cindy en peter stellen zich voor!

cindyclaeys

Member
goedemiddag mensen,

wij zijn cindy en peter uit zeeland (NL) samen met een hond ( labrador raiko) en 2 katten ( sphynx: azlan en azura)
we zijn serieus aan het nadenken om te gaan werken en wonen in australië maar dat lijkt ons nog niet van zelf sprekend. peter zou via zijn werk daar een aanbod krijgen om daar te gaan werken in queensland, ergens in mackay of brisbane, hij werkt in de petrochemie met olie en diesel enzo... ik zelf ben verzorgende niveau 3 ig, dus ik verzorg mensen maar ik mag verplegende elementen uitvoeren dus ik hoop dat ik daar ook werk vind.
we hebben zoveel vragen en we hopen deze beantwoord te krijgen hier, ik heb al meegelezen met jullie en heb me dan maar lid gemaakt :wink:we hebben er zin in.
als het aanbod zou doorgaan dan kunnen we eind dit jaar (2011) alles in gang zetten.
jullie horen nog van ons

groetjes cindy en peter en de beestenboel :smile:

p.s. toch nog een paar vraagjes:

als peter daar een aanbod krijgt dan zorgt die werkgever voor zijn visum, maar moet ik dan ook 1 aanvragen of kan ik gewoon mee? zeg maar bv. een visum voor een jaar en dat ik daar dan werk zoek? en kan ik dan die visum daar verlengen voor een permanente? want het is wel de bedoeling dat we daar blijven :wink:

ik hoor het wel alvast bedankt

Welkom op het forum
afro.gif

Groeten Steven

Welkom!

Op immi.gov.au moet je bij "visa" kijken naar "visa wizzard". Erg handig!

Ik ben niet erg ver in het employer sponsored visum gedoken. Hier is mijn vrijblijvende non-expert gedachtegoed ;):
Afhankelijk van het soort sponsoring van het werk van Peter, kan het om een permanent visum gaan. Het bedrijf moet je dan sponsoren, omdat het niet eenvoudig is om aan zulk soort mensen te komen (volgens mij zit dat wel goed in die branche?) en hij moet 2 of 3 jaar fulltime werken. Jij hoeft alleen maar een partnervisum te nemen. Geef bij zijn werk aan dat je eist dat zij dit ook meteen regelen. Ik heb geen kaas gegeten van al die niveau's in de verzorging, maar in het algemeen zijn ze erg veel op zoek naar nurses!

thanks voor je reactie,
het is dus zoals ik het goed begrijp: peter krijgt als het goed is een permanente visum en ik ga gewoon met hem mee :wink:( dan moet ik alleen een partnervisum aanvragen toch?) en ik zoek dan ter plaatse werk via een nurse agency. nou, dan hoop ik dat het zo een beetje werkt, door research te doen en veel te lezen, zie ik op den duur door de bomen het bos niet meer. zoveeeeeeel informatie. we zien het wel en ik ben er van overtuigd dat we het redden.

groetjes van ons

Of hij een permanent visum krijgt aangeboden, kunnen wij uiteraard niet zeggen.

Als het permanent visum is, lijkt het me deze te moeten zijn:
http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/ens/

en voor jou als partner waar je aan moet voldoen.
http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/ens/eligibility-family.htm

dank jullie wel voor jullie reactie :up:we hopen zo snel mogelijk meer van ons te laten horen over de gang van zaken

groetjes cindy en peter

Hoi Cindy, welkom op het forum!

Wanneer Peter een visum via zijn werk krijgt, dus ENS, dan krijg jij daarmee ook automatisch het recht om hier naartoe te komen en hier gewoon te werken zonder dat je hier een eigen visum voor moet aanvragen. Het enige dat dit tegen kan houden is als jullie geen officiele (lees langdurige relatie met bewijs op papier) hebben, maar ik verwacht niet dat dit het geval is.

Heel veel succes!
Sacha

Sacha,

bedankt voor de reactie en de info.
dat is inderdaad geen probleem, peter en ik zijn 11 jaar samen ( dat kunnen we bewijzen via de gemeente) en binnenkort gaan we trouwen :smile: dus dat zit al goed, hopelijk tot snel

groetjes cindy en peter

Back