Certificeren Statutory Declaration (888) ingevuld Nederlandse fam&vrienden

Britta

New Member
Beste iedereen,

Ik en mijn Australische vriend zijn op dit moment bezig met de aanvraag voor het partner visum en ik loop tegen het volgende aan:

Wij hebben een tijd samen in Nederland gewoond, dus ik wil ook graag verklaringen van mijn Nederlandse familie gezamenlijke vrienden die onze relatie kunnen bevestigen. Ik heb net een Immigration Officer aan de lijn gehad, en die zegt dat het formulier 888 (Statutory Declaration) hiervoor gebruikt moet worden en dat dit formulier ook gecertificeerd moet worden.

De mevrouw aan de telefoon zei dat de certificering zodanig moet zijn dat het geldig is in Australië, maar ze wist niet wie dat kon doen. Heeft iemand ervaring door wie deze verklaringen gecertificeerd kunnen worden in Nederland?

Als ik google kom ik uit op het Consulair Dienstencentrum in Den Haag, maar ik hoop dat er een andere weg is (gemeentehuis, notaris, o.i.d.). Anders gaat het mijn familie en vrienden veel (reis)tijd en geld kosten.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!!

Cheers!
 
Geen ervaring met dit document maar normaliter gebeurt certificeren altijd bij een Notaris

(Oh en stel je gezellig even voor in het even Voorstellen topic als je dat nog niet gedaan had :) )
 
Hoi Britta,

Mijn vriend is ook bezig met zijn partnervisum aanvragen. Ik meen dat als je de aanvraag online doet, een kleurenkopie van het paspoort van de persoon die de 888 invult voldoende is, samen met de getuige verklaring.
Lukt het verder met het verzamelen van al jullie gegevens?

Groet,
Erik
 
Hey Erik!

Ik denk inderdaad dat een kleurenkopie van het paspoort voldoende is. Ik ga wel mijn ouders en broer vragen of ze toch naar de gemeente gaan om het 888formulier te laten certificeren + gewaarmerkte kopie van paspoort. Gewoon voor de zekerheid!
En dan misschien voor andere vrienden enkel een kleurenkopie van het paspoort.

Verder lukt het tot nu toe wel, ik en mijn vriend hebben wel veel gereisd/op verschillende plekken gewoond, dus best lastig om alle herinneringen op te halen en te bewijzen dat we in een defacto relatie waren. Maar we zijn inmiddels al 4 jaar samen dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt! Lukt het bij jou allemaal?

Groetjes Britta
 
Bij ons gaat het tot nu toe goed. Ik hoop binnenkort mijn Evidence of Citizenship te ontvangen en daarmee mijn paspoort aan te vragen. Mijn vriend heeft al behoorlijk wat voorwerk gedaan, zodat we straks in 1x de aanvraag voor het visum kunnen doen. Hopelijk volgend jaar rond Juni/Juli die kant op!

Waar willen jullie heen gaan?
 
Voor de volledigheid: een 888 formulier is een officieel formulier van de Immigratiedienst. Zolang je die in het Engels laat invullen hoef je die niet te certificeren. Gewoon inscannen/foto maken en uploaden.
 
Dag allen,

Ik loop tegen hetzelfde probleem als Brit aan.

Is het daadwerkelijk voldoende om het 888 form te laten invullen door een familielid / vriend? Er is geen extra certificering nodig?

Heel fijn om te zien dat hier een forum voor is. Hier staat veel meer nuttige info dan ik tot nu toe ontvangen heb van De HR afdeling van het bedrijf waarvoor ik werk.

Dank en groeten,

Tjalling
 
Ik heb mijn 888 forms laten invullen door mijn Australische familieleden, aangezien dit een officieel formulier is moet dit voorzien worden door een handtekening en stempel door iemand die gemachtigd is dit te doen, dit is echt bureaucratische onzin want de politieman, nurse en weet ik wie allemaal mogen dit gewoon doen.

Verder dan dit is er geen extra certificering nodig, zonde van je geld.
 
@Tim911 Heb je dit in NL laten doen of in OZ?
Wie is er gemachtigd om dat te doen?
Heb je een format?

Ik ben ook met een statutory declaration bezig en heb een afspraak met een jurist in de agenda staan.
Gaat overigens over werkervaring, niet over relatie.
 
Last edited:
Back
Top