Chatroom

Lost

Administrator
Ik heb weer een chatroom aangemaakt voor diegenen die er interesse in hebben.

De chatroom kun je bereiken via:
http://www.xpdite.net/chat/

Ha, ha, staks moet er eerst (via het forum) een dag/tijd afgesproken worden voor we ooit met meer dan 1 in de chat room zijn... Het moet niet gekker worden natuurlijk :) :)

En...? loopt het al storm in de chatroom? :blahblah:
Ben benieuwd! Maar ik kan niet even een kijkje gaan nemen, want ik ben bijna altijd op mijn werk als ik
([size=6pt]de baas zijn[/size]) tijd neem  om op Xpdite te kijken.

Hoi!

Ik heb een aantal keren gekeken, maar jammer genoeg...geen overige forumleden!
groetjes!

En dan zijn er ineens twee anderen maar die reageren niet......
Tja, wat dan.
Hi Maluka en Zwerver. Wakker worden.

[quote author=Wilsil link=topic=9407.msg128663#msg128663 date=1228173874]
En dan zijn er ineens twee anderen maar die reageren niet......
Tja, wat dan.
Hi Maluka en Zwerver. Wakker worden.
[/quote]
Ik heb het op mijn andere client gezet, dus ik ben daar als ik online ben op die client standaard :p Beetje rustig is het wel ja...

En nu is er weer niemand...

Nou, toch gisteren met Maluka ge-chat.
Nu ben ik weer de enige.
Is er geen mogelijkheid om het scherm kleiner toe maken zodat het niet al te veel opvalt?

Ik zal daar eens naar kijken. Je kunt ook met een IRC client direct verbinding maken met de chatroom. Ik ben nu niet thuis maar zal binnenkort de connectiegegevens hier plaatsen.

Hoi allemaal..

Heb het net maar snel ff opgezocht. met een IRC client (mirc, x-chat, etc. etc.) moet je de volgende gegevens instellen:

Server: irc.mibbit.com
Port: 6667
Stel ook een nickname in, hoeft niet server specifiek te zijn....

Na verbinding met deze server kun je het volgende commando invoeren:
/j #xpdite of /join #xpdite

Je komt dan in het kanaal #xpdite terecht waar je dan kan gaan chatten!!

IRC = Internet Relay Chat.

Iedereen is bekend met MSN en Skype. Waar deze laatste twee protocollen primair zijn bedoeld om 1 op 1 conversaties te voeren (meer is in principe mogelijk, maar de user interface laat dan nogal wat te wensen over) is IRC bedoelt om met meerdere mensen in 1 kanaal te converseren.

Je maakt connectie met 1 van de servers van het chat-netwerk (in dit geval irc.mibbit.com) en je gaat vervolgens naar het kanaal van je keuze (/list laat een lijst met kanalen zien)

Dan join je het kanaal van je keuze met /join #kanaalnaam en dan zie je welke mensen er al in dat kanaal zitten. En daar kan je dan mee gaan kleppen :D

Het kanaal heet #xpdite

En die kun je joinen door

/join #xpdite [ENTER]

(En de [ENTER] is natuurlijk de enter or return toets en niet letterlijk de tekst :D )

Back