Certificeren en ‘gratis’ notaris

Status
Not open for further replies.

Charlot

New Member
Zit al de hele ochtend te bellen, maar een notaris die gratis of voor weinig mijn diploma’s en geboortecertificaat op echtheid wil certificeren voor Vetasses, heb ik nog niet gevonden. Als iemand een tip heeft (omgeving Utrecht, inmiddels al gaan kijken naar regio Utrecht), hoor ik het graag…! Na 23 telefoontje kom ik niet onder 25 Euries voor de eerste en 12,50 voor de volgende. :lol:

Ander vraagje: bij die mooie wiskundige berekening die ze me voorrekenen over de prijs worden me allerlei juridische termen om de oren geslingerd maar…volgens mij heb ik toch alleen kopieën van mijn bul etc. nodig waar zij een handtekening en stempeltje opzetten? Of moet mijn handtekening ook gecertificeerd worden? Een aantal notarissen praat over vergeleken afschriften. Klinkt vooral duur, maar zegt mij niet zoveel… Ieder zijn vak :wink:

Ik hoor graag van ervaringsdeskundigen. Thanx….

Ik verplaats deze en heb je andere dubbelpost verwijderd. Graag je vraag op één plek stellen.

Wat betreft geboortecertificaat: bij de gemeente gewoon een internationale aanvragen en opsturen. Niks geen certificeringen nodig.

En certificeren kan ook bij de gemeente (willekeurig welke). Ik had de ervaring dat een kleine plattelandsgemeente 2,50 per kopie vroeg. Gemeente Deventer vroeg 9 euro per document en Den Haag vroeg , oops nou weet ik het niet meer, iets van 7 euro per document of zo?

henriette

weet niet waar je woont maar in Utrecht kon ikook niets vinden.
Notaris op de hoek vroeg iets van 10 euro per kopietje. gemeente Utrecht zelf deed al helemaal moeilijk. en Gemeente dronten kon alleen maar nederlands "dit een ware kopie"in plaatse van "certified copie"had ik dus ook niets aan.
notaris waar ik werk in Dronten (ja niet om de hoek) deed het gratis. en engels!!
ben daar verschillende keren binnen gelopen.

groetjes Teuni

Hm, ben nog nooit in Dronten geweest, maar voor alles is een eerste keer :wink: Heb je misschien een adres/naam?

Wonen wij dan in een plaats waar er ook nog notarissen zijn die niet alleen op de centen zitten? In de grote steden is alles duurder en gaat er niets meer gratis?
Hadden ook een notaris die het gratis deed. Zijn er meerdere keren terug geweest en kunnen zo weer terug komen. Inmiddels weet ik echt niet meer of ze het daar nog steeds gratis voor je doen, want het is al bijna een jaar geleden. Moeten er in september ofzo nog een keer naartoe.

Over dit onderwerp is al veel geschreven op het forum. Topic gaat een slotje op :wink:

Status
Not open for further replies.
Back