Cindy en Kris willen met hun kids naar het land van OZ

ceindie

New Member
Hallo allemaal,

Wij zijn een Belgisch gezin met 2 kinderen van 3 en 5 jaar oud. Als twintigers zijn we samen een jaar de wereld rond getrokken. Tijdens die reis verbleven we 3 maand in Australië en werden we op slag verliefd. Het plan was terug te keren om een jaar te gaan werken voor onze dertigste verjaardag maar de tijd ging sneller dan gedacht en ondertussen was ons zoontje al op komst. Sindsdien zijn we wel blijven reizen , ook met de kinderen , voor periodes van 1 tot 3 maanden. Met het doel om ooit eens te emigreren. We hebben hier een huis gekocht en verbouwd om een financiële basis te hebben indien het fout zo lopen in het buitenland. Ondertussen hebben we ook al wat werkervaring en diploma's. We hebben beiden een master, geven Nederlands als tweede taal en in januari behaal ik mijn bachelor lager onderwijs er bovenop. Nu vinden we het de moment om onze plannen concreet te maken voor de kinderen te oud zijn. Ik probeer op deze site meer te weten komen over onze kansen op een job in het Australische onderwijs en het financiële plaatje dat bij het emigreren hoort.
Ik hoop dat we er geraken! We willen onze kinderen echt een ander leven aanbieden!

Groeten,
Kris, Cindy en de kids

Hoi

Ben zo vrij geweest om je berichtje door te sturen naar My link.

Hopelijk hebben zij ideeen voor jullie.

Groetjes
Sidonia

Hoi Cindy,

Ik weet niet helemaal hoe het zit met een Belgisch diploma lager onderwijs en de erkenning daarvan in Oz.
Met een Nederlands diploma is het al niet gemakkelijk om aan de slag te raken in het onderwijs.
Als je in het private onderwijs wil gaan werken mag je eerst als assistente aan de slag, maar kunnen de scholen wel zelf hun leerkrachten kiezen.
Wil je in het publieke systeem gaan werken dan verwachten ze meestal van je dat je eerst in the bush gaat werken, en ze willen veel ervaring.
Ook is het zo dat je dan door de regering word aangenomen, ipv door de school zelf.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar laat je heel goed voorlichten. :up:

Hoi

Ben zo vrij geweest om je berichtje door te sturen naar My link.

Hopelijk hebben zij ideeen voor jullie.

Groetjes
Sidonia

Bedankt 'Sidonia'! Ik heb eens doorgeklikt en misschien kan ik inderdaad via deze weg meer informatie krijgen. Met wie kan ik eventueel zelf contact opnemen?
Groeten,
Cindy

Hoi

Als je naar de website gaat kan je via 'contact us' een berichtje achterlaten. Of je kan de facebook page aanklikken en met Anne-Marije in kontakt komen. Geen idee in hoe verre ze je kunnen helpen maar het is in ieder geval een begin.

Succes
Sidonia

Hi heel veel succes met het avontuur en de weg erheen. Klinkt of jullie goed voorbereid aan de slag gaan.

mvg Simone

The 'bush' klinkt erger dan het is! Er zijn vrij grote plaatsen dat als 'country' wordt gezien. Zo hebben wij in Kalgoorlie gewoond, zo'n 30-35000 inwoners en daar waren veel leraren uit de UK die daar 2 jaar werkten om daarna permanent residentie te krijgen. Natuurlijk zijn er kleinere plaatsen waar het moeilijk zal zijn om 2 jaar door te brengen....
Jo

Alles m.u.v. Perth, Melbourne, Sydney en Brisbane wordt gezien als bush. Ik woon zelf in de 'bush' in Albury, een stad met bijna 50.000 inwoners en volgens mij is hier werk zat in het onderwijs te vinden.

Succes.

Erna

Hey Cindy en Kris,

Een beetje een vergelijkbaar verhaal hier. Wij zijn ook een Belgisch gezin. Ik ben al als goede twintiger en nog eens als dertiger ook 2 maal naar Oz gegaan. Ook mijn man is er al voor een 6-tal weken geweest (samen met zijn zus, die daar op haar 18de een jaar is geweest in het kader van een uitwisselingsprogramma). Nu, het land heeft me nooit meer losgelaten... Nadien heb ik mijn man dan leren kennen, we zijn getrouwd en hebben nu ook 2 kindjes (de oudste 3 jaar en de jongste 20 maanden). We hebben gebouwd (wonen er sinds eind 2008). De zus van mijn man is ondertussen terug naar daar getrokken met een work visa (zij was toen net nog geen 30) en heeft ondertussen permanent residency. Is sinds vorig weekend ook verloofd met een Ozzie. Dit heeft alles bij mij weer aangewakkerd, ik weet dat ik hier alles heb om gelukkig te zijn, en toch knaagt er altijd iets. Australië blijft me aantrekken. Niet altijd in dezelfde mate, maar het laat me nooit écht los.

Sinds een week hebben mijn man en ik er al veel over gepraat en we willen het enerzijds wel proberen, maar anderzijds ... Er zijn zoveel dingen hier die we dan moeten opgeven voor een totaal onzekere toekomst (en we hebben toch ook de verantwoordelijkheid voor onze 2 kindjes, hoewel het deels ook wel voor hen is dat we het zouden doen). Maar toch, veel vragen en angsten: is het beeld dat ik heb van Australië ondertussen al niet over-geromantiseerd. Ga ik daar nu écht dan wél die innerlijke rust vinden?
Ik word dit jaar ook al 40 (wat mijn kansen op een visum al wel serieus zal doen slinken vrees ik want op gebied van diploma kom ik ook niet echt in aanmerking - ben vertaler Eng-Fr, mijn man is IT'er dus voor hem zal het misschien wel iets gunstiger zijn) . Op je 30ste volledig opnieuw beginnen is wel anders dan op je 40ste want hier heb je ondertussen toch al wel wat opgebouwd. En als het dan toch niet lukt (geen job vinden) of tegenslaat (heimwee, toch niet hét beloofde land dat je dacht) en je moet terugkomen, moet je weer opnieuw beginnen. Onze kids zullen hun grootouders nooit écht goed kennen. Is de kwaliteit van het onderwijs in België uiteindelijk toch niet beter dan in Oz.... en nog zoveel andere dingen die voortdurend door mijn hoofd gaan.

Enfin, ik hoop van jullie nog iets te horen, ben benieuwd hoever jullie ondertussen staan. Wij gaan waarschijnlijk wel eens contact opnemen met M2A en beginnen met een intake-gesprek en dan zullen we verder zien.

gr en veel succes met jullie plannen.
Vanessa

Gewoon beginnen, je kan altijd stoppen. Mocht je je visum binnen hebben kan je alsnog besluiten om niet te gaan.

Hoe langer je wacht des te ouder je wordt, de kleiner de kans.

Mijn kinderen zijn hier geboren en ik ben blij dat ze hier zijn opgegroeid, erg gemoedelijk en zoveel leuke keuzes op school.

Succes

Hallo

Ik zit met dezelfde vragen als twov. Je kan die dingen niet op voorhand echt weten, maar soms zeggen ze beter spijt van iets wat je gedaan hebt dan van iets wat je niet deed( of zoiets)
Ik ga proberen zoveel mogelijk info te vergaren o.a. School en ziekteverzekering,...op dit forum kan je al veel ervaringen lezen. Dat vind ik meer waard dan info uit boeken over emigreren. Bedankt aan iedereen die emigreerde en hun verhaal willen delen met ons!
Succes!

Back