certified copies

Tinneke

New Member
Hoi,

Ik zou zo vlug mogelijk mijn documenten in orde willen voor de assessment. Heb ik het juist dat je die certified copies enkel bij de notaris kunt laten maken? Heeft er iemand een idee hoeveel zo'n kopie kost?

gr,
T

[quote author=Tinneke link=topic=7968.msg103567#msg103567 date=1196184227]
Hoi,

Ik zou zo vlug mogelijk mijn documenten in orde willen voor de assessment. Heb ik het juist dat je die certified copies enkel bij de notaris kunt laten maken? Heeft er iemand een idee hoeveel zo'n kopie kost?

gr,
T
[/quote]

Klopt... kost tussen de 0 en 20 euro per kopie afhankelijk van je notaris. Soms kan het voor minder op 't gemeentehuis maar hier (utrecht) kan dat alleen voor paspoorten en niet al je andere papieren. Als je de zoekfunctie gebruikt kan je hier overigens al heel erg veel over vinden.

suc6

Nee hoor je kan gecertificeerde kopieen ook laten maken op het gemeentehuis. Tenzij je een notaris kent die het gratis wilt doen, is dit meestal het goedkoopste. Ze rekenen bij mij in de gemeente iets van 4 euro per kopie maar heb je veel en dit is meestal het gaval vraag dan eens of ze een half uur of uur tarief hebben. Ik moest helaas 2x heen en heb dus 2x een half uur tarief a 15 euro betaald.

Succes, Chantal

Thanks! Enig idee of dit in België ook in het gemeentehuis kan? Zou me wel een pak geld uitsparen!

[quote author=Tinneke link=topic=7968.msg103584#msg103584 date=1196189897]
Thanks! Enig idee of dit in België ook in het gemeentehuis kan? Zou me wel een pak geld uitsparen!
[/quote]

Het gemeentehuis gaat dit niet voor je doen.
Wij hebben dat in Belgie via de notaris gedaan. Ze heeft bijna 3 uur wezen schrijven maar dit was gratis. Je kan best eens enkel notarissen opbellen en de vraag stellen. Misschien ook even vermelden als je het huis verkoopt dat je dan ook via hem/haar doet, dat help altijd-)

Good luck.

Als je van limburg bent zal ik je haar adres wel even pm'men, zij weet alvast hoe het moet.

[quote author=tweety link=topic=7968.msg103582#msg103582 date=1196189289]
Nee hoor je kan gecertificeerde kopieen ook laten maken op het gemeentehuis.
[/quote]

In Utrecht dus niet :) De Bilt heeft het waarschijnlijk iets minder druk ;)

er is inderdaad al veel over te vinden op t forum.

2 studentenadministraties (TU Delft en VU Amsterdam) hebben voor mij gratis van alle papieren die we nodig hadden gecertificeerde kopieen gemaakt.
Dat geldt niet alleen voor diplomas van die universiteiten maar ook voor allerlei andere papieren.

Shoppen loont de moeite, de ene notaris vraagt 15 - 20 eurietjes PER KOPIE (DE DIEVEN!!!) en er zijn er bij die in ons geval 40 x 2 kopien voor 50 euries maakten, met stempel en handtekening. Dus neem even de tijd om wat rond te zoeken.

Of in ons geval alle kopien en zelfs de statutory declarations, met stempels enz, allemaal voor helemaal niets!! :up:

Merciekes!

Het stadhuis zei aan de telefoon (stiekem even tussen de middag gebeld) dat ze het wel doen voor €5 per kopie. Nog even horen of de notaris het goedkoper kan... gratis zou natuurlijk wel fijn zijn!

Notaris...??? Stadhuis????

Je vraagt toch gewoon het instituut waar je de kopie van wilt er een stempel en een handtekening op te zetten? Hetzelfde voor vertalingen, zelf doen en het betreffende instituut vragen de vertaling op hun papier uit te printen.
Kost (bijna) niets en de ACS had er geen enkele moeite mee. Misschien dat andere beoordelingsclubs moeilijker doen, maar ik heb er geen last mee gehad.

niet te snel te NL middenstand gaan spekken... :grin:

Succes! :up:

En waar doe je dat in australie ? Melbourne ?
En kent iemand een naati vertaler hier ?

bedankt alvast

Bij de drogist, die maakt een kopie en zet er een stempel op, voor 50 cent per kopie.
Je kan ook met orgineel en kopie naar het politieburo en deze zetten er gratis een stempel op.

Ik heb mijn hogeschool maar even gemailed met de vraag of ze het doen.. :) (studentregistratie).

Bij mij hebben ze uiteindeijk de vertalingen wel in drievoud opgemaakt en afgedrukt, ze zijn zelfs vertaald door een beëdigd vertaler en ze zijn ermee langs de rechtbank gegaan. Heeft me heel wat centjes bespaard!

De originele documenten, daar konden (wilden) ze geen kopie van maken...

Langs het politiebureau? :D

Geniaal. :)

Dus gewoon kopie maken, naar de politie, stempel en handtekening erop.. en klaar? Tof :) Gratiz. Ben ik gek op.

Back