Adelaide naartoe gegaan. Alleen voor al dat fruit, groente, meat pies, vis, kazen en koffie zou je al zo willen verhuizen naar Adelaide, mjammie! Nu gaan we in oktober verhuizen naar Adelaide en zijn zeker van plan om daar lekkere hapjes te halen.
Wie gaat hier ook regelmatig naartoe om inkopen te doen en wat haal jij er dan zoal?
 
Op het forum van Poms in Adelaide is toevallig ook dezelfde vraag gesteld en de reacties over de Central Market lopen erg uiteen, lees maar:
http://www.pomsinadelaide.com/forum/showthread.php?t=11384

Zijn benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
 
Hallo,

Leuke vraag, jammer van de (nog) uitblijvende reacties, want ik ben er zeker van dat de meesten in Adelaide daar wel 's binnen lopen.

Aangezien wij zelf in Blackwood wonen is Central Market voor ons niet naast de deur, maar zeker voor de speciale kruiden en ingrediënten gaan we daar wel 's heen. Als mijn vriendin weer 's zo'n heerlijk diner gaat maken waarbij bijzondere verse ingrediënten nodig zijn, dan is een tripje naar de Central Market zeker de moeite waard.

En volgens mij hebben doen we ons nog te kort, omdat er ook heerlijke kazen, worsten en wat al niet meer verkrijgbaar zijn.

- Ben
 
Kom er niet zo vaak als ik van plan was toen we dichter bij het centrum gingen wonen, maar als ik er kom, wil ik naast vers brood, kaas, groente etc ook nog wel eens Nederlandse heimwee waren inslaan. Er is een stalletje dat naast heel veel Poolse waren ook veel Nederlands spul verkoopt, men denke aan hagelslag, peperkoek, drop etc etc. Behoorlijk goed assortiment. Merkwaardige combinatie overigens.

Zit in de noord-west hoek van de markt.

Sunburnt
 
Hoewel ik vlakbij werk kom ik er niet zo heel vaak, maar naar groente en fruit kan je goed terrecht voor Nederlandse (koeken, beschuit, muisjes, hagelslag, etc.) en Duitse (Curry saus (neem aan dat het Duits is trouwens) producten.
Ook heb ik er een keer chocola gekocht voor een fontijn...

Je kan er ook "Chinatown" vinden. Vrienden hebben daar eens heerlijk gegeten...
 
Wat een heerlijke markt is dat, zijn er tijdens onze orientatiereis in Adelaide naartoe gegaan. Alleen voor al dat fruit, groente, meat pies, vis, kazen en koffie zou je al zo willen verhuizen naar Adelaide, mjammie! Nu gaan we in oktober verhuizen naar Adelaide en zijn zeker van plan om daar lekkere hapjes te halen.
Wie gaat hier ook regelmatig naartoe om inkopen te doen en wat haal jij er dan zoal?

hello

ik ga iedere vrijdag naar the markt haal groente fruit pinda's en het belangrijkste nederlandse kaas hebben ze allen daar beet raar maar bij een griek en the vlees waren van the barossa is wel heel erg goed

gr j
 
Hi Jetta

Even off topic (Sorry)

Ik las dat je eerst naar Sydney of Melbourne wilde vanwege het waterpolo van je dochter, hoe komt het dat je nu in Adelaide zit?

Nieuwsgierig daar ik ook een waterpoloster bent.

Groetjes
Sonja
 
Central Markets ADL geweldig!! Sowieso een top plek om te lunchen. Ik koop altijd veel te veel :) lekker vers 'turks' brood, fruit, groente, noten. Uit een van die new age winkeltjes: Dr bronner pepermunt zeep (volgens de verpakking goed voor 18 soorten gebruik incl tandenpoetsen, maar dat kan ik je niet aanraden :eek: ), honing & pindakaas uit de pinda plet machine (daar maak je de beste sate saus mee!!) Van de Aziatische winkeltjes koop ik dumplins, groente/fruit kruiden, sausjes, sambal etc. Een van m'n echte favorieten: De kangaroo slager :up: lekker kangaroo balletjes, Roo steak etc yum yum Ik probeer vrij te krijgen tussen kerst en oud om naar Adelaide te gaan. Mocht het lukken staan de Markets zeker op m'n lijstje, kan niet wachten!!
 
Back
Top