Certifiëren van kopies

aussiewannabe

New Member
Wat ben ik blij dit forum te hebben gevonden! Zoveel nuttige informatie.

Ik ben van België en ben momenteel ook bezig met een spousal visa te verkrijgen. Mijn dossier is zo goed als klaar .. enkel moet ik nog de kopies van mijn paspoort(en) laten certifiëren. Voor alle andere kopies (foto's, kaartjes, etc..) kon ik terecht op het gemeentehuis, maar ik kreeg daar te horen dat ze kopies van paspoorten niet mochten doen. Weet iemand waar ik dit het beste kan laten doen? De Australische ambassade hier had me destijds gezegd dat zij dit zouden doen .. voor 17€ per document .. ik heb 3 paspoorten dus dit kan prijzig worden. Ginder kan je simpelweg naar de politie, apotheker en dergelijke langs, hier dus niet.

Alvast bedankt!

Notarissen maken ze ook, daar kan de prijs aardig van oplopen, dus neem met een aantal contact op.

wij hebben toen 51 mailtjes (zoveel? ja zoveel!) verstuurd naar verschillende notariskantoren.
Zeker een kwart belde terug, m'n vriendin werd er gek van  :grin:

Prijzen varieerden van 25 euro per document tot aan ... niets!

We hebben voor dat laatste gekozen.

misschien dat het in belgie anders is....
Maar ik ben  bij ons op het gemeentehuis geweest voor 2 gecertificeerde kopieen van onze paspoorten.
Dit werd gewoon gedaan en kosten 3.25 euro per kopie.

Hey,

Ik woon ook in België en heb wat mailtjes gestuurd naar notarissen. Uiteindelijk één gevonden die het voor €2 per document wou doen.

Groetjes,
T

[quote author=aussiewannabe link=topic=10374.msg146020#msg146020 date=1251894309]
maar ik kreeg daar te horen dat ze kopies van paspoorten niet mochten doen.
[/quote]

Klopt. van het rijbewijs mag dat officieel ook niet. Ik werd er hier in Australie op aangesproken (toen ik een nieuw rijbewijs ging halen ivm diefstal van de vorige). Ik had toen -naast alle verplichte papieren- ook een kopie van mijn gestolen rijbewijs bij me. Hier mocht ik volgens hen niet eens een kopie van maken, maar.. voordat ik 'm terug kreeg maakten zijn nog wel even een kopie van mijn kopie..  :lol: yeah right..

[quote author=Tinneke link=topic=10374.msg146033#msg146033 date=1251903988]
Hey,

Ik woon ook in België en heb wat mailtjes gestuurd naar notarissen. Uiteindelijk één gevonden die het voor €2 per document wou doen.

Groetjes,
T
[/quote]

Misschien hebben we dezelfde gevonden, eentje in Brasschaat wil het doen voor €2 per document, dat heb ik er zeker voor over :smile:

Back