Childcare moeilijk met sph-diploma??

lindapinda

New Member
hey mates how ya doin?

eenmaal aangekomen in Australie, ben ik naarstig op zoek naar een baan...

Ik had al reeds brieven verstuurd vanuit nederland, maar nog geen reactie..

Volgens mijn schoonmoeder is het moeilijk aan een baan te komen in childcare met een sph-diploma.
Volgens haar zou ik een opleiding van een jaar moeten doen. Hier heb ik echter geen zin in aangezien ik reeds een HBO-diploma is en chilcare toch mbo niveau is. Ik heb mn opleiidng toch nioet voor nietsgedaan..

Wie heeft er ervaring met het zoeken van werk in childcare?

En weet iemand of het zin heeft om voor advies of links naar de nederlandse ambassade te gaan mbt werk??

thanks at forehand

Ik! Ik heb iets teveel ervaring met werken in de kinderopvang. Ik weet niet precies hoe het zit als je een SPH-diploma hebt. Maar met mijn Pabo diploma mag ik niet in de kinderopvang werken. Ze zien HBO niet als overgekwaliviceerd, maar meer gediskwalificeerd  :-D :-D  :x. Heel vervelend. In Nederland werkt het gewoon heel anders. Als je daar met een Pabo diploma naar een kinderopvang stapt zijn ze volgens mij wel blij met je. Hier moet je een certificate III (= soort van MBO diploma) hebben in Childcare. Anders kun je je baantje wel op je buik schrijven. In principe mag je 6 maanden werken zonder goede papieren, maar daarna moet je minstens met de opleiding bezig zijn om nog te mogen blijven werken. Nogmaals, ik weet niet hoe het in andere staten (dan QLD) zit en ik weet ook niet hoe het zit als je SPH hebt gedaan. Maar in mijn geval was het niet mogelijk. De opleiding is niet echt heel goedkoop. Maar in mijn geval komt het ook omdat ik international fees moet betalen. En dat is niet echt goed voor je portomonee  :-(. Mijn advies: laat je diploma's bij de overheid checken (ik moest het doen bij de afdeling Family Services (ofzo). Maar het kan zijn dat dat per staat verschilt. Die overheidsinstantie kijkt dan naar jou diploma's en zegt of ze je e