Certified Stat Decs

TaraB

New Member
Hoi Allemaal & hopelijk mogelijk reddende engels,

Ik ben momenteel aardig ver met mijn voorbereiding/ verzameling van documenten voor mijn partner visum met mijn Australische vriend. Wij hebben dan ook een jurist ingehuurd om ons te helpen bij dit proces.

Nu moet ik de verklaringen die familie en vrienden voor mij hebben geschreven, door hen laten ondertekenen maar dit moet zoals we het noemen 'certified' zijn.

Hoe hebben jullie dit in hemelsnaam voor elkaar gebokst? Ik zelf werk verschillende dagen maar mijn familie en vrienden werken vrijwel allemaal fulltime door de weeks en kunnen niet even zomaar een halve dag opnemen om een krabbel te zetten bij de gemeente bij mij in de buurt. Ik zie mijzelf ook niet voor elk persoon die een verklaring voor mij heeft geschreven allerlei verschillende vrije dagen opnemen en de gemeente is in het weekend uiteraard gesloten.

Kan dit enkel bij de gemeente? (Die je dan ook gelijk 11 euro laat betalen per pagina?)
En moet er ook een officiële stempel op het kopie van hun paspoort staan, of mag dat gewoon een fotokopie zijn?

Alvast onwijs bedankt, ik maak mijzelf ontzettend chagrijnig af en toe haha.

Groetjes,
Tara
 
Moet de handtekening certified zijn of het document?

In het eerste geval, moet je inderdaad je handtekening zetten bij ofwel de gemeente of een notaris, die certificeert dat jij dat daadwerkelijk hebt ondertekend. In het tweede geval hoeft de notaris alleen maar te certificeren dat het document echt is.

Ik ben overigens bang dat het om het eerste gaat. In dat geval moet je inderdaad zelf langskomen je handtekening zetten. Ik weet zo gauw geen andere oplossing. Sorry.

Succes!
 
Is jullie gemeente toevallig een dag in de week 's avonds ook open? De mijne was dat wel, ideaal als je fulltime werkt.

Ik heb mijn stat decs in Australie gedaan dus hoe het in NL met gemeente/notaris etc. zit weet ik helaas niet precies.
 
Wij hebben al onze stat decs van Australische vrienden en familie, die hebben ze vervolgens naar mijn in Nederland opgestuurd. Daar is het veel makkelijker, zijn superveel beroepen die dat mogen certifyen/witnessen. Neem aan dat de stat decs op form 888 gedaan worden? (http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/888.pdf) Op dat voorblad staat wie dat kan doen. Kopie van het paspoort moet ook certified zijn. Staat trouwens ook op dat voorblad dat het niet als stat dec aangemerkt kan worden als degene die het heeft geschreven geen Australian citizen is of permanent residency heeft. Ik dacht dan ook dat je minimaal twee stat decs van Australische citizens moet hebben. In het informatie boekje (http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1127.pdf) op pagina 27 staat wat meer informatie (oa. dat de schrijver van een stat dec min. 18 jaar oud moet zijn en Aus citizen of permanent resident moet zijn.)

Misschien kun je voor de verklaringen van jullie Nederlandse vrienden en familieleden nog bellen met de visum helpdesk in Londen, om te vragen hoe en of je die officieel kunt laten maken (+442074203690)

Succes met je aanvraag!

Groetjes, Margriet
 
Zijn de regels veranderd? 6 jaar terug heb ik ook verklaringen van Australische kennissen en familie laten opstellen en gewoon het origineel bij mijn aanvraag gedaan. Kan me voorstellen dat kopieen gecertificeerd moeten worden, maar originele documenten en/of verkaringen niet. Laat ze een contact nummer of adres op de verklaring zetten en als er vragen zijn, dan kunnen de desbetreffende autoriteiten contact met ze opnemen of ze daadwerkelijk die verklaring hebben opgesteld
Hoewel ze in Nederland soms een apostiel stempel vragen, dat is een stempel om te verifieren dat het document echt is, ook originele.

groetjes Johan
 
Ja je hebt gelijk dat de stat dec niet certified hoeft te worden omdat je daar het origineel van opstuurt. Alleen moet er wel een handtekening en wat gegevens van een witness op.
 
Back
Top