(chef)koks in sunshine coast

hanneke

New Member
zijn er mensen die als (chef)kok werken of gaan werken in the sunshine coast? of heeft iemand werk ervaring in deze regio? alle verhalen zijn welkom!! caloundra spreekt ons erg aan om  te wonen, centraal gelegen en dicht aan het strand. het is toch geen ouwe lullendorp,we willen namelijk graag in een kindvriendelijke plaats wonen met veel vriendjes voor onze dochter(16mnd) en scholen in de buurt. heeft iemand enig idee wat leuk is in deze regio??
 
Hello,

Wat ik heb begrepen is dat alles vanuit Sydney richting Cairns in ontwikkeling is. De rijke mensen uit Sydney, Melbourne en Brisbane zijn bezig om in die buurt een tweede huis te kopen. Dit betekent dat zij behoeften hebben aan winkeliers restaurant etc.... Stadjes in ontwikkeling zijn bv :Coffs harbour, Hervey Bay en Port Maquarie. We hebben daar twee Nederlandse koks leren kennen en wat wij hebben begrepen dat het redelijk makkelijk is om een baan te vinden in de horeca en zijn ook bereid om je te sponsoren.

GR


Citavm
 
Hi Hanneke

Mijn hubbie is Chef, wij wonen tussen Brisbane & The Gold Coast dus niet in de Sunshine Coast maar daar komen wij ook wel regelmatig. Er is altijd grote vraag naar Chef's. Caloundra is fantastisch en absoluut geen "ouwe lullen dorp"  :-D
Weet niet zo goed welke suburb het meest kindvriendelijk is maar er komen vast nog wel meer reacties.

Groetjes
Syl
 
[quote author=hanneke link=topic=913.msg6971#msg6971 date=1104936682]
zijn er mensen die als (chef)kok werken of gaan werken in the sunshine coast? of heeft iemand werk ervaring in deze regio? alle verhalen zijn welkom!! caloundra spreekt ons erg aan om  te wonen, centraal gelegen en dicht aan het strand. het is toch geen ouwe lullendorp,we willen namelijk graag in een kindvriendelijke plaats wonen met veel vriendjes voor onze dochter(16mnd) en scholen in de buurt. heeft iemand enig idee wat leuk is in deze regio??
[/quote]

Hoi Hanneke,

Wij wonen in een wijk van Caloundra, Pelican Waters.
Als je de informatie op internet leest over Caloundra lijkt het alsof het een ouwe lullendorp is. Maar niets is minder waar.
Wij hebben nl. heel lang moeten zoeken naar een plaats op de pré-school voor onze dochter. Alle scholen zaten vol en hadden een lange wachtlijst.
Dit betekent dat er heel veel jonge kinderen zijn!
Overal op terrasjes zie je moeders die kinderen de borst geven en het stikt er van de kleine kinderen.
Leuke toeristische plaatsen in de buurt waar je als kok waarschijnlijk ook aan de slag komt zijn Maloolaba, Maroochidore en natuurlijk Caloundra.
Wij hebben het vermoeden dat de Sunshine Coast over een aantal jaar net zo toeristisch zal zijn als de Gold Coast.

Gabriëlle
 
bedankt mensen voor de replies, goed nieuws dat er zoveel jonge gezinnen in caloundra wonen,minder voor de wachtlijst voor de scholen!we wonen nu in een flat in amsterdam en kan niet wachten om in een 'echt' huis te wonen. little mountain ziet er goed uit op internet,is dat leuk? zal snel kijken waar pelican waters ligt!
syl,waar kookt hubbie? werkt hij in hotel of restaurant of zijn jullie zelf iets begonnen?hoe is het kookniveau in oz,het is al weer 7 jaar geleden dat mijn hubbie in sydney kookte,daar was het trouwens leuk koken en verdienen,gold coast en sunshine coast zijn wat dat betreft nieuw voor ons.we zitten vol met vragen en kunnen niet wachten om jullie kant op te komen!!

groeten hanneke
 
Hi Hanneke

Hij heeft er inmiddels wel verschillende jobs op zitten (beetje Chef eigen  :) ) Hij werkt nu als een contractor voor een Agency en "huurt" zichzelf dus uit. Hij heeft vrij recent tijdens de Indy Races gekookt in The Gold Coast en daarna een paar dagen in de Sunshine Coast Tijdens een groot Golf Tournament, maar verder werkt hij ook in kleinere Cafe's en Restaurants. Momenteel zijn we bezig met (mogelijk) de lease overname van een Golf Club (Catering gedeelte) en ons dus in het caterings wezen te storten.  spannend en een beetje eng.......

Pelican waters is trouwens schitterend!

Groetjes
Syl
 
Hanneke,
Om je een idee te geven......
als je in google 'Sunshine Coast Daily' opzoekt (krant) en als je op de site komt, op 'classifieds' drukken, dan jobs.......zie je wat staan. Ik heb vanochtend een stuk of 5, 6 chef/chefkok jobs in de regio gezien.
Succes ermee,
Groetjes,
Freya
 
bedankt freya,goede tip,ga meteen kijken!!!
enne syl,klinkt erg spannend,ga je zelf dan mee werken ?

groeten hanneke
 
Hi Hanneke

Weet het nog niet, ik werk namelijk zelf al drie dagen en we hebben twee jonge kids. Bovendien heb ik geen hospitality (horeca) bone in mijn lijf...wel, nog niet! Dus wij zijn nu aan het kijken hoe we alles gaan aanpakken. Het proposal wordt morgen bekeken....


groetjes
Syl
 
succes morgen,we zullen duimen voor jullie!je lijkt me druk genoeg op het moment met baan en 2 kids.als je een keer samen begint in horeca,dan stopt je werk niet meer...

groeten hanneke
 
Back
Top