'Certificate of Proficiency in English' = nuttig?

olliewendy

New Member
Hallo hallo,

ik ben van plan om binnenkort te starten met een cursus Engels voor meergevorderden (HAVO + niveau) via de LOI. Hiermee kan je aan het einde (12 maanden) een officieel examen doen aan de University van Cambridge, je krijgt dan een 'Certificate of Proficiency in English'.  Dit wil ik doen om mijn kennis van het Engels op te halen en te verbeteren, en zo mijn kansen op de Australische banenmarkt te vergroten. Mijn Engels is al vrij goed, maar het kan altijd beter he?  :roll:  Iemand een idee of je aan dit certificate wat hebt in Oz? Of iemand die dit ook gedaan heeft? Kan je hiermee misschien een vrijstelling krijgen bij het aanvragen van je visum o.i.d.?

Alle reacties worden zeer gewaardeerd!  :up:

Wendy

Hoi Wendy,

Vrijstelling niet denk ik, tenzij je engelstalig bent of een hogere opleiding gedaan hebt met als voertaal engels (alleen voor vocational English), moet je een IELTS test doen zoals uitgelegd in Booklet 6 als je een skilled visum aanvraagt. 

Het hangt ook vanaf wat je beroep is, sommige beroepen eisen dat een Academic IELTS test gedaan moet worden.

Groetjes,
Susan

Staat er ook ergens uitgelegd voor welke beroepen je general en welke academic nodig hebt. Gelukkig heb ik ws alleen general nodig (dat scheelt en stuk heb ik gemerkt)...

Zou je trouwens echt geen vrijstilling krijgen voor de IELTS als je met een 'Certificate of Proficiency in English' kan aantonen dat je dus goed engels kan???

Hoi Catkin,

ja dat lijkt mij dus dan ook, je hebt immers een (internationaal erkend) examen afgelegd...

???

Er zijn natuurlijk meerder erkende internationale examen.  DIMA kan ze onmogelijk allemaal toetsen op niveau enz.  Daarom hebben ze gekozen voor 1, de IELTS. 

Lees Booklet 6 goed door.  Je kunt natuurlijk DIMA een vraag sturen om zeker te zijn.

Back